تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچ زود هنگام عشایر بختیاری از مناطق ییلاقی
به دلیل ناکافی بودن مراتع ییلاقی ،عشایر بختیاری کوچ زود هنگام خود را به مناطق قشلاقی شهرستان اندیکا آغاز کردند
رییس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا گفت: به دلیل ناکافی بودن مراتع ییلاقی ،عشایر بختیاری کوچ زود هنگام خود را به مناطق قشلاقی شهرستان اندیکا آغاز کردند.

ارسلان جمالپور روز یکشنبه افزود: عشایر بختیاری شهرستان اندیکا که فروردین سال جاری به مناطق ییلاقی شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت استان چهارمحال وبختیاری کوچ کرده بودند از اوایل شهریور ماه وارد مناطق قشلاقی شدند.

وی افزود:هرساله کوچ پاییزه از نیمه دوم شهریور شروع می شد که امسال به دلیل نامناسب بودن چراگاه های ییلاقی عشایر زودتر از موعد وارد استان شدند.

جمالپور با اشاره به خدمات ارایه شده به عشایر گفت:آبرسانی سیار و تهیه آذوقه برای این عشایر توسط اداره امور عشایر تا پایان فصل کوچ فراهم شده است.

رییس امور عشایر شهرستان اندیکا تصریح کرد: در سالهای اخیر به دلیل توسعه جاده های ارتباطی ،عشایر بیشتر با وسایل نقلیه دام های خود را به مناطق ییلاقی منتقل می کنند و سختیهای گذشته کوچ پیاده را ندارند.

وی افزود:هرساله بعد از پایان بارندگی های بهاره،راههای دسترسی به بیشتر مناطق عشایری بهسازی و مرمت می شود تا عشایر هنگام بازگشت مشکلی برای جابجایی دام وآذوقه نداشته باشند.

پیش بینی می شود کوچ پایزه عشایر بختیاری تا پایان آبان ماه ادامه داشته باشد.

شهرستان اندیکا با بیش از 26هزار نفر جمعیت عشایری بیشترین جمعیت عشایری استان را به خود اختصاص داده است.

اندیکا از شهرستانهای تازه تاسیس شرق استان خوزستان در فاصل حدود 180 کیلومتری شمال شرقی اهواز قرار دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: کوچ عشایر
:
:
:
آخرین اخبار