تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۳۲۱۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چاه شماره 1 مسجدسلیمان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شد
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: نخستین چاه نفت خاورمیانه در تعطیلات نوروزی آماده بازدید میهمانان و علاقه‌مندان به تاریخچه صنعت است.
 
شمس جواب‌ور اظهار کرد: با توجه به ثمر رسیدن نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در 104 سال پیش در مسجدسلیمان، تأسیسات استخراج نفت سوژه مناسبی به ‌منظور بازدید میهمانان نوروزی و علاقمندان به آشنایی با نحوه تولید نفت است.

وی با اشاره به بازدید همه ساله گروه‌های راهیان نور و دانشجویان از این تأسیسات خاطرنشان کرد: وجود تأسیسات با عمر نزدیک به 100 سال در این شهر فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان و دانشجویان است تا با تاریخ صنعت اول کشور آشنا شوند.

رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: در این راستا و با هماهنگی‌های انجام شده، بازدید میهمانان و علاقه‌مندان از تأسیسات اولین شهر نفتی خاورمیانه و ایران از دکل و تأسیسات چاه شماره یک از ساعت هفت صبح تا 20 هر روز امکان‌پذیر است.

وی با برشمردن دیگر جاذبه‌های صنعت نفت برای بازدیدکنندگان عنوان کرد: وجود اولین چاه گازی پیچ و مهره‌ای خاورمیانه مشهور به چاه ژوراسیک اولین نیروگاه برق خاورمیانه در منطقه «تمبی»، آثار بر جای مانده از اولین راه‌آهن کشور و چشمه‌های خودجوش نفت در منطقه «سی برنج» از دیگر نقاطی است که می‌تواند مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

جواب‌ور ادامه داد: تلاش همه مدیران، رؤسا و کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بر این مبناست تا بازدید میهمانان و شهروندان با خاطراتی خوش و به یاد ماندنی همراه باشد.

شایان ذکر است؛ اولین چاه نفت خاورمیانه و ایران در پنجم خردادماه 1287 خورشیدی در عمق 360 متری در مسجدسلیمان به ثمر رسید، متعاقب به ثمر رسیدن آن، بسیاری از امکانات رفاهی کشور و خاورمیانه برای اولین‌بار در این شهر ایجاد شد.

اولین راه‌آهن، اولین جاده آسفالته، اولین سیستم آب شرب 24 ساعته، اولین شبکه جمع‌آوری فاضلاب، اولین استادیوم فوتبال، اولین باشگاه گلف، اولین سالن آمفی تئاتر، اولین باشگاه بیلیارد، اولین باشگاه بولینگ، اولین زمین تنیس، اولین نیروگاه برق، اولین پالایشگاه نفت و بسیاری دیگر از جمله این امکانات است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به ‌عنوان وسیع‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکننده نفت و گاز کشور، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران، وظیفه استخراج و تولید نفت و گاز در منطقه‌ای با وسعت بیش از 27 هزار کیلومتر مربع را با اولویت صیانت از این نعمت خدادادی برای نسل‌های آینده برعهده دارد.

شهر مسجدسلیمان در 125 کیلومتری شمال شرقی اهواز و در کوهپایه‌های کوه‌های زاگرس و در مجاورت رودخانه خروشان کارون بنا شده و به‌ واسطه وجود رودخانه‌های متعدد فصلی دارای بهاری سرسبز همراه با رویش گل‌های رنگارنگ و هوایی لطیف و  فرح‌بخش است و در این فصل 10ها هزار نفر از هموطنان برای سپری کردن تعطیلات نوروزی این منطقه را برمی‌گزینند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار