تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۰۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صرفا جهت اطلاع مدیر آموزش و پرورش باوی؛
محرومیت و کمبود معلم مهمترین دغدغه دانش آموزان باوی
شمارش معکوس برای آغاز فصل مدرسه شروع شده و تنها کمتر از یک ماه به اول مهر مانده است. برخی در تکاپوی آماده شدن برای آغاز سال تحصیلی جدید هستند اما این کمبود ها هستند که در آموزش و پرورش شهرستان باوی حرف اول را می زنند
شمارش معکوس برای آغاز فصل مدرسه شروع شده و تنها کمتر از یک ماه به اول مهر مانده است. برخی در تکاپوی آماده شدن برای آغاز سال تحصیلی جدید هستند اما این کمبود ها هستند که در آموزش و پرورش شهرستان باوی حرف اول را می زنند.

شهرستان باوی یکی از شهرستان های محروم کشور است که با مشکلات زیادی در حوزه آموزش و پرورش روبرو است. کمبود معلم، پسرفت در امتحانات نهایی، نبود فضای فیزیکی مناسب و همچنین وسایل گرمایشی و سرمایشی از مشکلات بسیار مهم مدارس این شهرستان است که با بی‎توجهی مسئولان مواجه شده است.

از جمله اقدامات موحدیان در آموزش و پرورش شهرستان باوی این بود که برخی مدارس شهرستان به پیمانکار واگذار شد. در این طرح که به صورت ضربتی و بدون اطلاع اولیاء و مسولین مدارس اجرا شد در کمال حیرت و ناباوری بعضی مدارس به دست پیمانکار سپرده شد و تمام معلمان رسمی با نیروهای غیر متخصص جابجا شدند.

اکنون این نکته قابل تأمل است که آیا این معلم تخصص لازم برای تدریس را داشته و یا توان لازم برای اداره کردن کلا‎س‎های خود را طی یک روز کامل دارد.

از جمله شاخص های بررسی عملکرد و تعیین رتبه مناطق آموزش و پرورش نتایج آزمون نهایی پایه سوم دوره متوسطه و میانگین نمرات کتبی است.

در سال تحصیلی 93-94 بدلیل رکود حاکم، تغییر مدیران و بی توجهی به توان نیروهای بومی وضعیت آموزشی شهرستان دچار افت شدید به نسبت سال های گذشته شد. بطوریکه با اعلام نتایج امتحانات نهایی و نمرات کتبی پایه سوم متوسطه آموزش و پرورش شهرستان باوی در میان 40 منطقه در جایگاه 34 و ته جدول نتایج قرار گرفت. همچنین میانگین نمرات کتبی شهرستان باوی 8/5 بوده و از لحاظ کیفیت با سه پله سقوط در جایگاه 27 استان واقع شد.

این مسئله نشان از آن دارد که آموزش و پرورش شهرستان باوی در شیوه تدریس و روش امتحان گرفتن موفق عمل نکرده است.

مجید موحدیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود 20 درصد از نیروی انسانی از آموزش و پرورش شهرستان خارج شوند، افزود: در حال حاضر 360 معلم تقاضای خروج از شهرستان را دارند.

وی عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی اکنون به صورتی است که در دوره ابتدایی 150 نفر، در متوسطه اول 70 نفر و در دوره متوسطه دوم نیز 30 نفر کمبود وجود دارد.

برخی از تحلیلگران آموزشی سوء مدیریت، انتقال بیش از حد متعارف نیروهای خبره و عدم جذب نیرو، تک شیفت کردن اجباری و غیر کارشناسی شده مدارس شهرستان و ایجاد عدم نیاز کاذب به نیرو، عدم تصمیم گیری مناسب در توزیع نیرو را عامل نیاز شدید به نیروی انسانی دانسته اند.

تنها کمتر از یک ماه به بازگشایی مدارس مانده است تا بار دیگر جمعیت کثیر دانش آموزان شهرستان باوی سال تحصیلی خود را آغاز کنند. سالی همراه با کمبودها، کلاس درس و نداشتن معلم که از بقیه کمبودهایشان جدی‌ تر است.

مرجع / باوی نیوز
:
:
:
آخرین اخبار