تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در آستانه آغاز سال تحصیلی؛
155 کلاس در مدارس باوی بدون معلم هستند!
آموزش‌وپرورش این شهرستان، آنچه را از دستش بر می‌آمده، انجام داده و نیاز خود را به استان و مرکز اعلام کرده است اما برای استخدام نیروی انسانی ردیف حقوقی نیاز است که آن هم دست ما نیست
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی از کمبود 155 معلم در مدارس این شهرستان، در آستانه سال تحصیلی جدید خبرداد.

مجید موحدیان در شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان این‌که تاکنون 155 کلاس درس در مقطع ابتدایی بدون معلم هستند و 20 معلم مرد هم در مقطع متوسطه مورد نیاز است، اظهار کرد: تنها از نظر معلم زن در مقطع متوسطه کمبود نداریم.

وی با اشاره به این‌که با توجه به کمبود نیرو برخی رشته‌ها باید در شیبان، شبیشه و ویس تجمیع شوند، افزود: نداشتن معلم متخصص بر روی کیفیت آموزش تأثیر گذاشته است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش این شهرستان، آنچه را از دستش بر می‌آمده، انجام داده و نیاز خود را به استان و مرکز اعلام کرده است اما برای استخدام نیروی انسانی ردیف حقوقی نیاز است که آن هم دست ما نیست.

موحدیان بر ضرورت تشکیل یک بسیج عمومی برای رفع نیاز آموزش‌وپرورش تأکید کرد و خواستار پیگیری مشکلات از طریق فرمانداری و مشارکت دیگر ارگان‌های شهرستان شد.

وی همچنین درباره آماده‌سازی فضاهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: امسال تعمیر 22 مدرسه در شهرهای ویس، شیبان و ملاثانی پیگیری شد که البته به‌طور تقریبی 30 درصد کار انجام شده است و کار تعمیرات همچنان ادامه دارد؛ البته هنوز کلاس‌های 11 مدرسه در کانتینر و کانکس تشکیل می‌شود که باید برای آن‌ها فکری کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی تصریح کرد: بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در مورد مدارس، شورای آموزش‌وپرورش هر شهرستان است و کسانی که قصد مشارکت در ان زمینه را دارند می‌توانند با شرکت در این شورا  و یا اتاق فکر آموزش‌وپرورش، پیشنهادات و نظرات خود را برای حل مشکلات مختلف از جمله کمبود نیرو، فضاهای آموزشی و مشارکت مردم ارایه کنند.

موحدیان از ارتقای رتبه آموزشی شهرستان باوی نیز خبرداد و گفت:  در سال تحصیلی 93، رتبه آموزش‌وپرورش شهرستان باوی در امتحانات نهایی از بین 39 منطقه آموزشی، 36 بود اما در سال تحصیلی 94 این رتبه در بین 40 منطقه به 33 ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به کسب رتبه اول آموزشی توسط شهرستان گتوند، به عامل موفقیت این منطقه آموزشی اشاره و تصریح کرد: در این شهرستان مشارکت مردم و ارگان‌ها خوب است و به همین دلیل آموزش‌وپرورش گتوند توانسته است با دعوت از مؤلفان کتب درسی، جلب مشارکت‌های مردمی و برگزاری کلاس‌های تقویتی رتبه خود را ارتقا دهد. ما در شهرستان باوی چنین مشارکت و عزمی را شاهد نیستیم و همیشه بر مدیران مدارس فشار وارد می‌شود که از مردم درخواست کمک نکنند در حالی که برای ارتقا و پیشرفت تحصیلی نیاز به همکاری احساس می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی همچنین با اشاره به ثبت‌نام حدود 2 هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید افزود: هنوز 200 دانش‌آموز اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند که امیدواریم به زودی این افراد هم ثبت‌نام کنند؛ 80 درصد کار ساماندهی معلمان انجام شده و کلاس‌های درس برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شده‌اند.

همچنین در این جلسه حیدر سیدی فرماندار باوی، با تأکید بر پیگیری کمبود 155 نفری معلم در مدارس این شهرستان از طریق استانداری و حل مشکل مدارس کانکسی از طریق اجاره ساختمان‌های مناسب، گفت: با توجه به نزدیکی جغرافیایی باوی با مرکز استان، از رتبه آموزشی شهرستان راضی نیستیم و همه ارگان‌ها باید با مشارکت و کمک به آموزش‌وپرورش شهرستان، در بالا بردن رتبه آن تلاش کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار