تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۳۲۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طبیعت زیبای دزفول میزبان گردشگران نوروزی
بخش های سردشت و شهیون در شمال شهرستان دزفول با کوههای مرتفع و طبیعت زیبا و منحصر بفرد آماده پذیرایی از طبیعت دوستان و گردشگران نوروزی است.



در این روزها آبشارها ، دشت،چشمه سارها و ارتفاعات کوهستانی شمال دزفول با سر سبزی و جوشش خود گردشگران را به سوی خود فرا می خوانند.

طبیعت بکر سالند کوه و زرد کوه و هفت تنان ، انسان را با قدرت لایتناهی پروردگار آشنا ساخته و دل هر انسانی را به تپش وا می دارد.

جاده مارپیچ و باریک سردشت و شهیون نه تنها از حضور گردشگران جلوگیری نمی کند بلکه با زیبایی خود این مسافران طبیعت را به سوی خود فرا می خواند.

بقعه ˈ احمد بن فداله ˈ از آرامگاه های شاخص شمال دزفول در150 کیلومتری سردشت است که مقبره آن هنوز از سنگ و ساروج های چند قرن پیش بوده وهیچ تعمیر و تغییری در بنای آن صورت نگرفته است.

ˈشوی ˈ بزرگترین و زیباترین آبشار ایران زمین است که در شمال شهرستان دزفول واقع شده که پس از بیرون آمدن از غار، از گردنه ای بلند به پایین سرازیر می شود. ارتفاع این آبشار ۱۰۰ متر و عرض آن ۴۰ متر است.

آب این آبشار با گذر از کوه ها و دره ها به سمت دزفول سرازیر می شود.

پوشش گیاهی اطراف این آبشار، از درختانی چون بید ، انجیر ، مو ، افرا، کیکم و بلوط بوده و بر دیواره های این آبشار گیاه ˈ سیاه وشان ˈ و سایر گیاهان آب دوست روییده است.

در نزدیکی این آبشار، آبشار بزرگ دیگری دیده می شود که گاه از آن به آبشار دوم شوی یاد می شود.

پرتوهای روح افزای آفتاب از فراز کوه های قد کشیده سردشت و شهیون ، دزفول را به زیباترین دامنه زاگرس تبدیل کرده است.

دره های شگفت ، رودها و آبشارهای طرب انگیز ، غـارهای بی نظیر ، کوه های سر به فلک کشیده ، اقلیم های متنوع آب و هوایی ، همجواری دیدنی کوه و دشت ، سادگی هزار رنگ طبیعت وحشی ، صداقت فرهنگ و هنر و چشم اندازهای بدیع شهرستان دزفول سرزمین رنگ ها را به شاهکار خلقت ایران تبدیل کرده است.

گردشگران و طبیعت دوستان در سفر به کوهساران و عبور از جاده های سبز و مارپیچ ارتفاعات دزفول ، میزبان سفره های گشوده ، صفا و یکرنگی عشایر غیور این منطقه بوده و ناشناخته های گردشگری این دیار را با دیدگان خود لمس می کنند.

بخشدار سردشت دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بسیج امکانات در استقبال از بهار و مهمانان نوروز خبر می دهد و می افزاید: با تشکیل ستاد نوروزی ، تمهیدات ویژه ای در جهت خدمت بی منت به مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

ˈ بهروز مهدی زاده ˈ گفت: آموزش و پرورش سردشت ، مدارسی را بمنظور اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته و امنیت و رفاه اجتماعی این مکان ها را تامین می کند.

وی عشایر را از مهمان نوازترین مردمان عنوان کرد و افزود: در روستاهای بخش سردشت ، دهیاران موظف شده اند تا این جلوه مهمان نوازی را در منطقه سردشت پر رنگ تر و ملموس تر کنند.

بخشدار سردشت دزفول در خصوص روستاهای هدف گردشگری این بخش اظهار داشت: روستاهای بوالحسن و گاومیر بعنوان روستاهای هدف گردشگری بخش سردشت شناخته شده و مجوز آنها از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و و گردشگری کشور اخذ شده است.

وی افزود: دفاتر خدماتی و گردشگری دزفول ، طبیعت دوستان و گردشگران را در قالب تورهای بوالحسن ، هفت تنان و طبیعت گردی در ایام نوروز به این منطقه زیبا می آورند تا از نزدیک شاهد زیبایی ها و شگفتی های این منطقه باشند.

مهدی زاده در خصوص آنتن دهی تلفن همراه در بخش سردشت گفت: پوشش همراه اول در حال پیگیری است و بواسطه آن مشکل آنتن دهی در تمام نقاط کور این بخش رفع می شود.

وی به دریافت مجوز سه محیط بانی از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در بخش سردشت اشاره کرد و افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفته در آینده نزدیک یک پارک طبیعت که به نوعی در استان خوزستان منحصر به فرد است در این بخش احداث می شود.

بخشدار سردشت اظهار داشت: بخش کوهستانی سردشت با ویژگی های طبیعی منحصر بفرد و کوه های مرتفع از ظرفیت خوبی برای ورزش کوهنوردی و کوهپیمایی برخوردار است.

وی به احداث دو سد شیرین آب و سردشت اشاره کرد و افزود: احداث این دو سد در دستور کار دولت قرار گرفته و مقدمات کار چون راهسازی و تملک زمین های آن در دست انجام است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار