تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۸۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تنظیم آب‌کشاورزی مهمترین نقش‌سدگتوند
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: مهمترین نقش سد گتوند تنظیم آب کشاورزی برای پائین دست و در نتیجه رونق این صنعت در کشور است.

محمدرضا رضازاده در گفتگو با مهر در حاشیه بهره برداری از نخستین واحد نیروگاه سد گتوند اظهار کرد: طرحهایی در بالا دست کارون داریم هدفشان صرفا برق آبی است به طوری که یکی از مشکلات این طرحها عدم همزمانی تولید برق با نیاز کشاورزان در پائین دست برای آب است.
وی افزود: براساس این طرحها از طرفی مجبور بودیم به منظور تولید برق آب را رها کنیم و از طرفی امکان ذخیره این آب وجود نداشت و به خلیج فارس هدایت می شد.

رضا زاده تصریح کرد: نقش سد گتوند با دارا بودن مخزن حدود پنج میلیارد متر مکعبی این اطمینان خاطر را ایجاد می کند که هم برای شبکه برق و هم برای نیاز کشاورزان آب در دسترس خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هدر رفت آب در این راستا از بین می رود، افزود: در راستای استفاده از سد گتوند، هر زمان که به تولید برق نیاز داشته باشیم می توانیم نیروگاهای برق آبی را وارد مدارد کنیم و آبی که از سدهای بالا دست خارج می کشود هدر نمی رود بلکه در مخزن سد ذخیره می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: بر این اساس در زمان نیاز کشاورزی این آب رها می شود و دشت خوزستان را آبیاری می کند.
:
:
:
آخرین اخبار