تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۰۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس حفاظت محیط زیست دزفول:
منابع آلاینده رودخانه دز شناسایی و با متخلفان برخورد می‌شود
منابع آلاینده رودخانه دز در محدوده استان خوزستان شناسایی و اخطاریه های لازم صادر و برخی از این صنایع آلاینده جهت پیگیری حقوقی به دادگستری معرفی شده اند
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از شناسایی منابع آلاینده رودخانه دز خبر داد و گفت:با متخلفانی که اقدام به آلودگی رودخانه دز نمایند با قاطعیت برخورد می شود.

فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه افزود:رودخانه دز به عنوان سومین رودخانه پر آب کشور و شاهرگ حیاتی شمال خوزستان به عنوان یک اکوسیستم ارزشمند دارای تنوع و غنای زیستی و زیستگاه گونه های جانوری و گیاهان ارزشمند است لذا حفاظت از رودخانه دز با توجه به چالش های فراروی آن مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست و سایر علاقه مندان به محیط زیست قرار گرفته است.

وی رودخانه دز را شاهرگ حیات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی شمال خوزستان معرفی کرد و گفت:حفاظت از این رودخانه به دلیل نقش حساس و کلیدی آن در محیط زیست منطقه و با توجه به چالش های فراروی منابع آبی کشور بسیار مهم و نیازمند توجه و برنامه ریزی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهار کرد: در این راستا کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز در تلاش است با شناسایی دقیق چالش ها و مشکلات فراروی رودخانه دز در حوزه آبریز آن، یک مدیریت اصولی و علمی با در نظر گرفتن حیات آینده رودخانه دز را اجرایی کند که در این راستا همکاری سایر ارگانها و دستگاههای متولی و تأثیرگذار بر مدیریت رودخانه مهم و ضروری است .

وی افزود:با وجود اینکه در سالهای اخیر با همکاری شرکت آب و فاضلاب، حجم فراوانی از فاضلاب های ورودی به رودخانه دز به تصفیه خانه فاضلاب دزفول منتقل شده، اما همچنان فاضلاب برخی مناطق مسکونی از جمله شهر چمگلک ،زیبا شهر و فاضلاب برخی واحدهای خدماتی نظیر رستوران ها وارد رودخانه دز می شود لذا اداره حفاظت محیط زیست با قاطعیت در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب خام به این رودخانه وارد عمل شده است.

قلی نژاد گفت: منابع آلاینده رودخانه دز در محدوده استان خوزستان شناسایی و اخطاریه های لازم صادر و برخی از این صنایع آلاینده جهت پیگیری حقوقی به دادگستری معرفی شده اند.

وی همچنین ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم بستر رودخانه دز را از دیگر عوامل تهدید حیات رودخانه دز عنوان کرد و افزود: رعایت اصول استقرار و اخذ مجوز لازم از ارگانهای متولی قبل از هر گونه ساخت و ساز در حریم بستر رودخانه ضروری است .

رودخانه دز با حوزه آبریز گسترده از مجموع سرشاخه های رودخانه هایی چون بختیاری و سزار از استان لرستان سرچشمه گرفته و پس از ورود به استان خوزستان و عبور از شهر دزفول در بند قیر به رودخانه کارون می پیوندد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: رودخانه دز ، دز ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار