تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۹۴۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسجد ایاصوفیه و مسجد فاتح استانبول از جاذبه های دیدنی در استانبول
 با سفر به استانبول به پایتخت فرهنگی اروپا سفر می کنید ، این شهر در واقع بعنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه شناخته می شود که دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فردی است و همین امر سبب شده گردشگران بیشماری به این شهر زیبا سفر کنند علاوه بر اینها سفر به این شهر ارزان و مقرون به صرفه است . با هر رده سنی و سلیقه ای که عازم این شهر هستید تفریح و سرگرمی برایتان فراهم گردیده است . از مناظر زیبای تنگه بسفر و دریای مرمره گرفته تا آثار تاریخی بسیار باشکوه که همه و همه تجربه ای خاص برایتان رقم خواهد زد . این شهر تضاد هایی زیبایی نیز دارد از تلاقی فرهنگ غرب و شرق گرفته تا بافت سنتی و مدرن شهر که در آمیخته اند. همچنین اگر قصدتان از سفر به استانبول خرید است جالب است بدانید این شهر دارای بزرگترین بازارها و بهترین مراکز خرید است که همگی فراتر از انتظار شماست.

در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از این دیدنیها آشنا نماییم . و بتوانیم اطلاعات صحیح و مناسبی برای بازدید از این شهر در اختیارتان قرار دهیم :

مسجد ایاصوفیه استانبول - Hagia Sophia ، ترکیه :

مسجد ایاصوفیه در تور استانبول ارزان نمادی از شهر استانبول است و در دهه های گذشته جزو پر بازدیدترین اماکن تاریخی در ترکیه شناخته شد . این مکان یکی از معروف ترین و با پرطرفدارترین موزه و کلیسای استانبول است و در میدانی به همین نام و در محله سلطان احمد قرار دارد ، مسجد زیبای ایاصوفیه با طاق‌ها و ستون‌های با شکوهش که از دوره بیزانس باقی مانده است .داخل این بنا معماری شگفت انگیز و منحصر به فردی دارد همچنین موزاییک مریم مقدس که یادگاری از از قرن یازدهم میلادی است در بالای دروازه خروجی اصلی واقع است که همه نظر ها را به سمت خود جلب می کند همچنین آرامگاه با شکوه پنج پادشاه در خارج از ساختمان اصلی و کنار درب خروجی اصلی قرار دارد . پس از دیدن این همه شکوه و زیبای از معماری ، نقشه ها و بنای ستون ها و سقف در سمت شمال این مسجد حرکت کنید مشهورترین جاذبه های ایاصوفیه قرار دارد که ستون غم انگیز نام دارد که توسط St. Gregory، کارگر معجزه گر، مورد ستایش قرار گرفته و سوراخی که در این ستون قرار دارد که محلی ها می گویند اثری شفا بخش دارد. همچنین گذشتگان بر این باور بودند که بیماران با انگشت در سوراخ قرار داردن از شر بیماری خود رهایی پیدا خواهند کرد.

بنای تاریخی مسجد بایزید

به گزارش سفر باتو ، این بنای تاریخی به دستور بایزید دوم سلطان و خلیفه امپراتوری عثمانی ساخته شد. ساخت این مسجد از سال ۱۵۰۱ تا سال ۱۵۰۶ میلادی به طول انجامید و معمار خوش سلیقه آن فردی به نام یعقوب شاه بود. طاق‌های گنبدی شکل آن توسط ستون‌های سنگی نگاه داشته شده‌است و اطراف سقف گنبدی آن به مانند مسجد ایاصوفیه نام‌های الله، محمد ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین به خط ترکی عثمانی نگاشته شده‌ است.

بنای مسجد فاتح استانبول

مسجد زیبا و باشکوه فاتح که به ترکی: Fatih Camii گفته می شود، یکی دیگر از بنای تاریخی و مساجد مهم و دیدنی های استانبول است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد . این مسجد نیز به دستور سلطان محمد فاتح بر روی کلیسای حواریون که پیش از فتح استانبول به خرابه‌ای تبدیل شده بود توسط معمار مشهور عثمانی سینان الدین یوسف ساخته شده‌ است. و ساخت آن در بین سالهای ۱۴۷۰-۱۴۶۲ پی ریزی شو و به پایان رسید . روزهای یكشنبه چمن‌زار حیاط محل پیك‌نیك اهالی استانبول است و روزهای چهارشنبه حیاط و خیابان‌های اطراف میزبان فاتح پازاری، بازار هفتگی البسه و اجناس است.

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه در تور استانبول دارای معماری باشکوه و منحصر بفردی است . ساختمان این بنا دارای گنبد و چهار مناره بلند و باریک است که همانند تاجی بر سر یكی از هفت تپه و ناظر بر شاخ طلایی است. این مسجد به دستور ثروتمند‌ترین و قدرتمند‌ترین سلطان عثمانی، یعنی سلطان سلیمان اول و توسط معمار مشهور آن دوره سنیان بنا گردید و در لیست مساجد برتر این شهر قرار گرفت و چهارمین مسجد اشرافی بود كه در استانبول بنا شد. گفتنی است مقبره معمار سینان در همین مسجد قرار دارد شاید به این خاطر كه این مسجد تنها جایی خواهد بود كه بیشتر نامش را جاودان می‌كند. آرامگاه او نزدیك ساختمان مدرسه و درست بیرون باغ مسجد است. با اطمینان می توان گفت که این مسجد یکی از زیباترین مساجد در لیست جاهای دیدنی استانبول است و معماری خیره کننده آن هر گردشگری را به سمت خود می کشاند. همچنین آفر تور دبی ارزان سفر باتو را از دست ندهید.

شهربازی اسفانبول (ویالند سابق)

اگر به دنبال هیجان و سرگرمی بیشتر در این شهر هستید سری به این پارک دیدنی بزنید . زیرا در پارک اسفانبول بهترین تفریحات استانبول را تجربه خواهید کرد. در این پارک اسباب تفریح و وسایل بازی فراوانی وجود دارند نظیر Splashترن هوایی آبی که ترکیبی است از آبشارهای طبیعی با لذت استفاده از ترن هوایی؛ Family Coaster رولر کستر خانوادگی که یک تجربه لذتبخش خانوادگی است ؛ همچنین Rafting Ride که یک ماجراجویی بی نظیر در ارتفاع هفتصد متری است که در وسط یک آبشار وحشی، قرار دارد .

در نهایت تونل وحشت، جت اسکی، سینما، King Kong در ارتفاع پانزده متری و بولینگ از دیگر سرگرمی های مهیج و منحصر بفرد این شهر بازی است که همه و همه بسیار سرگرم کننده خواهد بود به خصوص اگر با خانواده به این مکان می آیید .

:
:
:
آخرین اخبار