تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۰۲۷۱
تعداد نظرات: ۷۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو در نخستین نشست خبری خود:
تامین آب شرب اصفهـان به سختی انجام می‌شـود / آب انتقالی به یک میلیارد مکعب نمی رسد!
دوستان در خوزستان حساسیت هایی و در اصفهان نگرانی‌هایی دارند؛ زاینده رود خشک شده و تامین آب شرب اصفهان به سختی انجام می‌شود / اگر از مردم خوزستان پرسیده شود که اجازه می دهید برای مردم یزد، کرمان و کاشان و ...

وزیر نیرو گفت: در کشور انتقال حوضه به حوضه آبی صورت نمی گیرد مگر برای مصرف آب شرب؛ بنابراین انتقال آب از کارون به زاینده رود نیز تنها برای بخش شرب صورت می‌گیرد.

حمید چیت‌چیان در نخستین نشست خبری خود در جمع نمایندگان رسانه‌ها گفت: برای انتقال از حوضه‌ای به حوضه دیگر مقررات و اصول سختگیرانه‌ای گذاشته شده که باید رعایت شود و غیر از نیاز شرب آب منتقل نخواهد شد.

بازنگری در احداث سد بختیاری

وزیر نیرو در مورد توقف برخی از پروژه‌های سدسازی نیز گفت: طراحی سدها مجددا باید مورد بازنگری قرار گیرند تا در صورتی که فاقد توجیه فنی هستند در مورد آن ها تجدیدنظر شوند. در مورد سد بختیاری نیز باید گفت توجیه فنی واقتصادی طرح را مجددا بررسی می کنیم و در نهایت در روزهای آینده به تصمیم جدید می‌رسیم.

زاینده رود خشک شده است

وزیر نیرو در ادامه همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تصمیم وزارت نیرو در مورد انتقال آب از کارون به زاینده ‌رود با توجه به مخالفت‌ها و استقبال‌هایی که صورت می‌گیرد اظهار کرد:‌ دوستان در خوزستان حساسیت هایی و در اصفهان نگرانی‌هایی دارند؛ زاینده رود خشک شده و تامین آب شرب اصفهان به سختی انجام می‌شود.

چیت‌چیان با اشاره به این‌که در اصفهان نیز از مردم خواسته شده تا در مصرف آب صرفه جویی کنند به مشکل کمبود منابع آب شرب اشاره کرد در حالی که اکنون فصل پاییز است و گفت: انتقال آب از یک حوضه به حوضه دیگر مطلقا نخواهیم داشت الا برای مصرف آب شرب. اگر از مردم خوزستان پرسیده شود که اجازه می دهید برای مردم یزد، کرمان و کاشان و ... که آب برای خوردن ندارند به میزان شرب آب کارون منتقل شود مطمئنم تمام مردم استان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری اعلام می کنند حاضریم آب شرب مردم از کارون تامین شود.

وی با اشاره به این‌که تونل کوهرنگ 1 قبل از انقلاب ساخته شده و تونل کوهرنگ 2 پس از آن اجرا شده است افزود: تونل کوهرنگ 3 نیز در حال حاضر در حال اجرا است و تمام آبی که از کارون به اصفهان یا فلات مرکزی یا به قم منتقل شده به یک میلیارد متر مکعب نیز نمی‌رسد. در حالی که کل آبی که در کارون جریان دارد بالغ بر 21 میلیارد متر مکعب است. بنابراین آب برداشتی کمتر از پنج درصد آب خوزستان می‌شود.

تصویب مقررات سخت‌گیرانه انتقال آب در شورای عالی آب

وزیر نیرو با اشاره به این‌که در جلسات گذشته شورای عالی آب برای انتقال آب از یک حوضه به حوضه دیگر مقررات و اصول سخت گیرانه‌ای گذاشته شده است اظهار کرد:‌ مقررات مصوبه باید رعایت شود، نیازهای حوضه آب دهنده تامین شود و اقدامات لازم در حوضه آب گیرنده صورت گیرد.

چیت‌چیان با تاکید بر این‌که اجازه انتقال آب حوضه به حوضه غیر از بخش شرب وجود ندارد گفت: برای انتقال آب حوضه‌ای تبعات زیست محیطی نیز در نظر گرفته می‌شود و تمام اصول رعایت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اصولی که در انتقال آب رعایت می‌شوند نه تنها اصول درنظر گرفته شده در ایران بلکه اصولی هستند که در سازمان یونسکو مصوب شده و در چارچوب آن باید عمل شود بنابراین در صورت نیاز انتقال آب از حوضه‌ای به حوضه دیگر وزارت نیرو مسئله را باید در شورای عالی آب مطرح کند تا پس از در نظر گرفتن ابعاد زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و ... به تصویب برسد.

قبل از تصویب طرح بهشت آباد اجرا نمی‌شود

وزیر نیرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا طرح بهشت‌آباد با وجود مخالفت های صورت گرفته اجرا می شود گفت:‌ طرح بهشت‌آباد تا زمانی که مطالعات و تخصیص آب آن در شورای عالی آب تایید و مصوب نشود اقدامی دراین زمینه انجام نمی‌دهیم.

چیت‌چیان در مورد نحوه مدیریت شرکت‌های آب منطقه‌ای در استان‌ها و رقابت بین آن‌ها گفت: با توجه به این که قانونگذار مکلف کرده موضوع مدیریت حوضه‌ای آب مدنظر قرار گیرد و شورای عالی آب هم بر این مسئله تاکید کرده، نظام مدیریت آب در یک سال آینده یکپارچه می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به یکپارچه شدن مدیریت آب گفت: این موضوع الگویی است که در تمام دنیا اجرا شده است و با توجه به این که حوضه‌های آب از تقسیمات داخلی کشور تبعیت نمی‌کنند، با ادامه مدیریت مخرب استانی کشور با فاجعه در حوضه مدیریت آب روبرو می‌شود.

چیت‌چیان در ادامه تاکید کرد: حداکثر ظرف یک سال آینده یکپارچه سازی مدیریت آب صورت خواهد گرفت.

اولویت بندی پروژه‌های نیرو

وی با تاکید بر این‌که یکی از اولویت‌های ما در مورد طرح‌ها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: پروژه‌هایی از جمله سدهایی که ساخته شده و شبکه‌های آبی در طرح اجرا نشده‌اند در اولویت قرار دارند. با توجه به بودجه سال 92، براساس اولویت منطقه‌ای دولت تخصیص اعتبار را انجام می دهد تا شبکه‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرند.

طرح جامع آب به روز می‌شود

وزیر نیرو در مورد طرح جامع آب نیز گفت: نتایج طرح جامع آب در 800 جلد تهیه شده و با توجه به تغییرات روان‌آب‌ها نیاز است که به روز شود بنابراین در شش ماهه آینده این طرح به روز خواهد شد و تمام برنامه‌هایی که در آینده خواهیم داشت همگی بر پایه مطالعات جامع آب صورت خواهد گرفت.

آلودگی منابع آبی با فاضلاب کشاورزی

چیت‌چیان درمورد نگرانی‌های مطرح شده پیرامون میزان نیترات در آب، گفت: آلودگی منابع آب ناشی از چند پدیده از جمله ورود فاضلاب‌های صنعتی و شهری و ورود پساب‌های کشاورزی به منابع آب است.

وی افزود: با کمال تاسف سمومات کشاورزی و کودهای به کار رفته به صورت غیر موجه به میزان زیاد مصرف می‌شوند که این موضوع باعث شده اضافه های آن توسط پساب‌های کشاورزی دوباره به منابع آب وارد شود و به شدت منابع آبی را آلوده کرده است.

وی با اشاره به این‌که حدود 60 درصد از مشترکین کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند گفت: با صراحت اعلام می کنم چاه‌ها به صورت دائمی در معرض آزمایش هستند و اگر در جایی چاهی آلودگی داشته باشد یا آن را جایگزین می‌کنیم و یا در صورتی که میزان نیترات بیش از حد مجاز باشد منابع را با آب‌های سالم مخلوط می کنیم تا میزان نیترات به پایین تر از حد استاندارد برسد.

وزیر نیرو تاکید کرد:‌ در صورت نبود امکان کاهش نیترات موجود در منابع آبی، چاه را می بندیم و اجازه استفاده از آن را نمی دهیم بنابراین مردم آسوده باشند که آب شرب حتما دارای کیفیت در حد استاندارد است.

کاهش ذخیره‌های آبی به کمتر از دو سال

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که در سال آبی 91-92 میزان بارش‌ها در حدود نرمال و تنها دو درصد کمتر بوده است، گفت: حجم روان‌آب‌ها در حال حاضر 45 درصد کاهش پیدا کرده و ذخیره منابع آبی نیز به اندازه‌ای که قبلا پیش بینی شده نیست. بنابراین میزان ذخیره آب در کشور در حال حاضر کمتر از دو سال است.

چیت‌چیان درمورد احداث سدهای مطالعه شده نیز گفت: مطالعات کافی درباره تعدادی از سدهایی که احداث آن‌ها شروع شده صورت نگرفته و یا مطالعات انجام شده براساس آورد رودخانه با توجه به متوسط 50سال گذشته است در حالی که اکنون با تغییر اقلیم مواجه‌ایم و میزان بارندگی و الگوی بارش تغییر کرده است.

وی با اشاره به تغییر الگوی کشت و تبدیل زمین‌های دیمی به آبی نیز از سوی دیگر گفت: بنابراین طراحی سدها باید مجددا مورد بازنگری قرار گیرند چرا که ممکن است اکنون فاقد توجیه احداث باشند و یا لازم باشد در طراحی آن تجدیدنظر شود.

احداث بلندترین سد بتنی جهان دوباره بررسی می‌شود

وزیر نیرو در مورد احداث سد بختیاری که بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان محسوب خواهد شد، گفت: توجیه فنی واقتصادی طرح را مجددا بررسی می کنیم؛ دو جلسه ویژه در این زمینه برگزار شده و نهایتا در روزهای آینده راجع به سد تصمیم گیری جدید خواهد شد.

چیت‌چیان تاکید کرد: ممکن است تاخیر در اجرای طرح به دلیل توجیهات فنی و اقتصادی و یا لزوم تغییر ظرفیت نیروگاه صورت گیرد.

انتقال 200 میلیون متر مکعب آب از خزر به فلات مرکزی

چیت‌چیان با اشاره به هدفگذاری طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی گفت: در نظر گرفته شده که سالانه 200 میلیون متر مکعب آب دریای خزر شیرین و به مناطق مرکزی از جمله سمنان و دیگر شهرها منتقل شود.

وی ادامه داد: یک گام از مطالعات این پروژه انجام شده و موافقت اولیه سازمان محیط زیست جلب شده اما اخیرا رییس سازمان محیط زیست نظراتی در مورد ابعاد زیست محیطی طرح عنوان کرده و الان در ردیف‌های اعتباری وزارت نیرو در قانون بودجه یک ردیف مطالعاتی وجود دارد که براساس آن مطالعات در حال انجام است.

وزیر نیرو یادآور شد: برای اجرای پروژه انتقال از خزر به فلات مرکزی نتایج مطالعات و ارزیابی زیست محیطی که بدست می آید در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفته می‌شود و پس از تایید، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

چیت‌چیان تصریح کرد: در حال حاضر در مراحل پایانی مطالعه پروژه انتقال آب خزر هستیم. در مورد هماهنگی با کشورهای همسایه نیز چون دریای خزر مشترک است، مراوداتی را با همسایگان در این زمینه داریم و تمام ملاحظات بین المللی طرح مورد نظر قرار می‌گیرد.

استحصال 60 درصد از آب‌های کشور

وی در مورد میزان استحصال‌ آب‌های ایران نیز گفت: بیش از 60 درصد از منابع آبی استحصال شده و با سدهایی که در دست داریم امیدواریم این میزان به رقم بالایی ارتقا یابد.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷۲
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
50
آقای وزیر اگر مردم اصفهان آب شرب ندارند کسی مجبورشان نکرده در کویر برنج بکارند و یا ذوب آهن و فولادی که باید در کنار دریا باشد را در کویر راه اندازی کنند. همین آب که تا الان انتقال داده شده را برای مصرف شرب استفاده کنند.
فقط مردم اصفهان مشکل آب شرب دارند؟ 90 درصد خوزستانی ها آب شرب ندارند. این آب که در لوله ها جاری است آب شرب نیست، ... است. چند سال است که می خواهید برای بعضی آن هم فقط بعضی از شهرهای خوزستان با طرح غدیر آب بکشید بودجه نمی دهید آن وقت اینقدر اصفهان اصفهان می کنید. کلمه اصفهان را چند بار در مصاحبه تان تکرار کرده اید.
نا گفته پیداست که آب را انتقال می دهید چون شما تصمیم گیر اصلی نیستید. فقط امیدوارم آن موقع که این تصمیمات شما آسیبهای جدی و جبران ناپذیر به کشور وارد می کند باشید تا از شما بازخواست بشود.
در ضمن از کارشناسان می خواهم بررسی کنند این مسئله مدیریت یکپارچه آب را چون به نظر می آید به به جای "مدیریت ملی یکپارچه آب" باید بخوانیم "مدیریت اصفهانی یکپارچه آب"
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
طرح مدیریت یکپارچه آب را جدی بگیرید. اسمش شبیه یک کلاه گشاده که قراره سر خوزستانی ها بره.
کارشناس آب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
lمدیریت یکپارچه آب به شرطی خوب است که روی حوضه ی طبیعی صورت بگیرد و کنترل از پایین دست باشد حوضه ی زاینده رود طبیعی نیست و دوبرابر آورد آب طبیعی آن هم اکنون با تونل های کوهرنگ 1 کوهرنگ 2 چشمه لنگان و خدنگستان و چندی دیگر کوهرنگ 3 تامین می شود ولی با به کار بردن این اصطلاح علمی می خواهند سرنوشت حوضه ی زاینده رود را به کارون گره بزنند و این حرف با ظاهر کارشناس پسندش حقه ای بیش نیست
محمود دزفولی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
خدائیش چرا برا سیستان و بلوچستان که آه در بساط ندارند آب نمی برید.
اونموقع که اصفهانی ها صنایعی مثل فولادهرمزگان که نیاز زیادی به آب دارد را با لابی گری تحت عنوان فولادمبارکه با اصفهان بردند باید فکر اینجا را میکردند.بابا بسته آخه یه شهر کویری که باید فقط توریستی می بود چه نیازی به ذوب آهن،فولادمبارکه،پتروشیمی،پلی اکریل،سیمان ووووووووووووداره.
مسعود
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3 درصد آب اصفهان میرفت یزد چی کار کردند این اصفهانی ها همه جا رو به آتیش کشیدند.45 درصد آب رو برای فولاد آلیاژی مصرف میکنند. بابا نکار برنج تو اصفهان. این قدر فضای سبز شهر و اضافه نکن مگه نمیگید آب ندارید
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
29
سلام
از استاندار فهیم و متفکرمان انتظار داریم فریب حرفهای این وزیر رو نخورد و محکم بر حق مردم محروم و مظلوم خوزستان و چهارمحال بختیاری بایستد امیدوارم شرمنده خاک تشنه و خون شهیدان خوزستان نشوید
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
19
اقا من نمیدونم کشور ما فقط شهر اصفهان رو داره ؟ شما به فکر آب شرب مردم خوزستان باش اقای وزیر همه چی میشه بهش بگی جز آب شرب اگه خیلی به فکر عدالتی یه لیوان آب لوله نوشه جان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
ایول گل گفتی اب شرب نیست بلکه شیر کاکائو
با بوی فاضلاب
شقايق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
فعلا كه نصف جمعيت اصفهان را شما خوزستاني ها گرفتيد، بيچاره مردم اصفهان با اين شلوغي
پژمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
4
19
چرا هر چی منابع تو استان ما باید بره تو استان اصفهان ؟ جالبه که ما آب شرب نداریم ولی مهم نیست اصفهان مهمه پول نفت مانبعش اینجاست ولی منابع مال کل کشور یعنی باید صرف ساخت زیر گذر رو گذر مراکز تجاری تفریحی تو اصفهان بشه اصلا مهم نیست کلی طرح تو خورستان هست که به علت نبود بودجه سال هاست که متوقف هست (مترو که تو ایستگاه دلــــــار متوقفه و .....) این است عدالت اقای روحانی ؟ وقتی 7 تا از وزرا اصفهانی باشن همینه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
فقط یکی از وزرا اصفهانی است.
در ضمن زاینده رود هزاران سال آب داشته و آب را بردند یزد!
من به عنوان یه اصفهانی موافق بردن همه این صنایع آلاینده مانند فولاد و پتروشیمی به حاشیه خلیج فارس هستم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
اینا کشک هستن دیگه ببین مردم خوزستان بیدارن دیگه سفسته ولابی گری جواب نمیده
1)علی طیب نیا
2)محمد جواد ظریف
3)محمود حجتی
4)حسین دهقانی پوده
5)علی جنتی
6)محمود واعظی
7)مرتضی بانک
رضا از اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
20
آقای وزیر نیرو ! چرا مردم را ...؟
کل آب شرب مورد نیاز برای 5 میلیون نفر در طول یک سال چیزی در حدود 350 میلیون متر مکعب می باشد. حال اگر فرض کنیم که هیچ آبی در حال حاضر در استان اصفهان وجود نداشته باشد ، باز هم آب انتقالی که به قول شما یک میلیارد متر مکعب می باشد ، سه برابر نیاز آب شرب کل استان اصفهان می باشد. پس قطعا شما هدفی جز کشاورزی با این آب ندارید.
آقای چیت چیان !
مردم خوزستان بیدار هستند و فریب این سفسته ها را نمیخورند.
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
10
با تشکر از سایت خوز نیوز
بابت اطلاع رسانی به ویژه در این مورد حساس
احساس میکنم هم بستگی خوبی صورت گرفته بین مردم بعضی از مسئولین و همچنین بعضی از رسانه ها از جمله خوز نیوز
در گذشته نظرات توام با اعتراض کمتر حق انتشار داشتن واین مسئله نشانگر همبستگی میباشد .
محمد
|
UNITED STATES
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
14
کسی که نظرات رو بخونه متوجه میشه که خوزساتان بیدار است ماشالا به شما
کارون حق مسلم مردم خوزستان است
جلیلی از مسجدسلیمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
10
اگه راست میگن اب را بدن مردم مسجدسلیمان که ابهاشون جیره بندی اصفهان اباد بشه خوزستان نابود ایا این درسته
فردین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
10
جناب آقای وزیر
مگه ما مردم خوزستان چقدر و تا کی باید مظلوم واقع بشیم؟؟؟
8 سال تحمل جنگ و مقاومت در برابر تهاجم صدام و آوارگی چندین ساله پس از جنگ کم نیست!!!!!!!!
چندین سال در معرض هجوم ریز گردها و ذرات معلق در هوا که باعث بروز ناراحتی های تنفسی مردم خوزستان شده ،آیا کسی بوده که فکری به حال مردم خوزستان کنه؟؟؟؟
چرا در این چند سال خشکسالی کسی به فکر تأمین آب شرب و کشاورزی بیشتر شهرها و روستاهای استان خوزستان نبود؟؟؟؟
حالا هم باید فدای مردم استان اصفهان و قم و.... بشیم!!!!!
کارشناس آب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
11
اشتباه مهلک وزیر نیرو این است که فکر می کند کارون 21 میلیارد متر مکعب آب دارد در صورتیکه باید حداقل آورد رودخانه در مطالعات توسعه در نظر گرفته شود که این عدد به 8 میلیارد متر مکعب تقلیل پیدا می کند و بر اساس گزارشی که از مرکز پژوهش های مجلس در همین سایت منتشر شد ملاحظه می شود که خوزستان حداقل 4 میلیارد متر مکعب کمبود آب دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
10
وزیر نیرو اشتباه میکنید لطفا تصمیمی نگرید که مثل در یاچه ارومیه پشیمان شوید خشک شدن خوزستان هیچ استان دیگر را در امان نمیگذارد
خلیل از اهواز
|
-
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
13
اقای وزیر لطف کنید کمی از اب اهواز نوش جان کنید بعد ببینیت اهواز اب شرب داره!!!!هرسال وقتی بارون میاد انواع مریضها عفونی از راه اب پیدا میشن گناه بچه من چیه که الان اسهال داره ودکتر میگه اب الودست ایا کسی جواب گوی بچه های ما ونگرانی ما هست
سید سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
13
یک ترفند جدید یک پولوتیک فریب زاینده رود اگه خشک شده نتیجه زیاده خواهی و حس برتری جویانه و ... و عامدانه آنهاست بدلیل اینکه فولاد مبارکه قرار بود کنار دریای خلیج فارس در بندر عباس ایجاد شود که اصفهانی ها با لابی و فشار و اجماع و زرنگ بازی شرکت را به دیار خود انتقال دادند و همه میدانیم یک رودخانه مجزا برای تامین آب نیاز دارد و امروز مضاف بر این کشت برنج و محصولات نیازمند به آب فراوان را در منطقه براه انداختند زاینده رود خشک شد آیا کارون هم باید خشک شود و مردم خوزستان بایستی تاوان آن را پس دهند ... خوزستان و خوزستانی اگر کوتاه بیایید منتظر آوارگی گرمای شدید گردو خاک 24 ساعته مداوم و فقر و فلاکت و بیماریهای متعدد باشند چرا خوزستان تاوان بی مبالاتی و زیاده خواهی دیگران را بدهد ..من به مردم خوزستان یه پیشنهاد میدهم وقتی نماینده های خوزستان هیچ دفاعی نمیکنند و نفعی برای خوزستان ندارند و در آینده هم دیگران که می آیند هم نفعی نخواهند داشت رای ندهند بذارند خود مردم یه نماینده در دولت داشته باشند و از حق و حقوق مردم دفاع کند و همواره گزارشات را به سمع مردم برساند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
15
احسنت به تمام مردم فهیم و آگاه خوزستان عزیز و سر بلند

تمامی کامنت های فوق حق و درست است.
یلدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3
14
به بهانه آب شرب همه آب رو بردند مسئولان ما هم خواب خواب تشریف دارند
اميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
9
داريد ... ميكنيد
یلدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
12
خانم ابتکار در گزارشی انتقال آب کرج به تهران رو تهدید کننده گردشگری کرج دونستن خانم ابتکار من به عنوان یک کارشناس محیط زیست و دوستدار محیط زیست یک سوال دارم آیاگردشگری مهم تر هست یا اب شرب؟ گردشگری مهم تر هست یا خشک کردن یک رودخونه دائمی به خاطر یک رودخونه فصلی؟ گردشگری مهم تر هست یا اکوسیستم یک منطقه ؟ گردشگری مهم تر هست یا معیشت ماهیگیران و کشاورزان؟ خانم ابتکار آقای کهرم تموم دلخوشی مردم خوزستان با این هوای الوده و گرمی هوا و نبودن امکانات رفاهی شب با خانواده کنار رودخونه اومدن هست اونم می خوان از ما بگیرن ؟!
چرا کسی نمی ره بررسی کنه آب سری های قبل که به بهانه شرب برده شد الان کجاها استفاده می شه . اصفهانی ها زرنگ هستند به بهانه اب شرب و بهداشت و مظلوم نمایی پیش می رن. مسجدسلیمان آب نداره و آبادان همینطور پس چرا این همه اصفهان پررنگ شده و اسمی از بقیه نیست . خانم ابتکار آقای کهرم آقای وزیر همتون لابلای حرفاتون حق رو به خوزستان دادید و اخرش گفتید ولی اصفهان حق داره اتفاقا به نظر من هیچ حقی نداره چون با بردن آب سری های قبل بیشتر از حقش هم آب گرفت
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
9
یکپارچه سازی منابع آبی یعنی اولتیماتومی که از همین الان به مردم خوزستان داد که ما آب رو میبریم! در صورتی که وقتی وزیر نیرو شد، درست روز دوم یه جلسه برای نجات دریاچه ارومیه گذاشت، همه این اعمال و کردارها یعنی ظلم به خوزستان و خوزستانی
کارون
|
GERMANY
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3
9
آب شرب ندارن؟آخی جیگرم کباب شد.خب نداشته باشن.یه عمر مردم خوزستان آب شرب نداشتن مگه کسی دلش سوخت؟.....جیک جیک مستونشون بود، یاد زمستونشون نبود؟اون وقتی که برداشتن صنایع فولاد و....رو بردن تو اصفهان و از در آمدش کیف می کردن فکر اینجاشم باید می کردن.حالا ما چرا باید تاوانشو پس بدیم؟
ناشناس خوزستاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3
9
... اينقدر نمك به زخم مردم باغيرت خوزستان نپاش اونوقت كه مردم رنج كشيده خوزستان گردوخاك ميخورن شما آقاي وزير كجا هستيد كه يخورده شما هم خاك نوش جان كنيد و اوضاع اسفبار مردم رو ببينيد اونوقت كه اين مردم صبور هشت ماه از سال كولر روشن ميكنند وحق گرفتن بنزين اضافه و بدي آب و هوا رو هم ازشون ميگيريد كجائيد كه از اين حقوق ازدست رفته دفاع كنيد اونوقت كه آب شرب خوزستان حتي قابل استفاده براي حيوانات هم نيست كجائيد كه اين بي عدالتيها و تيعيضهارو ببينيد... كه اينقدر ... و نابرابرانه داريد وظيفه سخت وزارت رو به دوش مي كشيد واقعا خدا به دادمون برسه با اين وزيرمون. نمايندگان عزيز خوزستان- استاندار محترم-روحانيون و علماي محترم خواهش مي كنيم دست به كار بشيد خواهش مي كنيم با تمام توان و غيرت نذاريد خوزستان نابود بشه. نمايندگان عزيز و محترم خواهشا اين وزير رو به استيضاح بكشونيد خدارو شاهد ميگيريم كه ديگه تحمل اين بي عدالتيها رو نداريم مطمئن باشيد كارون به خون و جان و زندگي ما گره خورده برا زنده موندن كارون جونمونو هم بپاش ميريزيم.
اعتدالگرای خوزستانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
8
معلومه نظر سازمان حفاظت محیط زیست هیچ اهمیتی برای وزارت نیرو ندارد همین دو روز پیش بود که آقای رحمتی معاون ارزیابی محیط زیست این سازمان رسما مخالفت خودشان را با انتقال آب کارون حتا برای شرب اعلام نمودند
امیر چراغی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
6
وقتی عقل و منطق را کنار بگذاریم هیچ فرقی نمی کند که در چه طیف و گروهی باشی؛ نتیجه کار یکی؛ نابودی! جناب وزیر و همه ی تصمیم گیران دولت فعلی کمی به عقب برگردید! مردم از تصمیمات نابخردانه شما مسئولان خسته شده اند. اگر توان آباد کردن ندارید لطف بفرمایید و نابودی نیافرینید...
amin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
7
جناب آقاي وزير مردم خوزستان با هيچ چيز موافق نيستند و به قيمت استيضاح شما شده پيش ميروندجناب وزير جريانات را بررسي كنيد؟آب براي هر چيزي باشد خوزستان نيازمند آن است و به هيچ قيمتي كوتاه نمي آيند مگر شما كدام يك از مشكلات خوزستان را حل كرديد؟؟؟همين ديروز بود تمام هم استانيهاي ما جانشان به خطر افتاد و راهي بيمارستان شدند كدام ارگان به فكر مردم زجرديده ايي كه 8 سال در مقابل توپ و تانك دشمن ايستاد تا ديگر ان راحت زندگي كنند مگر هر چه سختي است بايد روي دوش خوزستان باشد .مگر با اين همه نفت و گاز به كجا رسيديم و استانمان پيشرفت كرد؟؟چه كسي در مقابل اين همه ظلم از مردم خوزستان دفاع كرد؟كجاي كار هستيد آقاي وزير حال همه براي ما كارشناس شده اند و هر كسي تصميم مي گيرد اين آب و خاك متعلق به خوزستان و آيندگان اين استان است و حق طبيعي اين مردم است و كاري نكنيد كه اين مردم به ستوه آيند صبر هم حد و اندازه ايي دارد ؟مردم حلال مشكلات همه استانها نيستند چه آب شرب چه چيز ديگري اين مردم زجر زياد ديده اند و سختي زياد كشيده اند و هيچ كس صدايشان را نشنيده شما هم نمك روي زخمشان نريزيد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
نفت چه ربطی به خوزستان داره ... آب هم همینطور ... حالا خوه که حتی یک قطره از آب کارون هم از داخل خوزستان نیست ... واقعا که ... جنگ هم که همه مردم ایران جنگیدند
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
درود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3
3
اگر از مردم آذربایجان شما هم بپرسند که آب رودخانه های ورودی به دریاچه ارومیه برای شرب مردم کردستان و ... مصرف میشود ... (همان جواب مردم خوزستان را به زعم شما میدهند؟) پس بهتر است دریاچه ارومیه هم خشک شود.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
5
مسئولین اگه همشون متحد بشن میتونن از همین الان وزیر نیرو رو استیضاح کنن ولی وقتی بهشون ... این میشه وضعیتمون...اونا هم اهواز که نیستن همش تهرانن و آب تهران که خیلی خوشمزه اس دیگه واسه چی خونشونو واسه ما کثیف کنن...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
6
نمایندگان خوزستان 2لیتر از آبی که تو لوله های خوزستانی ها هست رو ببرن مجلس...بدن این دوستان بخورن....یه بار هم دعوتشون کنن تا این گرد و خاک رو تجربه کنن تا اینقدر اصفهان اصفهان نکن...کیه که ندونه اصفهان منطقه یک هست و اهواز با 2 میلیون جمعیت بزرگترین شهری هست که منطقه دو محسوب می شه!!! آقایون فکر کردن مردم.....هستن...همچین می گن وضعیت اصفهان اسفناکه گویا کور و کر تشریف دارن که وضع خوزستان رو نمی بینن!
دکتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
5
5
هرچی میکشیم از بی مسولیتی نمایندهای خوزستان در مجلسه،اصفهانیا با لابی گری وزیرا رو تحت فشار قرار میدن تا به خواسته هاشون تن بدن ولی نمایندهای ما تو خواب خرگوشین
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3
5
من شدیدا خوزستانیها رو دوست دارم و نجیب ترین مردم ایران میدونم
اما این تونلی که اسمش بهشت آباده حجم آبی که میتونه ببره یک درصد دبی کارون نیست
چون خودم توی پروژه های ابی منطقه کار کردم میگم
اینها یک جنجال رسانه ای هست ولی عملکرد مردم خوزستان در مخالفت با این طرح رو قابل ستایش میدونم
اما مشکل اصلی یه جای دیگست
تعداد سدهای بزرگی که توی مسیر زدند و حجم آب پشت سدها و سایر پروژه های آبرسانی که از سرشاخه های دز و کارون آب میگیرند باعث این امر شده، سدهای بزرگ عباسپور و گدار و گتوند و کارون سه و کارون چهار و خرسان یک و دو و .......
تونل قمرود هم یکی از اینهاست که اب رو از سرشاخه های دز میبره قم!! و دز هم در شوشتر میریزه به کارون
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3
6
مگرماتوخوزستان اب سالم برای شرب داریم که شما مسولین دلسوزسنگ اصفهانیهاروبه سبنه میزنید؟خوب کمی هم برای مادلسوزی کنید.فکرکردید مردم یه مشت گاگولن که شماهارونمیشناسن؟
خوزستان با جیب پر و دست های خالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
5
(چیت‌چیان با تاکید بر این‌که اجازه انتقال آب حوضه به حوضه غیر از بخش شرب وجود ندارد گفت: برای انتقال آب حوضه‌ای تبعات زیست محیطی نیز در نظر گرفته می‌شود و تمام اصول رعایت خواهد شد.)
مثل قبلا دیگه که تمام اصول رعایت شد
در ضمن نگو فقط شرب که باورم نمیششه بکو درصد کمی برای شرب باقی برای کشاورزی و صنایع که هر دو بدون توجیه هستند
راستی آقای وزیر نظر شما در مورد خوزستان مشکلات آب شرب ببخشید آب فاضلابش چیست ؟ یک لحظه فکر کردم شما وزیر نیروی اصفهان هستید نه ایران !! شما اصلا میدونید استان خوزستان کجای ایران قرار دارد و مشکلاتش چیست ؟
ولی تا یادم نرفته از شما به خاطر آسایش آرامش و رفاه هم وطنان تبریزی همشریان شما از شما و سایر مسولین تشکر میکنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
6
کامنتهای بالا نشان میدهد اطلاعات هموطنان عزیز به روز نیست سالهاست کشاورزی اصفهان در اثر بی آبی از بین رفته است. امسال تابستان هم آب شرب جیره بندی بود. ولی دربار هصنعت درست می گویند . کاش این صنایع مخصوصا فولاد از اصفهان می رفت تا رفاه مردم بیشتر می شد و پایتخت ام اس و سرطان نبودیم.
پاسخ ها
رویا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
اصفهان کشاورزیش به مشکل برخورده درست اما چرا بابد بیان از کارون آب ببرن؟آهوازیا خودشون آب شیرین ندارن..............
کارون همیشه پر اب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
6
اقای چیت چیان این سیاسی بازی ها رو بذار کنار-مارو با کلمات دور نزن،چرا شما فکر اب شرب خوزستان نیستید؟حمایت از این طرح و کار غیر منطقی چه سودی برای شما دارد؟مردم خوزستان تحت هیچ سرایطی با انتقال اب به اصفهان برای زیاده خواهی این ادم ها راضی نیستند.وسلام
مهدی
|
UNITED STATES
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
4
7
یک سطل از اب کارون رو اصفهان نمیفرستیم مسئولین هوشیار باشن
بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
8
وزیر نیرو باید استیضاح بشه اصلا در مورد انتقال آب کارون نباید حرف زده بشه چون کارون ما بیماره دیگه چی ازش مونده آخه ؟ آب شرب ندارید مثل ما خوزستانی ها برید آب معدنی بخرید تا بفهمید آب شرب نداشتن یعنی چی کلاه سره کی میذارید شما؟ چرا از زبان خوزستانی ها حرف میزنید آقای وزیر ما آب شرب نداریم بهتون بدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3
5
اصفهان نیازی به آب کارون ندارد. این آب به یزد و چهارمحال و کرمان و قم می رود. به اسم اصفهان می آورند. به برداشت آب در سر شاخه های کارون و زاینده رود توسط چهار محال هم توجه کنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
6
معصومه ابتکار (همسر سید محمد هاشمی اصفهانی)
ایما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
0
...هستید که از پایین آب نمی برید از سرچشمه آب می برید خیلی ... ما این وزیر رو نمیخوایم آقای روحانی قول داده بودن افراد مجرب رو وارد کابینه کنند نه افرادی که کارشناسی نمی اندیشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
1
اعتراض مافقط به وزیر نیرو خلاصه نمیشود ... اعتراض ما به کسی وکسانی که به او صلاحیت دادند.........وتمام ایران باید به این موضوع اعتراض کنن چون درصورت نابودی کارون تمام ایران نابود میشود.کارون فقط به اب شرب خلاصه نمیشود بلکه به تمام صنعت وکشاورزی ایران مربوط است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
2
4
دیکه حالم بهم خورد از بس تهران اصفهان تبریز مشهد سوکلی بودن بقیه تماشاگر
این سیاست باعث تمرکز جمعیت تو این مناطق و مشکلات زیاد میشه و مناطق دیگر ناراضی می مانند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
1
0
نفت چه ربطی به خوزستان داره ... آب هم همینطور ... حالا خوبه که حتی یک قطره از آب کارون هم از داخل خوزستان نیست ... واقعا که ... جنگ هم که همه مردم ایران جنگیدند
مجید
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
1
کی وزیر نیرو را باید استیضاح کند ؟ نمایندگان ما در مجلس؟ آنها که ...؟ در این چند ما که مردم خوزستان برای اعتراض انتقال آب جمع و اعتراض می کنند یک نماینده حرفی زده یا احساس همدردی کرده؟ ...؟
افشین
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
2
دوستان آیا می دانستید در استان ما یعنی چهارمحال و بختیاری دِبی ورودی آب زاینده رود از سد، و دِبی خروجی آن در مرز با اصفهان برابر است. یعنی آنگونه که اصفهانی ها شانتاژ خبری ره انداختند که به دلیل برداشت های آب در بالا دست رودخانه خشکیده ... بیش نیست. ما چهارمحالی ها و بختیاری ها نیز با شما مردم خوزستان همدردیم و تا آخــــــــــــــــر کنارتان خواهیم بود.
امیر
|
SERBIA
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
1
واقعا متاسفم، یک سال پیش اهواز شد آلوده ترین شهر جهان ! حالا هم که آبشو بردن ! نفت و گاز هم که جز آلودگیش چیزی واسه ما نداره !

خوزستان معروفه به جلگه خوزستان ، با این کار تمام زمین های کشاورزی از بین میره و تبدیل میشه به بیابان !

این هم بخاطره خون گرمی و ساده بودن مردم خوزستان است که مثله بقیه شهر ها ...و ...و ... نیستن . ... زنده باد اهواز زنده باد کارون ...
سهراب
|
MAURITIUS
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
1
0
.... اگه مقصود آب شرب بود با لوله میبردن نه با تونل بهشت آباد در منطقه اردل، که می تونه کل آب کارون از اون منطقه را در فصل پر آبی یکجا به اصفهان ببره و نه تنها موجب خشک شدن کارون بلکه موجب خشک شدن منابع آب زیرزمینی، قناتها و چشه ها در منطقه وسیعی از استان چهارمحال و بختیاری بدلیل عمق 300متری وطول 65 کیلومتری تونل بهشت آباد و زهکش کردن تمام آب اون منطقه بشه لطفا خودت را به ...! شما خوب میدونی که اصفهانیا پول این تونلهای غیر کارشناسی بهشت آباد وگلاب 1 و2 را از فروش همون آب زاینده رود به استانهای دیگه و کارخانه جات و اوراق مشارکت در آوردن و با همون پول به جون محیط زیست دو استان خوزستان و چهارمحال وبختیاری افتادن و علت خشکی ومشکلات اب استان اصفهان از همینجاست که با فروش آب دوهدف را دنبال میکند 1-خشکاندن زاینده رود برای جلب دلسوزی و توجیه انحراف دیگر رودخانه های استان چهارمحال و بختیاری به سمت زاینده رود و اون هم بعد از استان چهارمحال وبختیاری
2-بکار بردن پول فروش آبها برای ساخت این تونلهای ... آب
سروش
|
MAURITIUS
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
1
1
آقای وزیر اگه حرفتون راسته و تنها برای آب شربه پس همین الان برای همیشه جلوی ساخت تونلهای بهشت آباد ،گلاب 1 و2 کوهرنگ 3 و تونلهای در دست مطالعه را بگیرید، آب شرب که نیاز به تونلهایی به این عظمت نداره که دوتا تریلی همزمان میتونه از توش در کنا هم ردبشه!!!!!!
از اصفهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
5
7
همه ما ایرانی هستیم و در همه استانها با هم هموطنیم در اصفهان هم خوزستانیهای زیادی زندگی می کنند که برای ما اصفهانیها عزیزند. این مسائل نباید باعث اختلاف شود. ای کاش الگوی توسعه در سالهای قبل بهتر بود تا اکنون اینگونه هموطنان به راحتی همدیگر را محکوم نمی کردند. اما مهمتر از مسئله کارون و زاینده رود اسلام و ایران است و همیشه در کنار هموطنانمان قرار می گیریم . حتی اگر یک قطره آب هم برای آشامیدن نداشته باشیم همیشه در کنار هموطنانمان از جمله خوزستانیهای عزیز خواهیم بود. یک اصفهانی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
اگر راست میگویی به همشهریانت بگو دست از سر مردم بدبخت خوزستان بردارند و کاری به کارشان نداشته باشند.
یک اهوازی
| GERMANY |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
زبون نریز.ما از شما زرنگ تریم .خام هم نمی شیم.
شقايق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
بيچاره ما اصفهاني هاي مهمان نواز تقصير ماست كه گذاشتيم كلي از زمينهامونو خوزستاني ها اشغال كنند. نصف مردم اطرافمون خوزستانيند و دارند از آب و خاكمون استفاده ميكنند بعد اينجوري زبون ميريزند...
نیایش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
1
آقای وزیر در جواب این سوالتون که میگید اگر از مردم اهواز پرسیده شود به میزان شرب آب کارون منتقل شود مطمئنم تمام مردم استان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری اعلام می کنند حاضریم! آب شرب مردم از کارون تامین شود! آخه شما برچه اسنادی چه آماری اینقدر مطمئن میحرفی!!!؟ چرا مسئولین برای به کرسی نشستن حرفشون یاد گرفتن از زبان مردم حرف میزنند آخه ما هم جزئ مردم هستیم نشنیدم کسی چنین چیزی بگه،حداقل یک آماری یک نظرسنجی معتبری بگیرید از مسئولین استان آمار بگیرید از نماینده های استان خوزستان این آمار رو بگیرید نه از نماینده های اصفهان
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
2
آقای وزیر نیرو ،تو وزیر نشدی که فقط به مشکلات مردم اصفهان رسیدگی کنی کمی هم به مشکلات مردم خوزستان را رسیدگی کنید ،ما هم هموطن شما هستیم این چه برنامه ریزی هستش که آب رو از ما میگیرند به دیگری میدهند! در حالی که ما آب نداریم، آنچه که عیان هست چه حاجت به بیان است رودخونه ی کارونی وجود نداره خشک شده همونی هم که مونده فاظلابه
amin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
1
آقاي چيت چيان حق تقدم را رعايت بفرمائيد؟خوزستان سالهاست آب شرب ندارد شما وزير نيرو هستيد اطلاع داريد؟ در جريان كه هستيد پس چرا رسيدگي نمي كنيد ؟آب در كوزه و ما تشنه لبان ميگرديم نكند بحث هزينه است كمتر از هزينه ايي است كه ميخواهد صرف انتقالش شود تاره ما نفت و گاز داريم اگر استانهاي ديگر اجازه بدهند يك درصدش هزينه شود..مردم اهواز آبادان و خرمشهر و بقيه شهر ها از چه آبي استفاده ميكنند؟كدام شهر ها جيره بنديست در جريان باش همه آب معدني استفاده مي كنند كساني كه نمي توانند مشكل روده و معده دارند..اينها همه مشكل است؟چراغيكه به خانه رواست به مسجد حرام است.اين مردم مثل ... حتي قابل عرض براي نماينده هاي خوزستان
كارون قهرمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
0
آقاي وزير بايد استيضاح بشه- نمايندگان محترم خوزستان وچهارمحال بختياري خواهشا هرچه سريعتر دست به كار بشيد و آقاي چيت چيان رو به مجلس بكشونيد اين وزير با اين حرفاي غيرمنطقي... حرفاي آقاي چيت چيان آتيش زير خاكستر مواظب باشيد مساله آب سياسي نشه كه ديگه پشيموني سودي نداره اين وزير هرچي زودتر بايد استيضاح بشه وزيري كه نمي داند چه استاني چه مشكلاتي رو داره فقط داره يطرفه صحبت ميكنه وزيري كه نميتونه مشكلات استان پررونقي مثل خوزستان رو درك كنه وزيري كه نميدونه با توجه به سرمايه هاي عظيم اين استان بالاترين نرخ بيكاري هم به اين استان تعلق داره وزيري كه نميدونه گرما و گردوخاك يعني چي وزيري كه نميدونه بدي آب وهوا يعني چي وزيري كه نميدونه مردم شهرهاي جنگزده اين استان با فقرو بدبختي دارن زندگي ميكنن بايد بركنار بشه و از مردم خوزستان عذرخواهي كنه ..... خوزستان شده گوشت نذري اگه اينطوره يخورده از درآمد گردشگري اصفهان رو برا خوزستان خرج كنيد نه شما وزير و نه هيچ كسي ديگه جرات و جسارت دست زدن به كارون رو نداره آقاي وزير هرچه سريعتر عذرخواهي كنيد ما با تمام توان و قدرت از كارون حمايت مي كنيم
از خوزستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
0
آقای وزیر آب کارون که از سر زمین مردم مسجد سلیمان در بیر گان بختیاری سرازیر می شودخودشان آب نداردشما می خواهید آب را به اصفهان ببر ید
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
1
آخه مگه ساختن بلندترین سدها برای کشورهای اروپایی و امریکایی غیرممکن است که ما افتخار به این طرح های غیرعقلانی میکنیم؟؟!! بیشترین حجم آب هم پشت سد گتوند هست ولی نتیجه نابودی محیط زیست و شوری کارونه!!! آخه این هنره؟؟؟!! این افتخار داره؟؟؟!!! برای طرح های اینچنینی گذشته هم این آمارهای دروغین رو دادند و نتیجه شد خشکی دهها رود و صدها تالاب !!مقصران کجاند؟؟؟ آیا کسی بازخواست میشه؟؟؟ فقط عده ای از بالای این طرحها ....
آخه مگه ما خودمون آب خوردن درست حسابی داریم که به فکر استانی مثل اصفهان هستید؟؟...
آب برای انتقال از پایین دست کارون بسیاره نوش جون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
2
6
دیگه کوتاه نمیان خوزستانی ها.نفت مون بردید جاهای دیگه خرج کردیدواما دیگه اجازه نمیدیم آبمون ببرن.
به هرقیمتی
رها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
2
همیشه با این حرفا میخواین مردم و گول بزنید ... جناب وزیر ...دستتون برای همه روشده
اگه این موضوع برعکس بود مردم اصفهان... ولی نمیزاشتن آبو ببرن ...
از آقای مقتدایی خواهشمندیم جلو این کارو بگیرن و از حق مردم خوزستان دفاع کنند .
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
0
3
باید مرکزی مردمی در اهواز تشکیل گردد تا از انتقال اب کارون جلوگیری گردد استیضاح وزیر نیرو پیگیری گردد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
1
3
اصفهانیا بیان اهواز یه لیوان از این آب رو بخورن
اگر زنده موندن آب سی خوشون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
0
من یه فکری کردم چطوره اصفهانی ها محل زندگیشونو با ما عوض کنند ما خوزستانی ها بریم اصفهان ،شما بیاد خوزستان زندگی کنید اینطوری از آب خوزستان هم فیض می برید ما هم با همون کم آب تون میسازیم تونل بهشت آبادم نمیخوایم چطوره ؟
نقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
0
وزیز باید مهندس شمسایی بشه.مجلس وزیر رو بر کنار کند.
:
:
:
آخرین اخبار