تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۹۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته بیست و نهم لالیگا؛
برد تاریخی بارسلونا مقابل رئال با هت‌تریک و رکوردشکنی مسی /فیلم
تیم فوتبال بارسلونا در شب رکورد شکنی لیونل مسی موفق شد در یکصدوشصت و هشتمین ال‌کلاسیکوی لالیگا با پیروزی در برنابئو مقابل رئال مادرید در یک قدمی صدر جدول قرار بگیرد
در حساس ترین دیدار هفته بیست و نهم لالیگا، رئال مادرید در ورزشگاه خانگی خود سانتیاگو برنابئو در یک دیدار زیبا و به یادماندنی با نتیجه چهار بر سه مغلوب رقیب همیشگی خود بارسلونا شد.

لیونل مسی سه بار در دقایق 42، 64 و 84 (هر دو پنالتی) و اینیستا دقیقه 7 برای بارسلونا گلزنی کردند و کریم بنزما دقایق 20 و 24 و کریس رونالدو دقیقه 54 (پنالتی) گلهای رئال را به ثمر رساندند.

****فیلم خلاصه این دیدار مهیج را در اینجا ببینید****

بارسلونا که بازی رفت ال‌کلاسیکو را نیز 2-1 پیروز شده بود ابتدا توسط اینیستا و روی پاس زیبای مسی در دقیقه 7 گلی زیبا و زودهنگام را به ثمر رساند. در ادامه بارسلونا می توانست در همان 15 دقیقه اول دو بار دیگر توسط نیمار و مسی به گل برسد اما بی دقتی این دو مهاجم سرشناس مانع این امر شد.

در ادامه رئال روی حرکات زیبا و ویران کننده دی ماریا از سمت راست بارسلونا چند حمله خطرناک روی دروازه بارسا انجام داد و کریم بنزما مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها در دقایق 20 و 24 روی دو ارسال خوب دی ماریا دو گل وارد دروازه کاتالان‌ها کرد تا به یک‌باره ورق به سود شاگردان آنچلوتی برگردد. در شرایطی که نیمه اول با برد رئال رو به اتمام بود مسی در دقیقه 42 موفق شد روی یک حرکت زیبای انفرادی بازی را به تساوی بکشاند تا دو تیم در یک بازی مهیج در نیمه اول به تساوی دو بر دو رضایت دهند.



در نیمه دوم ماینکو داور اسپانیایی این دیدار به اشتباه خطای دنی آلوز بر روی رونالدو در پشت محوطه جریمه بارسا را پنالتی به سود رئال اعلام کرد و رونالدو که در این دیدار کم فروغ نشان می داد با به ثمر رساندن این ضربه پنالتی در دقیقه 55 تیمش را پیش انداخت تا بازی سه بر دو به سود تیم مادریدی شود.

در حالی که پدرو در کنار زمین مترصد تعویض با نیمار بود این مهاجم برزیلی که بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشته بود روی پاس مسی در موقعیت تک‌به تک با دیگو لوپز دروازه‌بان رئال قرار گرفت و سرخیو راموس با واژگون کردن وی ضمن اینکه باعث شد داور به او کارت قرمز نشان دهد، زمینه‌ساز پنالتی به سود بارسا شد و مسی در دقیقه 65 بازی را به تساوی 3-3 کشاند.

با اخراج راموس آنجلوتی بالاجبار بنزما را بیرون کشید و واران را به خط دفاع اضافه کرد. بارسا بر حملات خود افزود و در یک صحنه ضربه دیدنی دنی آلوز مدافع بارسا با برخورد به تیرک عمودی دروازه نفس آنچلوتی و هواداران رئال را در سینه حبس کرد. در ادامه اینیستا با خطای ژابی آلونسو در محوطه جریمه رئال سرنگون شد تا ماینکو یک بار دیگر نقطه پنالتی را به سود بارسلونا نشان دهد.



مسی بار دیگر با به ثمر رساندن این گل در دقیقه 84 بیست و یکمین گل خود در لالیگای این فصل و نیز گل شماره 21 خود را در الکلاسیکو به ثمر رساند تا از رکورد سانچز نیز عبور کرده و بهترین گلزن خارجی الکلاسیکو نیز لقب بگیرد.

در نهایت این بازی با نتیجه 4-3 به سود بارسا به پایان رسید تا شاگردان مارتینو 69 امتیازی شوند و در یک قدمی رئال مادرید 70 امتیازی قرار بگیرند. اتلتیکو مادرید هم پیش از این بازی با شکست 2-0 بتیس به صدر جدول رسیده بود.


برد تاریخی بارسلونا مقابل رئال با هت‌تریک و رکوردشکنی مسی +فیلم
:
:
:
آخرین اخبار