تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۶۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با آبگيري سد گتوند؛ قديمي‌ترين پل نفت در لالي به زير آب رفت
به دنبال آبگيري سد گتوند، پل قديمي و ارتباطي محور مسجدسليمان لالي به زير آب فرو رفت و غرق شد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، به دنبال آبگيري سد گتوند طي روزهاي گذشته و همزمان با با بالا آمدن سطح آب موجود در مخزن سد گتوند، پل قديمي و فلزي لالي كه نمادي از خدمات صنعت نفت در اين ديار است، به زير آب فرو رفت.
فرو رفتن اين پل فلزي قديمي كه در سال 1329بر روي رودخانه كارون و به منظور برقراري ارتباط دو شهر نفتي لالي و مسجدسليمان توسط صنعت نفت احداث شد، در حالي اتفاق افتاد كه ده‌ها تن از كاركنان بازنشسته و قديمي صنعت نفت كه از اين پل خاطرات تلخ و شيرين بسياري داشتند در لحظه غرق شدن اين پل از تپه‌هاي مشرف بر جاده اين لحظه را تماشا مي‌كردند.
اين پل در سال 1329 خورشيدي ( 1950 ميلادي) بر روي رودخانه كارون بنا شد و دو شهر نفتي مهم آن دوران (لالي و مسجدسليمان) را كه عمده نفت و گاز ايران را تأمين مي‌كرد به يكديگر متصل مي‌ساخت. اين پل به صورت خرپاي فلزي با عرض چهار متر و قابليت عبور خودرو تا وزن 30 تن بر روي سه پايه سنگي برطرف ساخته شد و بيش از 61 سال سيلاب هاي خروشان رودخانه كارون را تحمل كرد.
پيش از اين تعداد پنج حلقه چاه نفت كه در مخزن اين سد غرق مي‌شد توسط كار‌شناسان مجرب شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان پلمپ شد و قرار است به جاي آن‌ها سه حلقه چاه جديد خارج از حريم مخزن سد گتوند به زودي حفاري و به مدار توليد وارد شوند.
همچنين با جمع‌آوري خطوط لوله انتقال نفت و گاز به خارج از حريم سد 30 كيلومتر خط لوله جديد احداث شد.
:
:
:
آخرین اخبار