تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۹۴۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر کشور:
توسعه‌خوزستان را به‌عنوان یک پروژه ویژه دنبال می‌کنیم
خوزستان پر خیر و برکت است و به راحتی می توان سرمایه گذار خارجی را وارد استان کرد. برای جذب سرمایه گذار باید چهره استان را زیبا و دلفریب و امنیت استان را بالا نشان دهیم تا سرمایه گذار وارد استان شود. خوزستان می تواند معین چهار استان شود
وزیر کشور با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ها در توسعه خوزستان، گفت: موضوع توسعه استان خوزستان را به عنوان یک پروژه ویژه دنبال می کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان اظهار کرد: زمانی که دولت ها تغییر می کنند، رویکردها و نگاه ها مبتنی بر آراء مردم می شود و مردم نیز متناسب با آن جهت گیری، انتظار تغییر دارند؛ ولی این تغییر نشان از ضعف مدیران نیست، بلکه ناشی از تفاوت در نوع نگاه است.



وی با اشاره به مدیریت 6 ساله حجازی در استان خوزستان، افزود: از تلاش های آقای حجازی در بیش از 6 سال فعالیت در خوزستان تشکر می کنیم. قرار بر این بود که از ایشان در استانی دیگر به عنوان استاندار استفاده کنیم و در صحبت هایی نیز که در گذشته با هم داشته ایم به ایشان تاکید کردم که در مجموعه وزارت کشور بمانند، ولی ایشان صادقانه گفت که قصد خروج از استان را ندارد و امیدواریم در مجموعه دانشگاهی موفق باشد. در جریان تعیین استاندار جدید خوزستان نیز تلاش ها و مشورت های بسیاری صورت گرفت و در این زمینه بسیاری از نمایندگان و همچنین آیت الله موسوی جزایری بسیار کمک کردند و پس از مطرح شدن گزینه های متعدد، بر روی آقای مقتدایی اجماع حاصل شد. آقای مقتدایی نیز در ابتدا از پذیرش این مسئولیت پرهیز داشت و سرانجام پس از اصرار فراوان، قبول مسئولیت کرد. اعضای ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان نیز در این زمینه و در روند انتخاب استاندار جدید بسیار کمک کردند.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم رعایت اعتدال در همه امور، تصریح کرد: اعتدال در همه حوزه ها، از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و دیگر حوزه ها، یک خط مشی و روش است و عقل و شرع و دل و فطرت نیز اعتدال را قبول دارند. امر پسندیده اعتدال را باید با جدیت در دولت عملیاتی کنیم و با توجه به اینکه در گذشته از عصبانیت ها و خشونت ها لطمه خورده ایم، اکنون باید تلاش کنیم که اعتدال در کشور نهادینه شود. استاندار جدید خوزستان نیز قطعا بر مساله اعتدال در استان تاکید خواهد داشت و شخص استاندار مظهر اعتدال در استان است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استاندار جدید خوزستان باید با مشی و منش اعتدال، نیروهایی باسابقه و پاکدست و پاکدامن را برای استان انتخاب کند و در روند انتخاب نیز حزب و گروه سیاسی واقعا مهم نیست، مهم این است که افرادی که در راس مدیریت اجرایی استان خوزستان قرار می گیرند، افرادی دلسوز و پاکدست باشند. البته اصل به جابه جایی مدیران نیست، بلکه ارزیابی خواهد شد و افرادی که ویژگی های لازم را دارند به کار گرفته می شوند.

وی اظهار کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و باید در عمل از مردم قدردانی کنیم؛ بهترین نوع قدردانی از مردم نیز این است که آنها را در همه امور مشارکت دهیم. مسئولان باید به صورت جدی به مردم مراجعه کنند و از آنها کمک بخواهند.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم رعایت قانون در همه سطوح، گفت: نزدیک ترین و بهترین مسیر برای اجرای عدالت، قانون است و قانون معیار و میزان حرکت ماست. همه افراد جامعه باید در پناه قانون احساس امنیت و عدالت داشته باشند و هیچ کس نباید در کشور احساس تبعیض کند.

وزیر کشور افزود: از دهه 40 تاکنون عادت کرده ایم که در کشور بر مبنای اقتصاد نفتی زندگی کنیم؛ در سال های بعد از پیروزی انقلاب نیز نتوانستیم از نفت مستقل شویم. در حال حاضر شرایطی بر کشور حاکم شده که در صورت تدام این شرایط، ولو به رفع تحریم ها، در حوزه منابع مالی گشایشی جدی ایجاد نمی شود. در حوزه اقتصادی شاید سهولتی در تبادل کالا ایجاد شود، ولی رفع تحریم ها نیز گشایشی در منابع مالی ایجاد نمی کند. بسترها و ظرفیت ها در استان بسیار خوب است و با اقداماتی که در این استان انجام شده، از دل خاکستر جنگ موفقیت های بسیاری روییده است.

وی تاکید کرد: منابع موجود در استان باید در سه حوزه تقویت شوند؛ نخست تجهیز منابع است. در حال حاضر گردش مالی خوزستان بیش از 12 هزار میلیارد تومان است و سهم استان از یارانه ها نیز بیش از 2500 میلیارد تومان است. باید تلاش شود که این رقم سهم یارانه وارد چرخه اقتصادی استان شود. طبیعی است که اگر تضمین کنیم که به جای سود بانکی 20 درصد، سود 30 درصد می دهیم به شرطی که مردم در بخش صنعت سرمایه گذاری کنند، قطعا همه موافق خواهند بود.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی در استان خوزستان، گفت: استان خوزستان پر خیر و برکت است و به راحتی می توان سرمایه گذار خارجی را وارد استان کرد. برای جذب سرمایه گذار باید چهره استان را زیبا و دلفریب و امنیت استان را بالا نشان دهیم تا سرمایه گذار وارد استان شود. خوزستان می تواند معین چهار استان شود.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری افزود: رهبری در این دیدار از استان خوزستان پرسیدند و بنده به ایشان اطمینان دادم که در انتخاب استاندار جدید مشورت های لازم انجام شده است و احساس کردم که ایشان آرامش پیدا کردند. استان خوزستان از جمله استان های مدنظر وزارت کشور است و توسعه استان خوزستان را به عنوان یک پروژه ویژه دنبال می کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه خوزستان موتور محرکه کشور است، تصریح کرد: این استان 1500 میلیارد تومان تعهد مالیات دارد که می توان این میزان را به 3 هزار میلیارد تومان نیز رساند، به شرط اینکه به همین میزان نیز دولت در این استان هزینه کند.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم کاهش مصرف در کشور، گفت: در حال حاضر در حوزه مصرف زیاده روی داریم و باید در همه امور نهضتی در استان پیاده شود و تصمیم بگیریم که میزان مصرف 20 درصد کاهش یابد. همچنین باید در بحث افزایش بهره وری نیز خود را تقویت کنیم، زیرا در این حوزه به شدت ضعیف هستیم. در حال حاضر قیمت تمام شده پروژه های ما بسیار زیاد است و زمان انجام پروژه ها نیز دو برابر استاندارد است، این در حالی است که کیفیت محصول پایین است.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت سیاسی افزود: وزارت کشور و استانداری، حزب یا گروه سیاسی نیستند؛ تاکید در این مجموعه بر مردم است و اکنون نیز که استانداری جدید مدیریت استان را بر عهده گرفته است و مدیری است که فرزند همین استان است همه باید کمک کنیم که با ثبات قدم و استواری بتواند کار کند و این تعامل، موجب هم افزایی شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
0
3
خوزستان پر خیر و برکت است اما نه برای ساکنینش چون الوده ترین شهر جهان را داردوجنگ وفقر بیکاری را برای ساکینیش دارد
روزبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
0
2
اميدوارم كه حرف با عملشان يكي باشد و فقط خوزستان را به خاطر تأمين منابع ديگر استانها نخواهند،به خود استان هم اهميت بدهند
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
0
2
منطقه وسیعی از استان را به عنوان منطقه آزاد تجاری اعلام فرمایید خواهید دید که این استان به عنوان قطب اصلی اقتصاد منطقه خلیج فارس خواهد شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
0
4
آقای وزیر
تو رو خدا یه سری شوشتر بزن
وضع و حال خراب این شهر هفت هزار ساله رو از نزدیک ببین
ببین مدیران نصفه و نیمه چه بر سر این مرکز تمدن و شهر تاریخی آوردن
چرا هیچکس به حرف ما گوش نمیده
:
:
:
آخرین اخبار