تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ثبت احوال خوزستان:
اعتبار صدور کارت ملی هوشمند در خوزستان تامین نشد
مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: به دلیل کمبود نقدینگی، اعتبار عملیاتی کردن طرح صدور کارت ملی هوشمند برای همه مردم در خوزستان تامین نشد.

بهنام مریدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از کارهای عمده‌ای که ثبت احوال در دستور کار خود قرار داده، بحث صدور کارت ملی هوشمند بود. صدور کارت ملی هوشمند باید تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور عملیاتی می‌شد ولی تا سال سوم اجرای برنامه پنجم، تنها یک دستگاه صدور کارت ملی هوشمند وارد کشور شد.

وی افزود: در حال حاضر تنها سه دستگاه چاپ کارت ملی هوشمند وارد کشور شده و در سازمان مرکزی ثبت احوال کشور مستقر است. ولی در بحث اعتباری در خوزستان و همچنین در مجموع دولت به دلیل کمبود نقدینگی، اعتبار کارت ملی هوشمند برای همه مردم در خوزستان فراهم نشد.

مریدی عنوان کرد: برآوردی که برای عملیاتی کردن کارت ملی هوشمند در خوزستان انجام شده ۱۰ میلیارد تومان بود. این اعتبار باید از محل اعتبارات تملک دارایی تأمین شده تا ما نیز بتوانیم کارت ملی هوشمند را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: تا امروز فقط ۸۰۰ میلیون تومان برای عملیاتی کردن کارت ملی هوشمند به استان خوزستان پرداخت شده و این در حالی است که در سفر هیئت دولت به استان مصوب شده بود تا ۵۰ درصد اعتبارات از محل استانی و ۵۰ درصد نیز از محل اعتبارات ملی تأمین شود.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان یادآور شد: تاکنون فقط ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تأمین شده و اختصاص یافته است.

مریدی اضافه کرد: تاکنون ۱۸۰ هزار کارت ملی هوشمند به مردم خوزستان تحویل داده شده است. همچنین ایستگاه‌های کاری کارت ملی هوشمند در تمام استان فعال بوده و حداقل در هر شهرستان یک ایستگاه کاری فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: در حال توسعه ایستگاه کاری در خوزستان هستیم. البته یک ایستگاه برای هر شهر کافی نبوده و به عنوان نمونه در شهر اهواز اگر خواستار ارائه خدمات خوب هستیم، باید حداقل بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ ایستگاه کاری در این شهر داشته باشیم.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان بیان کرد: هزینه راه اندازی هر ایستگاه کاری صدور کارت ملی هوشمند، حداقل ۵۰۰ میلیون ریال است. تجهیزات مورد نیاز هر ایستگاه حداقل ۵۰۰ میلیون ریال بوده ولی خوشبختانه با همکاری خوبی که شرکت پست انجام داده و در کنار ما قرار گرفت تاکنون جوابگوی مردم بوده‌ایم.

مریدی ادامه داد: قطعا اجرا و عملیاتی کردن صدور کارت ملی هوشمند برای همه مردم در خوزستان یک سری نواقص هم دارد. بخشی از این نواقص به خطوط ارتباطی، چاپ کارت و زمان تحویل در گذشته که یک دستگاه چاپ بود، برمی گردد. در حال حاضر زمان دریافت کارت ملی هوشمند خیلی کوتاه‌تر شده و با وجود صدور کارت در تهران، حدود ۲۰ تا ۲۵ روز زمان لازم است.

وی اظهار کرد: هنوز فراخوانی برای صدور کارت ملی هوشمند صادر نشده به همین دلیل کارت‌های ملی قدیمی حتی اگر اعتبار آن‌ها منقضی شده باز هم اعتبار دارند. در واقع مجلس شورای اسلامی مهلت اعتبار تمامی کارت‌های ملی منقضی شده را تا پایان سال ۹۵ تمدید کرده است. کارت‌های ملی در حال حاضر با تاریخ منقضی شده نیز قابلیت استفاده را دارند.

مریدی در پایان گفت: صدور کارت ملی هوشمند، فرآیند خاصی دراد و مرحله ابتدایی آن پیش ثبت نام است. برخی کافی نت‌ها در این زمینه پول ناحق از مردم دریافت کرده‌اند در حالی که این پیش ثبت نام کاملا رایگان بوده و هرکسی که اینترنت داشته باشد می‌تواند ثبت نام کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار