تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان خبر داد:
انجام ثبت نام 45 هزار دانش‌آموز در شهرستان آبادان
حدود 2 هزار دانش‌آموز دیگر نیز به دلیل امتحانات شهریور ماه هنوز ثبت نام نکرده‌اند که با احتساب آن‌ها شمار دانش‌آموزان شهرستان آبادان در سال جاری به 47 هزار نفر می‌رسد
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان از ثبت نام 45 هزار دانش‌آموز در سطح این شهرستان خبر داد.

جواد علوانیان روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان گفت: حدود 2 هزار دانش‌آموز دیگر نیز به دلیل امتحانات شهریور ماه هنوز ثبت نام نکرده‌اند که با احتساب آن‌ها شمار دانش‌آموزان شهرستان آبادان در سال جاری به 47 هزار نفر می‌رسد.

وی در بخشی از سخنان خود اهمیت شورای آموزش و پرورش را پس از شورای تامین خواند و افزود: تقدس امر تعلیم و تربیت، گستردگی مجموعه آموزش و پرورش به لحاظ ارتباط با مردم، وجود حساسیت‌های اجتماعی بر روی آموزش و پرورش به عنوان مبنای توسعه پایدار هر کشور به عنوان دلائل اهمیت خاص این شورا نام برد.

وی بر استفاده بیشتر و بهتر از امکانات بالقوه شهرستان در جهت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: در قالب پروژه مهر نیز اقدامات خوبی انجام شده است که از جمله آن می‌توان به سازماندهی نیروی انسانی در قالب تقسیم دو هزار و 800 معلم در میان کلاس‌های درس در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که به طور ویژه انجام شد آنکه 58 نفر از همکارانی را که بر سر کلاس نمی‌رفتند را برای رفتن به کلاس‌های درس فراخوانی کردیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوم مهرماه سالروز شهادت 26 آموزگار و رئیس وقت آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس (سال 59) گفت: چند سالی است که به همین مناسبت یادواره‌ای تحت عنوان شهدای دوم مهر در شهرستان برگزار می‌شود که سال گذشته به همت مسئولان در قالب استانی و با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان در جهت برگزاری این یادواره خواستار مشارکت و حمایت مالی سازمان‌ها و شرکتهای توانمند موجود در سطح شهرستان شد.

علوانیان ضمن قدردانی از سازمان منطقه آزاد اروند برای کمک به توسعه امکانات و تجهیزات مدارس در سطح شهرستان، کمک به پاکسازی اطراف محیط مدارس، شستشوی محوطه داخلی مدارس، خط کشی معابر پیاده مقابل مدارس، کمک به امر ایاب و ذهاب دانش اموزان به ویژه در بخش روستایی، ایجاد امنیت بای دانش‌آموزان به ویژه دختران، هم‌فکری در جهت رفع نیازهای اولیه تحصیلی، کمک به جمع‌آوری زباله از سطح مدارس و عدم قطع برق و آب مدارس را از دستگاه‌های مختلف شهری به ویژه اعضای اصلی شورای آموزش و پرورش خواستار شد.

وی از تشکیل 5 کمیته و کارگروه‌های مختلف در زمینه پروژه مهر خبرداد و افزود: تاکنون کار زیباسازی و نظافت برخی از مدارس، ساماندهی معلمان و تعیین صلاحیت مدیران جدید‌الانتصاب به انجام رسیده است.

وی با اشاره به نزدیکی فصل بازگشایی مدارس از مسئولان شهری خواهان همکاری و حمایت از ادارات آموزش و پرورش شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده برای مهیا سازی فضای مدارس شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار