تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۳۲۱۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبر خوش برای فرزندان شهدای خوزستان
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان گفت: در این استان 900 نفر از فرزندان شهدا هم اکنون فاقد شغل هستند که مقدمات اشتغال آنها فراهم شده است.

جاسم صفات با اشاره به تعداد فرزندان بیکار شهدا در استان اظهار کرد: حدود 900 نفر از فرزندان خانواده شهدا هم اکنون فاقد شغل هستند که در برنامه ریزی های صورت گرفته این مشکل آنها مرتفع شد.

صفات در خبری خوش برای این افراد گفت: تا پایان سال 1392 همه فرزندان بیکار شهدا دارای شغل مناسب خواهند شد و این امر مستلزم این است که دستگاه های اجرایی استان در این خصوص با بنیاد شهید همکاری مناسبی داشته باشند.

صفات گفت: دولت مجوز استخدام این 900 نفر را در کل کشور صادر کرده و حدود سه ماه است که بر روی این موضوع در حال فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از استخدام این افزاد در فرایند تعامل با سازمانهای مختلف حل شده است، توضیح داد: اخیرا سازمان توزیع برق حدود 70 نفر را درخواست کرده است.

صفات یادآور شد: بسیاری از دستگاه های دیگر نیز درخواستهای خود را ارسال کرده اند که به مرور افراد بیکار را به آنها معرفی می کنیم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: به غیر از شرکت نفت و برهی شرکتهای تابع نیرو، باقی استخدامی ها در استان انجام می گیرند.

به گفته وی، تاکنون بهترین همکاری را شرکت فولاد خوزستان با بنیاد شهید استان داشته که بیشترین استخدامی فرزندان شهید در این شرکت صورت گرفته است.

صفات در بخش دیگری از این نشست یادآور شد: به جرات می توان گفت بنیاد شهید و امور ایثارگران هم اکنون یک دستگاه پویا، فعال و توانمندی است که دارای چارچوب و قوانین مشخص است.

وی با اشاره به آمار خانواده های تحت پوشش گفت: در استان خوزستان 17 هزار و 600 پرونده شهید را داریم. جانبازان بالای 25 درصدی که برای آنها پرونده تشکیل شده نیز بیش از 34 هزار نفر هستند.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان همچنین گفت: تعداد پرونده های جانبازان زیر 25 درصد نیز 22 هزار و 600 نفر هستند. سه هزار پرونده آزادگان نیز در این بنیاد وجود دارد.
 
به گفته وی، خوزستان از نظر تعداد پرونده های تحت پوشش، استان خوزستان در کشور پنجم است اما اگر این آمار به نسبت جمعیت در نظر گرفته شود، خوزستان رتبه نخست را خواهد داشت.

صفات با اشاره به تعامل سازمان ها، اداره ها و... با این بنیاد گفت: روسای ادارات و مسئولان تعامل خوبی با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتند.

به گفته وی، این تعامل از این جهت که اکثر مسئولان اگر ایثارگر نباشند، رزمنده هستند و اگر رزمنده نبودند به نوعی با این ارگانها مرتبط هستند. به همین خاطر به موضوع بنیاد شهید اهتمام می ورزند.
 
صفات افزود: البته با توجه به پتانسیل موجود در استان قطعا انتظار ما از سازمانهای درون استان بیشتر است. انتظار می رود شرکتها در بحث یادواره های شهدا به مساجد توجه بیشتری بکنند. به خصوص مساجد مناطق کوت عبدالله، زرگان، ملاشیه و... .

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همچنین یادآور شد: طبق قانون، برگزاری یادواره ها بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است اما بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این زمینه همواره مساعدت می کند.

صفات گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای یادواره ها هیچگونه اعتباری دریافت نمی کند اما همواره سعی در کمک به برپایی هر چه باشکوه تر یادواره ها کرده ایم.
 
بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد غیر دولتی که تحت نظارت عالیه مقام معظم رهبری است. بنیاد شهید انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸، بر اساس فرمان امام  خمینی که شامل ۱۰ بند بود برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا و همچنین رسیدگی به امور معلولان و آسیب دیدگان انقلاب اسلامی تشکیل شد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
مرتضی
|
Canada
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۹
0
0
پس فرزندان جانبازان هم کشک حتی حقوق وامکانات درستی ندارد واقعابرای مسئولین متاسفم- که باوجودامثال این ها الان پشت میز هاشون نشستند
rokhsarehr
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
0
1
خیلی خوب. لطفا یه فکری هم برای فوق لیسانس ها ی سهمیه عادی بکنین
که ما هم هستیم
تا آخرین نفس راهت را ادامه می هیم ای شهید ...
:
:
:
آخرین اخبار