تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر آبادان:
اعضای شورای شهر آبادان موضوع نظارت را جدی‌تر دنبال کنند
موضوع نظارت به عنوان مهمترین وظیفه شورا باید با جدیت از سوی اعضای دنبال شود، اگر نیازی به ارائه مدارک از سوی شهرداری برای نظارت باشد این کار از طریق رئیس شورا پیگیری و انجام می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از اعضای شورا خواستار حسن اجرای وظایف مرتبط با خود به ویژه در بحث نظارت شد.

سید فیاض موسوی در حاشیه نخستین جلسه علنی و رسمی شورا اسلامی شهر آبادان در سال سوم دوره چهارم که با هدف بررسی اهداف هیئت رئیسه جدید برگزار شد با قدردانی از تلاش هیئت رئیسه پیشین در زمینه کمک به عمران شهری  اظهار کرد: از نظر تمام اعضا به خصوص در زمینه پروژه‌های عمرانی استقبال و استفاده می‌کنیم و امیدواریم تا با کمک یکدیگر بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: شورای شهر و اعضای آن به واسطه انتخابشان توسط مردم از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند لذا همگی درصدد هستیم تا ضمن رعایت این جایگاه و حرمت، آنچه را که لایق مردم است به آنان بدهیم پس در برخوردها و رفتارهایمان با مردم باید نمونه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان اضافه کرد: در حرکتی متحد و همگام انتخابات هیئت رئیسه جدید را به خوبی به انجام رساندیم و این خود الگویی برای برخی از شهرهای دیگر شد.

موسوی تصریح کرد: اختلاف سلیقه‌ها و نظرات وجود دارد، حرف سر اقلیت و اکثریت نیست، دموکراسی حاکم است و سعی داریم با اتحاد و همدلی هر 13 عضو شورا در خدمت مردم باشیم.

وی یادآور شد: در صحن علنی شورا باید وحدت، صمیمیت، الفت و احترام به یکدیگر وجود داشته باشد، خود را درگیر مسائل ساده همچون رای به لوایح نمی‌کنیم، بدون مشکل و درگیری لفظی و با نگهداشت حرمت یکدیگر کارها را دنبال می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: موضوع نظارت به عنوان مهمترین وظیفه شورا باید با جدیت از سوی اعضای دنبال شود، اگر نیازی به ارائه مدارک از سوی شهرداری برای نظارت باشد این کار از طریق رئیس شورا پیگیری و انجام می‌شود.

موسوی در خصوص غیبت اعضا در جلسات افزود: غیبت هر عضو باید در صورتجلسه همان روز نوشته شود و دلائل آن نیز در صورتجلسه بعدی آورده شود تا برای کسی مشکلی پیش نیاید.

*انجام بازدیدهای میدانی هر 10 روز یکبار

وی اظهار کرد: در خصوص بازدیدهای میدانی نیز طبق توافق هر 10 روز یک بار این کار با هدف سرکشی از نحوه خدمات رسانی و نظارت بر حسن اجرای امور، به اتفاق تمام اعضا صورت می‌گیرد ضمن آنکه موضوع  حضور اعضا در مناطق وتشکیل جلسات بررسی مشکلات با حضور شهروندان نیز به قوت خود باقی‌ است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: ما مدیون مردم هستیم و باید بتوانند حرف دلشان را به ما بزنند ما شنونده حرفهای‌شان هستیم.

موسوی با بیان اینکه وظیفه شورا تنها در قبال شهرداری خلاصه نمی شود، یادآور شد: باید در جلسات مختلف شورا آنجایی که ضرورت ایجاب می‌کند، مسئول مربوطه به صحن علنی شورا دعوت شود و وی نیز ضمن پاسخگویی به مشکلات مطرح شده نسبت به ارائه راهکارهای مناسب و عملی اقدام کنیم.

وی با اشاره به نزدیکی فصل بازگشایی مدارس گفت: حضور رئیس اداره آموزش و پرورش در صحن علنی شورا و پاسخگویی وی به پاره‌ای از مسائل مرتبط و ارائه پیشنهادات برای حل مشکلات در جهت مهیاسازی مدارس امری ضروری‌ست.

*تذکر، پیشنهاد، سئوال و استیضاح از شهردار در جای خود انجام می‌شود

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شورا در مقابل شهردار وظایفی همچون تذکر، پیشنهاد، سئوال و استیضاح دارد و اگر در جای ضرورت دیده شد به طور قطع هر یک از موارد انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: تمام اعضا رابطه خوبی با شهردار دارند اما نباید از کار نظارتی خود غافل شویم بلکه باید آن را به نحو مطلوبی به انجام برسانیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار