تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۴۴۷۱
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
12 کشته در سقوط مینی بوسی به دریاچه سد کارون 3 / جاده ای که پس 8 سال بهره برداری نشده است +تکمیلی
حجت الله درویش پور، نماینده مردم ایذه و باغملک در همین زمینه به خبرنگار خوزنیوز گفت: مسئولیت این حادثه برعهده شرکت آب نیرو است، سدی زده اند و راه دسترسی برای مردم درست نکرده اند/ گفتنی است که جاده ساحلی بین روستا ها قریب به 8 سال است که شروع بکارشده و هنوز به بهره برداری نرسیده است
خوزنیوز: در پی واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل مسافران روستای شیوند و غریبی ها در دریاچه سد کارون 3 متاسفانه 12 نفر از سرنشینان آن کشته شدند.

به گزارش خوزنیوز عصر امروز، در پی واژگونی یک دستگاه مینی بوس  در دریاچه سد کارون 3 تعدادی لز سرنشینان آن کشته شدند. به گفته شاهدان عینی این خودرو که برای عبور از دریاچه سد کارون 3 سوار بر بارج(کشتی) شده بود، بدلیل برهم خوردن تعادل بارج، به درون دریاچه واژگون شده و سرنشینان آن کشته شدند.

این در حالیست که چندین سال است که با آبگیری سد کارون 3 گردشگران و ساکنین روستاهای دنباله رود جنوبی دهدز (سادات ،غریبی ها ،شیوند و روستاهای اطراف آن) جهت عبور و مرور خود بوسیله بارج رفت وآمد می نمایند.

گفتنی است که جاده ساحلی بین روستا ها قریب به 8 سال است که شروع بکارشده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

حجت الله درویش پور، نماینده مردم ایذه و باغملک در همین زمینه به خبرنگار خوزنیوز گفت: مسئولیت این حادثه برعهده شرکت آب نیرو است، سدی زده اند و راه دسترسی برای مردم درست نکرده اند.

وی افزود: من بارها حضوری و کتباً به مسئولین این مشکل را تذکر داده ام، اما متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک ادامه داد: من سوگند خورده ام و به افرادی که اهمال کرده اند می گویم که با تمام توان پیگیری می کنم که مسببین این حادثه که با ندانم کاری جان همشهریان ما در این خطر قرار داده اند به سزای کارشان برسند.

تکمیلی:

کشته و زخمی شدن 16 مسافر مینی بوس روی لنج

فرمانده پلیس راه کشور گفت: 12 مسافر مینی بوسی که روی یک لنج باری در سد کارون 3 قرار داشت به علت واژگونی کشته شدند.

ساعت18:30 عصر امروز واژگونی یک فروند لنج در سد کارون به نیروهای امدادی اطلاع داده شد. با حضور امدادگران مشخص شد این لنج که به دلیل ساخت سد کارون 3 وظیفه برقراری ارتباط میان روستای سادات حسینی و شهرستان ایذه در استان خوزستان را برعهده دارد به علت نامعلومی هنگام انتقال روستائیان در وسط آب واژگون شده است.

در ادامه با بررسی های تخصصی مشخص شد یک دستگاه مینی بوس به همراه 16 سرنشین نیز روی لنج قرار داشته است که به اعماق آب سقوط کرده است. امدادگران بلافاصله به جستجوی افراد غرق شده پرداختند و توانستند 4 نفر از آنها زنده از آب خارج کنند. در حالی که تاکنون 12 جنازه نیز از آب بیرون کشیده شده است.

به گزارش مهر، سردار محمد رضا مهماندار فرمانده پلیس راه کشور با تائید این خبر به مهر گفت: این حادثه به هیچ وجه ارتباطی با جاده نداشته است و به دلیل بالا آمدن آب سد دو فروند لنج وظیفه جابه جایی اهالی روستا را برعهده داشتند که یکی از آنها عصر امروز دچار حادثه شد.



جزئیات حادثه سقوط مینی‌بوس در دریاچه سد کارون 3 به روایت مسئولین سد / ما مقصر نیستیم ، راننده مقصر است

یک دستگاه مینی‌بوس که کمک بارج در حال عبور عبور از دریاچه سد کارون 3 بود دچار حادثه شد و بخشی از آن در داخل دریاچه افتاد.

معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان جزئیات حادثه اظهار کرد که به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی راننده مینی‌بوس این خودرو با تعدادی سرنشین در دریاچه سقوط کرد.

وی اشاره به اینکه آمار افراد آسیب دیده مشخص نیست، گفت: بنا به گزارشی که داده شده حدود 10 زن و بچه در مینی‌بوس باقی ماندند و حدود چهار سرنشین نجات پیدا کرده‌اند.

حبیب‌الله جعفری با اشاره به اینکه هنوز آمار سرنشین این مینی‌بوس دقیق نیست، به تجمع اهالی در منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه راننده مینی‌بوس مسائل ایمنی را رعایت نکرده و واضح است که ماشین در وضعیت خلاص بوده و با پهلو گرفتن بارج، مینی‌بوس دچار حادثه شده و بخشی از آن در دریاچه افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه راننده مینی‌بوس از ماشین پیاده شده، گفت: با توجه به تجمع اهالی هنوز نمی‌توان موضوع را از نزدیک رصد کرد اما آمار بیان شده بر اساس گزارش‌های بخشدار مرکزی شهرستان دهدز است.

معاون بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان در ادامه تاکید کرد که در دریاچه سد کارون 3 سه ایستگاه وجود دارد و با توجه به اینکه هنوز راه جایگزین تکمیل نشده، ترابری دریایی فعال است.

جعفری خاطرنشان کرد: مسئول ترابری دریایی پیمانکار سد بوده که پس از تحویل کارون 3 به سازمان آب و برق خوزستان توسط آب نیرو، این سازمان با پیمانکار قبلی قرارداد بسته است که قرارداد با پیمانکار از طریق مناقصه و حضور شرکت‌های واجد شرایط و دارای گواهینامه صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: پیمانکار موارد بیمه و کلیه نکات قراردادی را رعایت کرده است.


کشته‌‌شدگان کودک و زن هستند

مدیر حوادث غیرمترقبه استان خوزستان از ۱۱ کشته و یک مفقود در حادثه سقوط مینی‌بوس در دریاچه سد کارون ۳ خبر داد.

محمدرضا آملا‌زاده  اظهار داشت: در حادثه سقوط مینی‌بوس از یک فروند باج در سواحل دریاچه سد کارون 3، 11 نفر کشته و یک نفر نیز همچنان مفقود است.

وی افزود:‌ اکثر کشته‌‌شدگان کودک و زن هستند و یک نفر مفقود دختر بچه‌ای است که همچنان تلاش برای پیدا کردن وی ادامه دارد.

آملازاده اذعان داشت: براساس بررسی‌های اولیه دلیل اصلی بروز این حادثه سهل‌انگاری راننده مینی‌بوس در پرچ محل رانندگی و عدم استفاده از وسایل ایمنی در توقف کامل وسیله نقلیه گزارش شده است.

به گزارش فارس، مدیر حوادث غیرمترقبه استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: مسافران این مینی‌بوس 16 نفر بوده که چهار نفر از آنها سالم در محل حادثه توسط حاضران نجات یافته‌ و حال عمومی آنها مناسب ارزیابی می‌شود.


مدیرکل هلال احمر استان خوزستان:
همه اجساد از درون آب خارج شده اند


بر اثر سقوط یک مینی بوس در دریاچه سد کارون3 در خوزستان 12 نفر از مسافران غرق شدند.

حوالی عصر امروز چهارشنبه یک دستگاه مینی بوس که مثل همیشه در حال رساندن مسافران خود به روستای سادات حسینی شهرستان دهدز که به علت آبگیری سد کارون، مسیر دسترسی خاکی یا از طریق پل ندارد، بود سوار دوبه( وسیله ای که امکان جابه جایی وسایل سنگین روی آب را دارد) شد تا خود را به آن سوی دریاچه برسد.

اما این بار شانس با مینی بوس و مسافرانش یار نبود و مینی بوس از روی دوبه به وسط دریاچه پشت سد کارون3 واژگون شد و اغلب مسافران آن غرق شدند.

مدیرکل هلال احمر استان خوزستان با تائید این خبر به خبرنگار مهر گفت: این مینی با 15 مسافر عصر امروز قرار بود از طریق دوبه به آن سوی دریاچه سادات حسینی در شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه در استان خوزستان منتقل شود که متاسفانه واژگون شد.

علی عسکر ظاهری عنوان کرد: 15 مسافر و یک راننده به درون آب عمیق دریاچه پشت سد کارون سه افتادند که تلاش ها تنها منجر به نجات چهار نفر شد ولی متاسفانه به علت عمق بالای این دریاچه، 12 نفر از هموطنان غرق شدند و زنده نمادند.

وی افزود: همه اجساد از درون آب خارج شده اند ولی باید عنوان کرد که دریاچه سد کارون سه بسیار عمیق است و باید فکری اساسی برای آن کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال آبگیری سد کارون3، مجموعه روستاهای سادات حسینی در شهر دهدز هشت سال است که در محاصره آب دریاچه پشت سد کارون ۳ هستند. این روستاه ها با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر، ۱۵ روستا و دو هزار و 400 خانوار با گذشت هشت سال از آبگیری سد کارون۳ هنوز در محاصره آب قرار دارند.

اهالی این روستاه ها سالهاست که از دوبه و قایق برای عبور از دریاچه سد کارون استفاده می کنند اما گاها همین دوبه یا قایق هم نیست یا ساعت فعالیت آن که از ساعت هشت صبح تا هشت عصر است به همین دلیل در مدت نصف روز امکان خروج از منطقه وجود ندارد.

به گزارش مهر، متاسفانه تاکنون سه نفر از اهالی سادات حسینی براثر بیماری قلبی و دیر رسیدن به بیمارستان ایذه که ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد جان خود را ازدست داده اند. آنها می گویند از سد کارون۳ فقط از دست دادن زمینهای کشاورزی و محاصره شدن در سختی ها به ما رسیده است.


هیاتی عالی از سوی استانداری خوزستان به محل حادثه اعزام شد


در پی سقوط یک دستگاه مینی بوس به دریاچه سد کارون 3 که منجر به کشته شدن 12 تن از سرنشینان آن شد، هیاتی عالی از سوی استانداری خوزستان به محل حادثه اعزام شد.

حوالی ساعت 17 روز گذشته (چهارشنبه) یک دستگاه مینی بوس سوار بر دوبه (وسیله ای برای جا به جایی وسایل سنگین روی آب) که در حال رساندن مسافران خود به آن سوی دریاچه و روستای سادات حسینی بود، از روی دوبه منحرف و به دریاچه سد کارون 3 واژگون شد.

در پی این حادثه 12 نفر از 16 سرنشین مینی بوس جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر نیز مصدوم و برای مداوا به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند که حال عمومی آن ها خوب گزارش شده است.

2 پسر بچه 3 تا 5 ساله، 5 دختر بچه 2 تا 12 ساله و 5 زن بزرگسال کشته شدگان این حادثه ناگوار هستند. همچنین مصدومان حادثه 2 دختر، یک پسر و یک زن می باشند.

به گزارش ایسنا، هم اکنون نیز هیاتی عالی از سوی استانداری خوزستان برای بررسی حادثه، به محل حادثه اعزام شده است. این هیات شامل مشاور استاندار خوزستان، مدیرکل امنیتی استانداری خوزستان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، مدیرکل حراست استانداری خوزستان و مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات استانداری خوزستان است.

غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۷
یعقوب نجفی
|
POLAND
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
29
، 15 مادر و کودک در آغوش همدیگر در دریاچه سد کارون 3 غرق شدند. به راستی تصورش در خیال هم حزن آور و سوزناک است چه برسد در واقعیت که ببینی مادر و فرزندی را در آب در آغوش هم جان سپرده اند ، به خودم به شما به همه تسلیت می گویم.
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
نمیدونم چی بگم ما ایرانیها تا یه اتفاقی میفته تازه میفهمیم که باثد یه کاری بکنیم من به شخصه امیدوارم یکی از اون قربانیها یکی ازکله گندها باشه تا یهدکاری ببرا اون جاده بکنه‌‍‍
ابو امیر دلفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
18
واقعا خدا به خانوادهاشون صبر بده . وبه مسولین مربوطه چی بگیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
مسئولين مربوطه از رییس جمهورش گرفته تا راننده ی بارج ....
اهل قلم کجایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
1
11
حجت خان اینجا وقت نشون دادن خودته...ببین برادرات ،همشهریات چجور تو آب جون دادن...یه فکری واسه اینا بکن..
امیدوارم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
11
تسلیت باد به خانواده های داغ دیده
امیدوارم که ریس جمهور احمدی نژاد هم ان خبر راخونده باشه ببینه با این همه سفر های پر خرج استانی بعداز 8سال این جاده اشاره شده در خبر هنوز کامل نشده و بسیاری از پرژهای دیگر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
10
مقصر جلوه دادن دیگران ( راننده ) بجای پذیرش مسئولیت ، رفتاری است که در حوادث مختلف بارها مشاهده شده است. مسئول جان این انسانها کسانی هستند که بعد از گذشت چندین سال ، جاده جایگزین نساخته اند.بی کفایتی،سهل انگاری و....شما جان 12 نفر را گرفت، ... وحداقل از مصیبت دیدگان عذر خواهی کرده واستعفا دهید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
7
.... مسولین بلندپایه خوزستان که عزای عمومی اعلام کنند یا مشغول....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
14
اگه این حادثه تو تهران اتفاق می افتاد چند روز عزای عمومی میگرفتند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
9
واقعا از ته قلب به خانواده هاشون تسلیت میگم
نداشتن مسئولین لایق و دلسوز مردم نتیجه اش چیزی بیش از این نیست واقعا نمی دانم چه بگویم ..........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
4
فعلن مسولان خوزستان خوابند معلوم نیست کی از خواب بلند میشوند؟؟؟؟؟
فرامرزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
5
من یک معلم هستم و 5 سال است در این منطقه تدریس می کنم .
مردم این روستاها چوب جاه طلبی ها، کم کاری ، به فکر نبودن مسولین جامعه ی ما را می خورند .. بارها اهالی این روستاها اعتراض کرده اند ، اما دست های پشت پرده مانع انجام ساخت پل شده است.
ما معلمین غیر بومی از شهرستان های بهبهان، ایذه، باغملک ، رامهرمز و .... بارها مرگ را در دریاچه ی کارون 3 حس کرده ایم .
از همه ی مردم خوزستان و ایران می خواهم برای مردم بیگناه این منطقه کاری بکنند .
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
12
اری اینجا خوزستان است قلب اقتصادی ایران قلب نفتی و کشاورزی وابی و معدنی ایران ولی خودش ......
پاسخ ها
یک ایذه ای
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
واقعا گل گفتی چرا خوزستانی که در آن نفت هست آب هست طلا هست سیمان هست خرما هست گندم هست گل هست ......هست اما امکانات نیست؟ اخه چررررراااااااااااااا؟
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
نوش جون تهرونیا
روزبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
9
دوسه روز دیگه مسولین یادشون میره درامد خوزستان وخود نیروگاه نوش جان تهران و،،،،،
حمیدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
5
آقای ممبینی معاون برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری بچه همونجاست و آقای حسینی معاون ایشان نیز که مدتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بودند بچه سادات حسینی هستند دوست دارم یک مسئول آذری و یا اصفهانی بود تا ببینی که جاده ی این روستا ها اتوبان شده و آب معدنی میخورند مسئولین وزارت نیرو و شرکت توسعه منابع آب ونیروی ایران شانس آوردند که پروژه های به این عظمت در اصفهان یا آذربایجان اجرا نمی شوند و در منطقه ای اجرا می شود که مدیران به پایتخت رفته اش ... وبه احوالات مردم و خاستگاه خود توجهی ندارند.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
4
من خودم این مسیر رو یک بار رفتم هم خیلی طولانی هست و هم خطر ناک
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
4
از این که عزای عمومی برای شهر ایذه گرفتند ممونیم ولی به جای این کارها بهتره فکری برای جاده و حمل از روی دریاچه کنید مهر ماه 91 هم یک پیکان داخل دریاچه افتاد
مریم
|
UNITED STATES
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
2
حال ادمو به هم می زنید با سهل انگاری ها اگر به فکر مردم بودید انقدر خوزستانی ها بیچاره نبودن
یعقوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
3
با سلام و عرض تسلیت خدمت همه مردم ایران بخصوص مردم خونگرم خوزستان
انشاا... خدواند به خانواده ی این عزیزان صبر عنایت بفرماید و جا دارد از سهل انگاری و بی کفایتی مسئولین مربوطه گلایه کنم هر چند که این گلایه ها دردی را دوا نکرده و متاسفانه درس عبرتی برای مسئولین نخواهد شد، مردم عزیز و گرامی این شهرستان خواهشم از شما و دیگر عزیزان این است که در انتخاب مسئولین خود دقت کرده و در قبال این حوادث سکوت اختیار نکنید و از مستولین بخواهید تا جوابگو شما عزیزان باشند تا در آینده شاهد این اتقافات ناراحت کننده نباشیم،متاسفانه در این آب و خاک تظاهر و ریا عامل اصلی بدبختی مردم شده است
گوویل و ددویل عزیزموم ایشالا غم آخرتون بووه و خدا به همتون صبر بده، ایمانم منه غم خوتون شریک بدونین
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
0
6
اگر این اتفاق در تهران آّباد شده با پول خوزستان می افتاد چه جنجالی به پا میشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
یک معلم از سادت حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
4
یک نفر تو تهران پاش میشکنه تلویزیون 100بار نشون میده ، ولی فاجعه ای به این بزرگی رو پیگیری نمیکنن؟؟؟؟؟/
سهیلا یوسفی بابادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
1
خدا صبر به همه ی خانوادهای داغ دیده .مسولین بیدارشید دیگه کافیه.
غریب و مظلوم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
1
از ماست که بر ماست،وقتی ... شهرم در ... به جای دفاع از حقوقم به خواب میرودو تصاویر تلویزیونی هم دلیل اثبات گفته هایم است،باید صدا و سیما هم به علت واقعی حادثه نپردازد.ولی بدانید و آگاه باشید مدافع حقوقی داریم که نگو و نپرس:خدای خوب و مهربانمان حق مقصران از خدا بی خبر این قضیه را تسویه می کند.و گر نه ده سال عبور و مرور و زندگی مانند انسانهای اولیه را که نمی شود گردن راننده گذاشت این کشتار مردم هدیه ویرانی جاده های سد کارون 3 است. که در خود بلعیده و قول مسئولین به گرفتن جان مردم ختم شده است.کارون3 متشکریم:تو در کمال بی مسئولیتی بعضی ها جان مردمم رامی گیری. کارون 3 متشکریم کارون 3 متشکریم کارون 3 متشکریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
2
جاده قدیم اصفهان به دهدز در این منطقه به طور کلی زیر آب رفتهو جالب اینکه حتی هیچ راه دیگه ای برایشان تدارک دیده نشده خب مسئولین وزارت نیرو در عوض زیر اب رفتن جاده حد اقل یک راه مناسب برای ارتباط بین این روستاها می ساختند تا شاه این اتفاقات ناگوار نباشیم .
مردم سادات حسینی ایذه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
به کدامین گناه کشته شده اید؟ این حوادث فقط بخاطرضعف برخی مسئولین خوزستان رقم می خورد ...
10 سال وضعیت ما از غزه ای که از آن حرف میزنید بدتر است کمی به خود آیید تا کی کشتن عزیزانمان را به نظاره بنشینیم؟ از 12 نفر الان بگیم یا از 3 نوجوان دختر (شیدا ، شیوا ، مژده) غرق شده سال گذشته یا از نفراتی که در پشت این رودخانه به علت کمبود امکانات درمانی جان دادند یا از ........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
كوگ نازنينم ... بيو بخون دوارته
كوههاي زاگرس هم در مقابل مرگ اين روستائيان محروم و درد كشيده سكوت كرده و در غم اين حادثه بغض كرده است.
واي به روزي كه كوهها به غرش درآيند و مردم در پي احقاق حقوق خود فرياد عدالت خواهي بر سر بعضی مسئولان بي كفايت و بي غم سر دهند....
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
عمق آب دریاچه سد کارون 3 چقدر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
طول تاج حدودا 300 متر
محمد اهوازی
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
0
0
حسن جاری متفاوته معمولا بین 250 متر تا 350 متره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
0
بازم فکر کنم قضا وقدر فقط مال ماست چون میخوایم با این حرفا خودمون فریب بدیم آخه تا کی ؟؟؟؟؟
لیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
0
با این همه در امدی که از سد کارون3 دارید چرا مسئله را پیگری نمی کنید
ستار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
0
0
تا زمانی که روابط قومی قبیله ای حاکم باشه ،وضع بهتر از این نخواهد شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
0
1
بسمه تعالی
نمیدونم چی بگم که تصلای دل بازماندگان این حادثه باشه.خدابه همه آنهاصبر بده.من هفت سال در این منطقه تدریس کردم وبامشکلات اون مردم آشنا هستم چون بارها درطی عبور مرگ رو حس کردم.حدارحمتشون کنه
ستار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
0
1
چرا کامنت منو نذاشتین ؟ هااااااااااااااااااااااااااااااا
حمزه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
0
1
بسمه تعالی
با عرض تسلیت به همه هموطنان بویژه خوزستانی های مظلوم!
امیدوارم مسولین چاره ای بیاندیشند که دیگر شاهد همچون حوادثی نباشیم! حداقل کاری کنند که در هر دو جهان دارای عذاب وجدان نشوند!بالاخره تا کی....کوتاهی را به گردن یکدیگر بیاندازند! وشانه از زیر بار مسوولیت خالی کنند! اونهایی که غرق شدند تمام شد بیایید به فکر بازماندگانشان باشیم!!!!
:
:
:
آخرین اخبار