تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۷۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از ؛
حاشیه‌های راهپیمایی 22 بهمن در اهواز
مردم اهواز با حضور حماسی و پرشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن با آرمان‌های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند
راهپیمایی روز 22 بهمن در اهواز با شور و هیجان بیشتر از گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در این کلانشهر برگزار شد.

راهپیمایی روز 22 بهمن مردم کلانشهر اهواز با حاشیه‌های شیرین و جذابی همراه بود که هر چند قلم از نگاشتن آن ناتوان است ولی در حد توان بخشی از آن‌ها را نگاشته‌ایم:

*مسیر راهپیمایی مردم اهواز میدان بسیج مستضعفین (فلکه ساعت)، بلوار امام موسی‌صدر، میدان مولوی (سه گوش)، پل سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی (پل چهارم)، خیابان سلمان فارسی (نادری)، چهار راه سلمان فارسی و چهار راه آبادان بود.

*ازدحام جمعیت در میدان بسیج مستضعفین اهواز نقطه شروع راهپیمایی روز 22 بهمن در اهواز، به حدی به هم فشرده بود که جای انداختن یک سورن هم نبود.

*عشایر غیور عرب، بختیاری و قشقایی با لباس‌های محلی خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن حضور یافتند و شور و شعور انقلابی خود را بار دیگر به رخ جهانیان کشیدند.

*خانواده‌های زیادی از نقاط مختلف شهر اهواز از جمله نهضت آباد (لشکرآباد)، کوی علوی، کوی شهید هاتف، کوی رزمندگان، کوی آسیا آباد، کوی ابوذر (حصیرآباد)، کوی جمهوری اسلامی (آخر آسفالت) و منبع آب در‌‌ همان ساعات نخستین روز 22 بهمن به میدان سمت میدان بسیج مستضعفین (فلکه ساعت) آمدند تا در جشن 35 سالگی انقلاب اسلامی حضور یابند.

*با اینکه نقطه شروع راهپیمایی میدان بسیج مستضعفین (فلکه ساعت) و بلوار امام موسی‌صدر نبش خیابان عارف اعلام شده بود ولی عده زیادی از مردم در خیابان اطراف مسیر راهپیمایی تجمعات پرشوری داشتند.

*عکس شهدای هسته‌ای از جمله شهید مصطفی احمدی روشن، شهید داریوش رضایی‌نژاد، شهید مجید شهریاری و شهید مسعود علی‌محمدی در نقاط مختلف مسیر راهپیمایی اهواز به چشم می‌خورد.

*حضور جوانان و نوجوانان اهوازی بر شور و شعف راهپیمایی روز 22 بهمن این کلانشهر افزوده بود به طوریکه بیشتر جمعیت شرکت کننده را کسانی تشکیل می‌دادند که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی هنوز به دنیا نیامده بودند.

*از‌‌ همان ابتدای مسیر راهپیمایی 2 تابوت نظر همه را به خود جلب کرد؛ آن‌ها تابوت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند که بر دوش نیروهای لشکر 92 زرهی ارتش جمهوری اسلامی در اهواز حمل می‌شدند.

*عبور راهپیمایان اهوازی از روی پل سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی (پل چهارم) که بر روی رودخانه کارون است جلوه‌ای ویژه به روز 22 بهمن امسال داد.

*تصاویر زیادی از سردار سرلشکر علی هاشمی فرمانده شهید قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) که در چهارم تیرماه سال 67 در جزیره مجنون به شهادت رسید در طول مسیر راهپیمایی به چشم می‌خورد.

*جمعی از عشایر بختیاری از شهرهای لالی، اندیکا، مسجدسلیمان، ایذه و باغملک که برای حضور در راهپیمایی راهپیمایی روز 22 بهمن در اهواز حضور داشتند با برپایی سیاه چادر در خیابان سلمان فارسی از شرکت کنندگان با «نون تیری» پذیرایی کردند.

* نواختن ساز و دهل بختیاری نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت روز 22 بهمن در خیابان سلمان فارسی اهواز اجرا شد.

*برپایی ایستگاه‌های نقاشی در طول مسیر راهپیمایی خوشحالی کودکان را در پی داشت و این نوگلان نیز با حضور در ایستگاه‌ها به کشیدن نقاشی‌های انقلابی پرداختند.

*همچنین در طول مسیر راهپیمایی روز 22 بهمن اهواز تصاویری از شهید محمدتقی کتانباف‌نژاد نخستین شهید انقلاب اسلامی در اهواز نیز نصب شده بود.

*مردم اهواز در اقدامی نمادین در راهپیمایی امروز خود عروسک مقامات آمریکایی از جمله اوباما و جان کری و همچنین برخی از مقامات اسرائیلی را آتش زدند.

*راهپیمایان اهوازی همچنین با فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، گزینه روی میز حضور ملت ماست، انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، نابودی اسرائیل پیام رهبر ماست خشم و انزجار خود را از مستکبران جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل ابراز کردند.

*از سوی سازمان بسیج دانش آموزی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان نیز نمایشگاه بزرگ کاریکاتور استکبار ستیزی در خیابان سلمان فارسی برپا شد.

*ستاد مردمی بوم‌الله 22 بهمن اهواز نیز یک ایستگاه نقاشی برای حضور نونهالان اهوازی برپا کرد.

*پایگاه مقاومت ایثار مسجدالرسول (ص) خیابان شهید کرمی خراط اهواز نیز با برپایی ایستگاه صلواتی از شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن پذیرایی کرد.

* راهپیمایان اهوازی تصویری از بسیجی شهید سیدمهدی موسوی جانشین حوزه 10 شهری و نخستین شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) خوزستان را نیز در دست داشتند.

*خانواده‌های اهوازی پس از پایان راهپیمایی 22 بهمن امسال در کنار جایگاه برگزاری مراسم که مزین به تمثال امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای بود عکس یادگاری می‌گرفتند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: راهپیمایی ، 22 بهمن ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار