تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تک چرخ موتورسواران در خیابان‌های دزفول در نبود پیست موتور سواری
فقدان پیست موتورسواری در شهرستان دزفول با وجود بیش از 200 هزار دستگاه موتورسیکلت موجب شده تا جوانان علاقه مند به این رشته ورزشی در خیابانها و معابر شهری اقدام به انجام حرکات نمایشی کنند
فقدان پیست موتورسواری در شهرستان دزفول با وجود بیش از 200 هزار دستگاه موتورسیکلت موجب شده تا جوانان علاقه مند به این رشته ورزشی در خیابانها و معابر شهری اقدام به انجام حرکات نمایشی کنند.

تعداد زیاد راکبان موتورسوار در شهرستان دزفول که گفته می شود نسبت به جمعیت حدود 500 هزار نفری این شهرستان رقمی کم نظیر در استان خوزستان و کشور می باشد به دلیل نبود زیر ساخت لازم از جمله پیست موتور سواری به یک معضل حاد شهری تبدیل شده است.

انجام حرکات نمایشی از سوی جوانان و نوجوانان موتور سوار در خیابانها و جاده های این شهرستان و وقوع حوادث خونبار رانندگی ناشی از این اقدام از جمله حوادثی است که خانواده ها به عنوان یک نگرانی جدی از آن یاد می کنند.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان دزفول علاوه بر حدود 200 هزار دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شده در این شهرستان ، حدود 100 هزار دستگاه موتورسیکلت فاقد شماره و یا فرسوده با عمر بالای 30 سال نیز در خیابانها و جاده های این شهرستان در حال تردد هستند.

سرهنگ احمد چنداز افزود:فراوانی این تعداد موتورسیکلت در خیابانهای شهر دزفول رصد آنها را مشکل کرده و زمینه سرقت آنها را افزایش داده است ضمن اینکه روزانه 100دستگاه موتورسیکلت در دزفول به پارکینگ منتقل می شود.

فراوانی تعداد موتورسیکلت در سطح شهرستان دزفول در حالی است که بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیشترین مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در سطح این شهرستان مربوط به راکبان موتورسیکلت می باشد که اکثرا از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول نیز موتورسیکلت را عامل 93 درصد سوانح رانندگی در محدوده شهری دزفول عنوان کرد و گفت:ماهانه حدود 300 سانحه تصادف در شهر دزفول رخ می دهد که راکبان موتورسیکلت بیشترین آسیب را در این سوانح می بینند.

سرگرد تورج کردعلیوند با بیان اینکه آسیب پذیری راکبان موتورسیکلت به دلیل نداشتن ایمنی لازم بیشتر است به موتورسواران توصیه کرد برای حفظ جان خود ضمن استفاده از کلاه ایمنی ، قوانین راهنمایی و رانندگی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی دزفول نیز گفت:شهرستان دزفول با وجود انبوه موتور سوار فاقد امکاناتی چون پیست موتور سواری است و هیمن امر موجب شده تا جوانان و نوجوانان موتور سوار اقدام به حرکات نمایشی در سطح خیابانها و معابر شهری نمایند.

علی شاهرخی پور نبود زمین مناسب و پیست موتورسواری را از جمله مشکلات عمده علاقمندان به موتورسواری در دزفول دانست و گفت:موتورسواران دزفول نیازمند آموزش رانندگی حرفه ای هستند که هیات موتورسواری و اتومبیلرانی دزفول توانایی ارائه آموزش حرفه ای موتورسواری به افراد علاقمند را دارد.

وی با بیان اینکه هیات موتورسواری و اتومبیلرانی دزفول دارای 350 عضو علاقه مند می باشد افزود:تعداد علاقمندان به موتورسواری و اتومبیلرانی در دزفول بسیار زیاد است اماحمایتی ازآنان نمی شود و حتی برای حضور موتورسواران دزفول در مسابقات و برنامه های فرهنگی نیز کارشکنی می شود.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی دزفول گفت:موتورسواران دزفول باید آموزش های حرفه ای لازم را فرا گیرند تا در هنگام حادثه با اقدام سریع و حرفه ای دچار کمترین خسارت و صدمه شوند.

شاهرخی پور افزود:در حال حاضر یک پیست موقت برای موتورسواری در دزفول وجود دارد که متعلق به هیات موتورسواری و اتومبیلرانی نبوده و نیاز به یک پیست استاندارد در فضایی مناسب در این شهرستان احساس می شود.

وی گفت:تاکنون پیگیری زیادی برای اختصاص زمین جهت راه اندازی پیست موتورسواری در دزفول از سوی مسوولان بویژه نماینده مردم دزفول در مجلس صورت گرفته ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی دزفول با اشاره به توانایی و استعداد موتورسواران این شهرستان گفت:سامان قنبری از موتورسواران حرفه ای دزفول اخیرا در مسابقات کشوری موتور سواری که در تهران برگزار شد با انجام حرکات نمایشی زیبا و منحصر بفرد مقام نخست کشور در حرکات نمایشی را کسب کرد.

وی برگزاری مسابقات رالی خانوادگی و مسابقات همگانی موتورسواری در بوستان علی کله را از دیگر برنامه های هیات موتورسواری و اتومبیلرانی دزفول عنوان کرد و به علاقمندان به موتورسواری توصیه کرد ضمن فراگیری آموزش های لازم نکات ایمنی را در موتورسواری رعایت کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار