تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب 4 روستا از توابع عقیلی شور شد؛ شکایت اهالی از مدیران سد گتوند و شرکت آب نیرو
اهالی روستاهای ظلم آباد، دهلران، دشت بزرگ و کوه زر از توابع عقیلی، بخاطر شور شدن چاه آب آشامیدنی منطقه خود، علیه سد گتوند علیا به اقامه دعوی پرداختند.

منجزی رئیس شورای روستای دهلران از توابع عقیلی در گفتگو با خبرنگار ایبنانیوز ضمن اعلام این خبر، گفت: آب آشامیدنی چهار روستای ظلم آباد، دهلران، دشت بزرگ و کوه زر از یک چاه قدیمی تأمین می شد و همزمان با بالا آمدن سطح آب دریاچه سد گتوند علیا و نفوذ احتمالی «آب - نمک» از مخزن سدگتوند به سفره های زیر زمینی، شور شده است.

وی افزود: آب این چاه تا ماه های آغازین سال 90 بسیار شیرین و زلال بود اما الان غیر قابل شرب شده است و تا این لحظه کسی پاسخگو نیست و ما مجبور شده ایم علیه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران شکایت کنیم تا مسئولین استان و کشوری به داد ما برسند.

رئیس شورای اسلامی روستای دهلران از توابع عقیلی گفت: محرومیت از آب شیرین در هفته های اخیر فشار شدیدی بر روی اهالی این چهار روستا وارد کرده و پانزده خانوار مجبور به مهاجرت شده اند و روستا را تخلیه کرده و به نقاط دیگر رفته اند.

وی تاکید کرد: ما در شکایتی که علیه آب و نیرو تقدیم دادگاه کردیم، ادعای پول نقد نداریم بلکه میخواهیم چاه آب آشامیدنی ما را به وضع سابق درآورند تا آب زلال و شیرین آن دوباره برقرار شود و ما مجبور به مهاجرت از روستای آباء و اجدادی خود نشویم.

گفتنی است بخش عقیلی یکی از بخش‌های تابعه شهرستان گتوند می باشد. عقیلی دارای روستاهای متعدد و زمینهای حاصلخیز است. پیش از این هشدارهای متعددی در مورد اثرات سوء کوه نمک 6 میلیون متر مکعبی سد گتوند بر زمین های حاصلخیز دشت عقیلی مطرح شده بود ولی مسئولان وزارت نیرو، احتمال وقوع هرگونه اتفاق نامطلوب را به شدت تکذیب می کردند.
برچسب ها: سد گتوند ، گتوند ، عقیلی
:
:
:
آخرین اخبار