تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره محیط زیست دزفول:
احداث هرگونه سازه بر روی رودخانه دز تخلف است
در صورتیکه سد سازی بر روی رودخانه دز موجب کاهش آب رودخانه شده و یا زیست گاه جانوران را با خطر مواجه کند سازمان حفاظت محیط زیست احداث آن را متوقف خواهد کرد
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول احداث هر گونه سازه از جمله سد سازی بر روی رودخانه دز بدون اخذ مجوزهای زیست محیطی را تخلف دانست و گفت:در صورت مشاهده هرگونه تخلف با عوامل آن برخورد قانونی می شود.

فرهاد قلی نژاد افزود:در مکاتباتی که با اداره حفاظت محیط زیست دزفول صورت گرفته احداث سد زنجیره ای دز که از نوع سدهای جریانی است در منطقه چال کندی مطرح شده تا جهت سدسازی ، مجوزهای زیست محیطی لازم کسب شود.

وی افزود:با پیگیری صورت گرفته از طریق سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد گزارش ارزیابی زیست محیطی در این خصوص ارائه و کلیه جوانب گردشگری و حفاظتی بررسی و در صورتیکه مشکل زیست محیطی وجود نداشت مجوز لازم صادر می شود.

قلی نژاد افزود:در صورتیکه سد سازی بر روی رودخانه دز موجب کاهش آب رودخانه شده و یا زیست گاه جانوران را با خطر مواجه کند سازمان حفاظت محیط زیست احداث آن را متوقف خواهد کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بدون اشاره به اطلاعات فنی از سد یاد شده اظهار کرد:سد زنجیره ای دز که با هدف تولید انرژی برق احداث می شود در مرحله تحقیقات و مطالعات بوده و تاکنون کارگاهی در منطقه چال کندی برای ساخت این سد احداث نشده است.

وی گفت:در صورت احداث کارگاه بدون اخذ مجوز در حاشیه رودخانه دز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با عوامل آن برخورد قانونی می شود.

احداث سد بر روی سر شاخه رودخانه های دز ، کارون و کرخه در سالهای گذشته استان خوزستان را با بحران کم آبی در بخش شرب و کشاورزی مواجه کرده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: رودخانه دز ، دز ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار