تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۷۱۷۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاذبه های گردشگری استانبول و گرجستان
برای آشنایی با جاذبه های گردشگری دو شهر محبوب گردشگران ادامه مطلب را بخوانید. استانبول به عنوان بزرگترین شهر تاریخی، اقتصادی و فرهنگی ترکیه که هر ساله پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان بیشماری می باشد. این شهر مرکز برگزاری فستیوال های بین المللی در حوزه فرهنگ و هنر می باشد که هر ساله هنرمندان بزرگ را به سمت خود می کشاند.علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی محل تقارن دو فرهنگ آسیایی و اروپایی می باشد. استانبول تنها شهر در دنیا می باشد که در دو قاره قرار دارد و همین امر بر جذابیت این شهر افزوده است.
جاذبه های گردشگری استانبول و گرجستان

جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول به عنوان بزرگترین شهر تاریخی، اقتصادی و فرهنگی ترکیه که هر ساله پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان بیشماری می باشد. این شهر مرکز برگزاری فستیوال های بین المللی در حوزه فرهنگ و هنر می باشد که هر ساله هنرمندان بزرگ را به سمت خود می کشاند.علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی محل تقارن دو فرهنگ آسیایی و اروپایی می باشد. استانبول تنها شهر در دنیا می باشد که در دو قاره قرار دارد و همین امر بر جذابیت این شهر افزوده است.پیش از خرید تور استانبول از سایت سفر باتو دیدن کنید.

مسجد ایاصوفیه:

مسجد ایاصوفیه نماد شهر استانبول است ودر سال گذشته به عنوان پزبازدید ترین مسجد دیدنی ترکیه برگزیده شده. یکی از معروف ترین و با ارزش ترین موزه و کلیسای استانبول است که در میدانی به نام میدان ایاصوفیه، در محله سلطان احمد قرار گرفته. مسجد زیبای ایاصوفیه با طاق‌ها و ستون‌های با شکوهش که از دوره بیزانس باقی مانده تاریخی به قدمت ترکیه داشته و به دلیل جاذبه های گردشگری بی نظیر و زبان زدش، تحسین هر بیننده و گردشگر را برمی‌انگیزد.

وقتی به بازدید از معماری های شگفت انگیز این مسجد تاریخی و اسرار آمیز می روید موزاییک مریم مقدس باقی مانده از قرن یازدهم در بالای دروازه خروجی اصلی چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و مقبره با شکوه و با عظمت ۵ پادشاه در خارج از ساختمان اصلی در کنار در خروجی اصلی را می توان از دیدنی های دیگر این مسجد خواند. و اما ازمعماری ها، نقشه ها و بنای ستون ها و سقف که بگذریم، وقتی که به سمت شمال این مسجد حرکت کنید مشهورترین جاذبه های ایاصوفیه را خواهید دید، ستون غم انگیز در راهرو درب امپریالیستی گفته می شود که توسط St. Gregory، کارگر معجزه گر، مورد ستایش قرار گرفته و سوراخی که در این ستون قرار دارد اثری شفا بخش دارد. مردم آن زمان بر این باور بودند که بیماران با انگشت در سوراخ قرار داردن از شر بیماری رهایی پیدا خواهند کرد.

برج گالاتا:

برج گالاتا (Galata Tower) دارای ۶۷ متر ارتفاع است که بر افق استانبول حمکرانی می‌کند. این برج سنگی قرون وسطایی به عنوان برج مسیح شناخته شده است. زمانی که در ۱۳۴۸ ساخته شد بلندترین ساختمان در استانبول بود که هنوز هم در استانبول می‌درخشد. این برج در طول قرن‌ها تغییر یافته است، در یک زمان به عنوان برج رصد نقطه آتش سوزی استفاده می‌شد. امروزه قسمت فوقانی آن شامل یک کافه، رستوران و باشگاه شبانه است، که توسط آسانسور در ساختمان ۹ طبقه می‌توان به آن‌جا رسید که در آن می توان مناظر خیره کننده‌ای را پیدا کرد.برای کسب اطلاع در مورد آخرین قیمتهای تورهای ویژه استانبول و آفرهای لحظه آخری ازان استانبول از سایت دیدن کنید.

تنگه بسفر:

یکی از مکان های مشهور و پربازدید استانبول ترکیه که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشید تنگه بسفر است، این تنگه که درشمال ترکیه واقع شده دارای زیبایی های بی نظیری می باشد که در هیچ نقطه هر جهان قابل تماشا نیست. تنگه بسفر همانطور که می دانید، نقطه واصل بین دو قاره و از دیدنی های مورد علاقه توریستان و گردشگران استانبول محسوب می شود. این تنگه، طولی برابر ۳۰ کیلومتر و عرضی برابر ۷۰۰ متر دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.

علاوه بر دیدنی های این تنگه و غذا خوردن در کنار نما و منظره زیبای این مکان بسیار جذاب، به راحتی می توانید از جاذبه های اطراف آن نیز دیدن کنید. این منطقه به دلیل اهمیت فراوانی که درزمان قدیم داشته، بنا ها، نماد ها و دیدنی های منحصر به فردی را از تاریخ به رخ بازدید کنندگان می کشد.

جزیره پرنسس:

یکی از جاذبه های دیدنی و لذت بخش تور استانبول بازدید از جزایر فوق العاده زیبای پرنسس میباشد.

استانبول دارای چند جزیره زیبا و خوش آب و هوا است که از بین آنها جزیره بیوک آدا بیشترین میزان توریست را به خود جلب میکند.

برای رفتن به این جزیره زیبا و بی نظیر میتوانید از اتوبوس های دریایی که در ساعتهای به خصوصی حرکت میکنند استفاده کنید. اتوبوس ها در بین راه در چند جزیره توقف میکنند ولی اکثر مسافران در جزیره بیوک آدا از کشتی پیاده می شوند.

در این جزیره به جز خودروهای پلیس هیچ خودرویی نمی بینید، کالسکه و موتورهای برقی جهت حمل زمینی و قایق ها برای گردش دور جزیره بکار می روند. دوچرخه سواری هم یکی از تفریحات رایج در بین گردشگران و اهالی جزیره میباشد، محل های کرایه دوچرخه در جزیره وجود دارد.

برای دیدن جزیره میتوانید از کالسکه هایی که به همین منظور در نزدیکی اسکله وجود دارند استفاده کنید، این گشت در حدود یکساعت زمان میبرد ،یک توقف کوتاه جهت استراحت در بین راه نیز است. این جزیره رویایی هوایی پاک با خانه هایی ویلایی و باغچه هایی سرسبز دارد، خیابانها پر از درخت و گل هستند.در مورد تور لحظه آخری بیشتر بخوانید.

کاخ توپکاپی :

یکی از اماکن دیدنی مهم استانبول که در طول سفر به استانبول حتما از تماشای آن لذت خواهید برد کاخ توپکاپی می باشد، این کاخ تاریخی، اسرار آمیز و زیبا که در محل تلاقی تنگه بسفر، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته حال تبدیل به نمایشگاه دیدنی کریستال، نقره و ظروف چینی تاریخی دوره امپراطوری عثمانی بدیل گشته است که طبق آمار ها یکی از مهم ترین اماکن توریستی استانبول – ترکیه می باشد. جالب است بدانید که بنا به نمای زیبا و معماری خیره کننده اش، در سال ۱۹۸۵ توسط یونسکو به عنوان بهترین قصردوران امپراطوری عثمانی به ثبت جهانی رسید، پس برای تماشای برترین کاخ عثمانی حتما بخشی از سفر خود به استانبول را به این کاخ اختصاص دهید، این کاخ و زیبایی هایش .با همه داستان ها و اسرار های نهفته در دلش دیدگان شما را به خود جلب خواهد کرد در سمت راست کاخ توپکاپی سلطان سلیمان درختان سرو قرار گرفته و مطبخ‌های کاخ نیز در همین سمت جای گرفته‌.

جاذبه های گرجستان:

گرجستان کشوری است در شرق دریای سیاه و یکی از دیدنی ترین و زیباترین مناطق جهان محسوب می شود و پایتخت آن شهر تفلیس است این کشور در منطقه اوراسیا قرار دارد که مرز میان اروپا و آسیا است و کشور گرجستان، کوهستانی و پرباران است. ۸۴ درصد آنان از نژاد گرجی دارند و به زبان گرجی سخن می‌گویند. این زبان خط ویژه خود را دارد و جاذبه های گردشگری زیادی در این کشور نهفته است .می توانید اطلاعات مربوط به تور گرجستان و قیمتهای هتلها را در سایت مشاهده کنید.

ساحل سحرآمیز

مناطق ساحلی از دیرباز پذیرای هزاران جهانگرد در هر فصلی از سال بوده است. در دوران شوروی سابق این منطقه از بهترین نقاط تفریحی امپراتوری شوروی شناخته می شد . هنوز آثار مربوط به تفریح گاه های سران کشور شوروی سابق در این مناطق وجود دارد. در نزدیکی بندر باتومی منطقه ای قرار دارد به نام «اورکی» که به آن ساحل، ساحل سحرآمیز یا ساحل مغناطیسی گفته می شود. باور بر این است . شناکردن در این منطقه و آفتاب گرفتن روی شن های ساحلی، درمان بیماری ها می شود.

تندیس کارتلیس (مادر گرجستان)

«کارتلیس دِدا» به معنای مادر کارتلی (گرجستان)، مجسمه ای در فراز بلندی های اطراف شهر تفلیس پایتخت گرجستان است که تقریبا از همه نقاط شهر قابل رویت است. امروز «مادر گرجستان» به نمادی برای تفلیس تبدیل شده است؛ تندیسی ۲۰ متری که نشان دهنده زنی با شمشیری در یک دست و کاسه ای در دست دیگر است. کاسه برای پذیرایی از کسایی که با دوستی وارد گرجستان شده و شمشیر برای آنها که با دشمنی وارد می شوند. این مجسمه در سال ۱۹۵۸ و به مناسبت ۱۵۰۰ سالگی شهر تفلیس، از سوی مجسمه ساز گرجی به نام «الگوجا آماشوکلی» ساخته شده است.

حمام های سولفور

حمام های گوگردی در محله ای قرار دارند به نام آبانتوبانی Abantubani که بخشی از منطقه تفلیس قدیم است. آب گرم این حمام ها مستقیماً از چشمه های آبگرم تأمین می شود. هزینه استفاده از حمام های عمومی از ۲ لاری به بالا و هزینه استفاده از حمام نمره یا همان کابین اختصاصی ۱۵ تا ۸۰ لاری برای یک ساعت می باشد. هزینه ماساژ جداگانه است که در صورت درخواست ماساژور در نظر گرفته می شود. ماساژ در این حمام ها بیشتر به شستن شباهت دارد. نوشیدنی های مختلف نیز به قیمت معمول در این حمام ها عرضه می شوند. آفر های تورهای گرجستان با قیمتهای ارزان و پیشنهادهای لحظه آخری برای تور گرجستان در سایت سفر باتو را مشاهده کنید .

از قدیم الایام چشمه های آب گرم یکی از بهترین منابعی بوده اند که مردم از آن ها برای آب تنی و چه بسا برای رفع بیماری هایشان استفاده می کرده اند، به طوری که در هر کشور چند مورد از این چشمه های درمانی وجود داشته باشد. چشمه های گوگردی هم که گاهی از آن ها آب گرم بیرون می آید، یکی از این منابع به حساب می آید.در تفلیس گرجستان بسیاری از افراد از حمام های گوگردی استفاده می کرده اند که هنوز هم که هنوز است این حمام ها به قوت خود باقی اند. حمام سولفور یکی از همین حمام های آب گرم است که هم اکنون هم به صورت حمام آب گرم و جاذبه های توریستی گرجستان مورد توجه بسیاری از مسافرین است.

میدان آزادی و خیابان روستاولی تفلیس گرجستان

یکی از اصلی ترین و مرکزی ترین خیابانهای شهر تفلیس، خیابان روستاولی می باشد که قبلا با نام گلوینی شناخته می‌شده است. تغییر نام خیابان به احترام شاعر بسیار معروف قرون وسطی گرجی یعنی شوتا روستاولی می باشد. این خیابان حدود 1.5 کیلومتری طول دارد و از میدان تاویسوپلبا یا همان آزادی شروع و به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا منتهی شده است. بسیاری از مراکز مهم دولتی و غیر دولتی در این خیابان مستقر می باشند. از جمله آنها می توان به پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان اشاره کرد.

پل صلح

در سال 2010 شورای شهر تفلیس گرجستان برای متصل ساختن بخش های قدیمی و جدید تفلیس سفارش ساخت یک پل را به طراح برجسته ایتالیایی دادند. این رودخانه بر روی کورا قرار گرفته که بر روی سقف پل ۱۵۰ متری، ۱۲۰۸ بسته نورانی با طرح‌های مختلف از ۶۰۴۰ لامپ LED نصب گردیده که در شب منظره‌ای بدیع خلق می‌کنند و نورپرداز فرانسوی پروژه آن را در ستایش زندگی و صلح نام نهاده است.پل صلح یکی از زیباترین جاهای دیدنی گرجستان است.

:
:
:
آخرین اخبار