تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد:
صدور بیش از 12 هزار گواهینامه الکترونیک در سطح خوزستان
از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 677 فقره کارت هوشمند مهارت برای متقاضیان در سطح این استان صادر و آماده تحویل شده است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از صدور بیش از 12 هزار گواهینامه هوشمند و الکترونیک در سطح این استان خبر داد.

رحمن قلاوند امروز با اشاره به اهمیت صدور گواهینامه‌های الکترونیکی از صرفه جویی در چاپ گواهینامه‌های مهارت در شکل قبلی، کاهش زمان صدور و هزینه در راستای اقتصاد مقاومتی به عنوان مزیت‌های صدور گواهینامه‌های الکترونیکی نام برد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 677 فقره کارت هوشمند مهارت برای متقاضیان در سطح این استان صادر و آماده تحویل شده است.

وی افزود: متقاضیان برای دریافت کارت الکترونیکی مهارتی خود می‌توانند به حوزه‌های ثبت نام و درخواست سنجش مهارت مربوطه مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، صدور کارت‌های هوشمند را جایگزین مناسبی برای گواهینامه‌های سنتی خواند و عنوان کرد: صدور گواهینامه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای با هدف افزایش ضریب امنیت صورت گرفته و به شکل کارت‌های بین المللی بر اساس کد شناسه و کد ملی مهارت آموز امکان ثبت20 گواهینامه در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: سهولت حمل و نگهداری گواهینامه، امکان ثبت 20 عنوان گواهینامه در یک کارت، ارتقای امنیت گواهینامه‌ها، افزایش سرعت صدور و تحویل گواهینامه به متقاضی، حذف فرآیندهای سنتی از قبیل نامه نگاری بین دستگاهی برای استعلام گواهینامه از دیگر مزایای صدور کارت هوشمند و الکترونیک مهارتی به شمار می‌رود.

قلاوند با اشاره به نحوه استعلام گواهینامه‌های هوشمند مهارتی یادآور شد: کارت‌های مهارتی هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نشانی http://azmoon.portaltvto.com متصل است که استعلام آن درصورت نیاز از سوی نهادها و سازمان‌ها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی موجود بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار