تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۲۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ممنوعیت صید میگوی ببری در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر
این تصمیم در راستای حفاظت از ذخایر میگو در سطح آب‌های خوزستان اتخاذ شده و بر اساس آن نگهداری و حمل و نقل میگوی ببری از 17 شهریورماه تا اطلاع ثانوی ممنوع است
خوزنیوز: مدیرکل شیلات خوزستان از ممنوعیت صید، حمل و نقل و نگهداری میگوی ببری از 17 شهریورماه در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ نبی الله خون میرزایی با اعلام این خبر اظهار کرد: صید این نوع میگو بر اساس نتایج به عمل آمده توسط کارشناسان پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات استان به صورت همزمان در صیدگاه‌های این 2 استان ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: این تصمیم در راستای حفاظت از ذخایر میگو در سطح آب‌های خوزستان اتخاذ شده و بر اساس آن نگهداری و حمل و نقل میگوی ببری از تاریخ مذکور تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

خون میرزایی تصریح کرد: مالکین شناورهای صیادی موظف هستند از تاریخ اعلام شده نسبت به تخلیه ادوات صید اقدام کنند و در طول ممنوعیت صید این گونه آبزی، یگان حفاظت منابع آبزیان استان با متخلفان برخورد و آنان را به کمیته رسیدگی به تخلفات شیلات معرفی خواهد کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به حضور383 فروند موتور لنج صیادی و 197 فروند قایق صیادی در فصل گذشته صید میگو (از 10 مرداد تا 13 شهریورماه) اظهارکرد: میگوی صید شده عمدتا از نوع ببری و سفید بود که علاوه بر مصرف استان به سایر استان‌ها نیز ارسال و بخشی از میگوهای صید شده پس از عمل‌آوری و بسته بندی به کشورهای هم جوار صادر شده است.

وی بیان کرد: استان خوزستان با 220 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه چهارم صید آبزیان را بعد از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر دارا است.
:
:
:
آخرین اخبار