تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۵۴۶۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آقای رییس جمهور!
حق نادیده گرفته‌شده خوزستان را با تدبیر برگردانید/ آلایندگی صنایع نفتی واقعیتی پنهان شده
اگر اهواز، مرکز استان خوزستان امروز عنوان آلوده ترین شهر دنیا را یدک می کشد قطعا بدون علت نمی تواند باشد. واقعیت این است که مشکل اصلی آلودگی در این استان از نفت و صنایع وابسته آن ناشی می شود / کارشناسان معتقدند اگر این کمتر حق خوزستان به او داده شود و مجموعه وزارت نفت و شرکت های وابسته به آن در فهرست صنایع آلاینده قرار گیرند از این رهگذر مبلغی در حدود 1000 میلیارد تومان...
1-  موسسه کوارتز بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی: آلوده‌ترین شهر جهان درحال حاضر شهر اهواز در جنوب غرب ایران است.

2- رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه با بیان اینکه در حال حاضر در رده بندی های جهانی شهرهای آلوده جهان وضعیت خوبی نداریم اظهار داشت: اهواز رتبه آلوده ترین شهر جهان را بر اساس آخرین رده بندی سازمان بهداشت جهانی کسب کرده است.



3- باران‌های اسیدی نفس خوزستان را گرفت/  حدود 5 هزار نفر در خوزستانی در چند روز گذشته و پس از نخستین بارندگی دچار تنگی نفس شده و راهی بیمارستان شدند...

4- آمارهای منتشر شده توسط برخی از پیمانکاران شرکت نفت حاکی از آن است که هم اکنون حدود 1000 تن مواد آلاینده سمی شامل گاز H2S با غلظت 250000 پی.پی.ام و گاز دی اکسید کربن با غلظت 750000 پی.پی.ام در 25 کیلومتری شهر اهواز تولید و در مواقع پدیده وارونگی هوا در پاییز یا زمستان با باران ترکیب شده و موجب ریزش باران اسیدی می‌شود. در این میان اجرای نصف و نیمه طرح جمع آوری گازهای همراه نه تنها منجر به کاهش آلایندگی‌ها نشده است که هم اکنون یکی از دلایل بارش باران اسیدی در اهواز، نحوه اجرای طرح آماک است.




صبح امروز رییس جمهور در راس هیاتی وارد استان خوزستان می شود و 3 روز مهمان خوزستانی هاست تا خوزستان را به عنوان اولین استان پایش و پویش کند. همه و منجمله دکتر روحانی خوب می دانند که خوزستان همانطور که معدن پتانسیل است، کلکسیون مشکلات هم هست و حتما به همین دلیل هست که این سرزمین را اولین مقصد خود برای سفرهای استانی انتخاب کرده است.

جناب آقای دکتر روحانی!

متاسفانه مردم خوزستان به سبب عملکرد اسلاف شما به این باور رسیده اند که حضور دولتمردان در خوزستان بیش از اینکه جهت حل مشکلات، معضلات، بحران ها و ... باشد جنبه نمایشی داشته است. واقعیت این است که صرف شنیدن دردها از زبان مسئولان برای خوزستانی ها آنقدر تکراری شده است که نشانه ها آن و  واکنش مردم را در استقبال از آخرین سفر رییس جمهور سابق با استان می توانید به آسانی بیابید.



در کنار همه مشکلات اساسی در خوزستان، معضل آلودگی ها که گاه بحران را هم برای خوزستان به ارمغان! آورده است، از آنجاکه با جان و زندگی خوزستانی ها سرکار دارد توجه ویژه رییس دولت تدبیر و امید را می طلبد.

آقای رییس جمهور!

فلاسفه می گویند هر شی از دوحالت خارج نیست، یا علت است یا معلول و هیچ معلولی هم بی علت نمی تواند باشد. اگر اهواز، مرکز استان خوزستان امروز عنوان آلوده ترین شهر دنیا را یدک می کشد قطعا بدون علت نمی تواند باشد. آلودگی بلای آسمانی نیست که ناگهان نازل شود. واقعیت این است که مشکل اصلی آلودگی در این استان از نفت و صنایع وابسته آن ناشی می شود که هم شما، هم کارشناسان و هم تک تک مردم خوزستان این را می دانند.

مردم این خطه علاوه بر سخاوت ذاتی شان، به این درک هم رسیده اند که خوزستان باید بخش عظیمی از درآمد ایران زمین را تولید کند و شما هیچ اثری از اعتراض در هیچ کجای خوزستان به این مسئله نمی یابید. اما شما هیچ کجای خوزستان شخصی را نمی یابید که به آلودگی ها و مشکلاتی که بواسطه آن برای آنها ایجاد شده جدا معترض نباشند.

شرکت فولاد خوزستان، که بخشی از مردم اهواز آرامش  و سلامت خود را بواسطه آلودگی های تولیدی در معرض خطر می بینند فروخته می شود و پول آن  برای مرکز نشینان اتوبان و امکانات رفاهی می شود.

آقای رییس جمهور!

مجموعه شرکت نفت در خوزستان، برخلاف واقعیت و نا[…] و با بی انصافی متاسفانه در لیست صنایع آلاینده قرار ندارد و این درحالی است که برای کشف این واقعیت هیچ نیازی به آزمایشگاهی  پیشرفته نیست بلکه با چشم غیر مسلح هم می توان به آن پی برد.



کارشناسان معتقدند اگر این کمتر حق خوزستان به او داده شود و زیر مجموعه وزارت نفت در خوزستان و شرکت های وابسته به آن در فهرست صنایع آلاینده قرار گیرند از این رهگذر مبلغی در حدود 1000 میلیارد تومان به خوزستان تعلق خواهد گرفت که می تواند گوشه ای از عقب ماندگی و مشکلات ناشی از این آلودگی ها را در خوزستان جبران نماید.

باید منتظر ماند و دید آیا بازهم مصلحت اندیشی ها چه از سوی مرکز نشینان و چه مسئولین خوزستانی ساختمان چند طبقه نفت بازهم بر روی این واقعیت پرده خواهد انداخت و یا رییس جمهور تدبیر خواهد کرد و امید را به خوزستان برخواهد گرداند.

آلودگی های نفتی در خوزستان

آلودگی های نفتی در خوزستان

آلودگی های نفتی در خوزستان

آلودگی های نفتی در خوزستان

آلودگی های نفتی در خوزستان

آلودگی های نفتی در خوزستان

آلودگی های نفتی در خوزستان

آلودگی های نفتی در خوزستان

آلودگی های نفتی در خوزستان

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
0
6
هیچ گوش شنوایی نیست که به صدای خوزستانیهای عزیز گوش کند و بدادشان برسد.فقط خوزستان رو بخاطر استفاده از درامد نفتی و موقعیت جغرافیایی میخواهند و نگاه به این استان یک نگاه کاملا سیاسی است.هنوز فقط از دولت تدبیر و امید حرف شنیده ایم.جناب اقای روحانی منتظر عمل هستیم...
خوزستان به دولت شما امیدوار است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
0
4
احسنت ، امیدواریم که رئیس جمهور منتخب چاره ای بیندیشند
سید سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
0
5
آلاینده های گوناگون از قبیل نفت گاز فولاد سیمان گچ پتروشیمی نیشکر وپالایشگاه ها و...در جان و حلق مردم خوزستان وارد و نتیجه اش سرطان سکته و آسم میباشد و دریغ از ریالی از این همه درآمد که خرج عمران و آبادی و سبد مردم خوزستان شود چرا ؟ آقای رئیس جمهور شما با شعار تدبیر و امید آمدید استدعا میشود نشاط و امید و سلامتی و درصدی از حاصل درآمدهای هنگفت را به این مردم بینوای بی ادعا برگردانید ..آیا سکوت و حیا و وفای مردم در ثروت خوابیده فقیر را باید نشانه رضای آنان از وضع موجود دانسته و هیچ اقدامی برایشان صورت نپذیرد ؟ نمیدانم شاید هم آمدی با احساسات مردم مهماندوست بازی کنید و آب را از سر شاخه به اصفهان هدیه بفرمایید !!!!!خلاصه این حق مردم خوزستان نیست که در منطقه حساس و خطرناک مرزی ودر معرض ورود القاعده و وهابیت قرار دارد و بایستی با اینهمه بی مهری مواظب مرزو بوم باشد .در همه جای دنیا مرزداران در بهترین وضعیت قرار دارند و خوزستان در بدترین شرایط ....
کمنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
0
2
ببخشید اینو میگم ولی به امید نابودی خوزستان انشالله چون اگه خوزستان نباشه من نمیدونم ایران در امدشو میخواد با چی تامین کنه؟
جواد اهوازي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
0
0
متاسفاه دود را مي بينيد فكر مي كنيد آلودگي ها ومشكلات تنفسي ناشي از آن است.آن زمان كه 4 ميليون بشكه نفت توليد ميشد اين مسائل نبود حالا كه دو ميليون هم نميرسد.در زمان جنگ كويت وعراق كه چاههاي نفت كويت را آتش زدند ودود آن در چند روز هواي اهواز وساير نقاط خوزستان را مثل شب سياه كرد چطور هيچ كس مشكل تنفسي پيدا نكرد؟البته اين كه حق خوزستان نسبت به درآمدهاي نفت ادا نشده حرف بسيار درستي است اما بياييم وبا غرض همه آلودگي ها ومشكلات را با آن همه صغري وكبري چيدن هاي غير منطق به گردن شركت نفت بيندازيم صحيح نيست.در ضمن وقتي نويسنده شجاعت ندارد كه نام خود را بنويسد تا عيار كارشناسي او مشخص گردد،نبايد از حق مردم خوزستان دم بزند.
:
:
:
آخرین اخبار