تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۷۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آنچه در برنامه نود گذشت / تصاویر
در برنامه این هفته نود که در شب سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پخش شد، فردوسی پور گفتگویی را با سیدحسن خمینی نوه امام راحل (ره) ترتیب داده بود که نشان داد اطلاعات فوتبالی وی بالاست و فوتبال روز جهان را دنبال می کند
در برنامه این هفته نود که در شب سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پخش شد، فردوسی پور گفتگویی را با سیدحسن خمینی نوه امام راحل (ره) ترتیب داده بود که نشان داد اطلاعات فوتبالی وی بالاست و فوتبال روز جهان را دنبال می کند.

برنامه نود این هفته از ساعت 22:35 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و مثل برنامه هفته گذشته به خاطر ویژه برنامه جشنواره بین المللی فیلم فجر زودتر به پایان رسید.

سئوال مسابقه پیامکی این هفته برنامه نود به اعتصاب بازیکنان تیم ها بدلیل مسایل مالی اختصاص یافته بود.



نصیرزاده کارشناس داوری این هفته برنامه نود بود.



صحنه هایی از دیدار تیم های استقلال - مس کرمان در جام حذفی، تراکتور سازی - فولاد و سپاهان - ذوب آهن حاشیه های این دیدار ها پخش شد و نصیرزاده در خصوص داوری این بازی ها به صحبت پرداخت.















گزارشی ویژه دهه مبارک فجر پخش شد که طی آن حاج سید حسن خمینی - نوه امام خمینی(ره) - میهمان این گزارش بود و از خاطرات خود صحبت می کرد که از بخش های جالب آن، علاقه شدید وی به رشته فوتبال و بازی کردن وی در سنین 15 تا 21 سالگی بود.

وی در خصوص فرزندش "احمد خمینی" گفت: فرزندم استقلالی است، ولی من برایم زیاد فرقی نمی کند و طرفدار هر دو تیم پایتخت هستم. وی در خصوص امام راحل(ره) نیز اظهار داشت: امام نیز در دوران خود یک ورزشکار محسوب می شد و یادم هست که همیشه روزنامه کیهان ورزشی در منزل ما وجود داشت و امام (ره ) اتفاقات ورزشی را پیگیری میکردند.





وی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: اکنون دیگر مثل گذشته فوتبال را دنبال نمی کنم و بواسطه فرزندم در جریان اخبار ورزشی قرار می گیرم. البته برنامه شما را نیز از ساعت 30 دقیقه بامداد تا نزدیک به 1:45 بامداد می بینم.

وی در خصوص فضای فوتبال ایران نیز گفت: فضای فوتبال ما زیاد خوب نیست، در خصوص داوری نیز بد نیست یک بار داوری بازی های بزرگ دنیا را مورد نقد قرار دهید تا داوران ایرانی بدانند اگر داوران ایرانی اشتباه می کنند مسئله حادی نیست و همه جا پیش می آید.

وی در مورد غش کردن داوران و کارت به کارت شدن مبالغ گفت: این مسائل نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص بازیکن محبوب خارجی خود نیز گفت: زمانی رونالدوی برزیلی را خیلی دوست داشتم، همچنین رونالدینیو در زمان اوجش! اکنون نیز مسی و کریس رونالدو.



وی در پایان صحبت های خود پیروزی انقلاب اسلامی را به تمام هموطنان و مسلمانان جهان تبریک گفت.

گزارشی کامل از شهر شیراز و مشکلات فوتبالی این شهر پخش شد و مسئولان و پیشکسوتان و فوتبال دوستان شیراز در خصوص این مشکلات صحبت می کردند.



آمار مسابقه پیامکی پس از گذشت یک ساعت و 5 دقیقه از آغاز برنامه:



گزارشی از دیدار تیم های فجر سپاسی و پرسپولیس و حاشیه های مربوط به آن پخش شد. بازیکنان پرسپولیس در خصوص اعتصاب خود بدلیل مشکلات مالی صحبت کردند.





در این گزارش بازیکنانی همچون نوری و حسینی از مشکلات مالی خود گفتند و عنوان کردند فقط به خاطر هواداران مقابل فجر به میدان رفته اند.

پول دلاری می خواهند، بازی ریالی می کنند
 
کارشناس مسائل داوری فوتبال کشورمان به شدت نسبت به حرکت پیام صادقیان در بازی این تیم برابر فجر و زدن آرنج دست به کمر بازیکن این تیم شیرازی،‌ به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر این بازیکن در اروپا بازی می کرد، بعد از یکی دوبار انجام دادن چنین حرکاتی، یقین بدانید که قراردادش را فسخ می کردند. این بازیکنان پول دلاری می خواهند اما بازی ریالی می کنند.  
هوشنگ نصیرزاده همچنین اظهار داشت: نمی شود که یک بازیکن تا این حد تذکر بگیرد اما بازهم کار خودش را انجام دهد. اگر آقای مظفری زاده در بازی استقلال و پرسپولیس وی را اخراج می کرد،‌ الان او یاد می گرفت که دیگر این کارها را نکند. 
 
بازیکنان پرسپولیس طی یک حرکت خودجوش علیه برنامه نود ائتلاف کردند و در شرایطی که عادل فردوسی پور به دنبال برقراری مصاحبه با بازیکنان این تیم بود، بازیکنان پرسپولیس حاضر به مصاحبه نشدند.  
پرسپولیسی ها حتی در پاسخ به درخواست مصاحبه عنوان کردند که نسبت به نظرسنجی برنامه نیز انتقاد دارند و نظرسنجی ایجاد شده را یکطرفه خواندند. 

فردوسی پور: گفتار و رفتار پرسپولیسی ها متضاد است

 
بازیکنانی که می گویند به خاطر عشق مردم بازی می کنیم چرا باید 3 روز تمرینات این تیم را تعطیل کنند و شرایط را به جایی برسانند که بازیکن از دقیقه 60 بازی به بعد توانایی دویدن در زمین مسابقه را نداشته باشد. البته بازیکنان حق دارند و بنا به رقمی که قرارداد بستند شرایط زندگی خود را تطبیق داده اند.
اما تعطیل کردن تمرینات در اوج قهرمانی لیگ نوعی تضاد را در گفتار و رفتار بازیکنان پرسپولیس به شمار می رود. 

گوشه هایی از دیدار تیم های فولاد - ملوان و استقلال - سایپا و حاشیه های این دیدار ها پخش شد و داوری آنها مورد بررسی قرار گرفت.











صحنه هایی از دیدار تیم های نفت - تراکتور سازی ، داماش - راه آهن ، صبا - استقلال خوزستان و مس - گسترش فولاد پخش شد و نصیرزاده داوری این دیدار ها را مورد بررسی قرار داد.













علی دایی: چرا کسی حال ما را نمی پرسد؟
علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در اواخر برنامه روی خط آمد و در مورد سئوال پیامکی برنامه نود گفت: من اصلا موافق سئوال پیامکی برنامه شما نیستم! شما یکطرفه به قاضی رفته و مردم را آگاه نمی کنید. می گویید استقلال و پرسپولیس این همه هوادار دارند ولی نمی گویید برای این هواداران چه کرده ایم؟! آیا نباید به این دوتیم رسیدگی شود و حق و حقوق آنها را بدهند. تا کنون کسی حال بازیکنان ما را نپرسیده است و بازیکنان به این قضیه اعتراض دارند که چرا یک مسئول حال ما را نمی پرسد. برای برگشت از اهوار خود بچه ها پول بلیت ها را دادند که کار درستی نیست.



سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ ما باید تمام جنبه ها را درخصوص باشگاه پرسپولیس در نظر بگیریم. شما می آیید و نظرسنجی بگذارید که آیا با تمام درآمدهای میلیاردی که صدا و سیما دارد،‌ مردم از وضعیت صدا و سیما راضی هستند؟ من این سوال را دارم که آقایان برای خوشحالی هواداران پرسپولیس چه کار کردند؟ چرا سایر تیم های لیگ برتری که دولتی نیز هستند مشکل مالی ندارند.  
علی دایی از بازیکنان این تیم دفاع کرد و گفت: کسی تا به امروز نیامده حال بچه های تیم ما را بپرسد. بچه های ما به این اعتراض داشتند که چرا یک نفر از مسئولین به باشگاه نمی آید تا جوابگوی ما باشد. چرا باید پرسپولیس با این بزرگی در پرداخت پول برگشت هواپیما از اهواز به تهران دچار مشکل شود.  
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در اروپا انقدر فرهنگ سازی درست انجام می شود که مردم به راحتی می توانند حرف خودشان را بزنند. اما ما فرهنگ سازی درست نکردیم و مردم از بسیاری از مسائل بی خبرند. قبل از بازی سپاهان به من قول دادند و شرف و ناموس خود را قسم خوردند که طی یک هفته 4 میلیارد تومان پول به تیم تزریق کنند. اگر آن پول را می دادند یقین بدانید این مشکلات پیش نمی آمد.  
علی دایی در بخش پایانی اظهارات خود گفت: آقای پروین آمد و آب پاکی را روی دست بچه ها ریخت. من مخالف تمرین نکردن هستم اما وقتی تصمیم گیری جمعی می شود من هم همراه بازیکنانم می شوم. من 5 بار جلسه با بچه ها گذاشتم و به آنها گفتم به تمرین بیایید. اما وقتی دیدم هیچ خبری نیست و هیچ کس به باشگاه نمی آید تا حال آنها را بپرسد. 
. وقتی آمدند و گفتند خبری از پول نیست بازیکنان به عشق هواداران آمدند و بازی کردند.

با توجه به اتمام زمان برنامه نود صحبت های دایی نیز ناتمام ماند و برنامه نود این هفته ساعت یک بامداد سه شنبه به پایان رسید.

منبع عکسها: باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار