تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول:
منابع آلاینده رودخانه دز شناسایی شدند
منابع آلاینده رودخانه دز درمحدوده استان خوزستان شناسایی و اخطاریه‌های لازم صادر و برخی از این صنایع آلاینده جهت پیگیری حقوقی به دادگستری معرفی شده‌اند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: منابع آلاینده رودخانه دز درمحدوده استان خوزستان شناسایی و اخطاریه‌های لازم صادر و برخی از این صنایع آلاینده جهت پیگیری حقوقی به دادگستری معرفی شده‌اند.

فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: فاضلاب برخی مناطق مسکونی از جمله شهر چم گلک، زیبا شهر و فاضلاب برخی واحدهای خدماتی نظیر رستوران‌ها وارد رودخانه دز می‌شود لذا اداره حفاظت محیط زیست با قاطعیت در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب خام به این رودخانه وارد عمل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول عنوان کرد: دریاچه دز منشأ حیات بسیاری از گونه‌های طبیعی و جانوری و تأمین کننده آب شرب و تولیدهای کشاورزی مناطق شمالی خوزستان است.

وی افزود: توجه به غنای طبیعی موجود در این دریاچه تضمین کننده سلامت عمومی و اجتماعی و زیست محیطی استان در بخش‌های مختلف خود است.

قلی نژاد بیان کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی ضمن بررسی جایگاه خود درحفاظت از گونه‌های مختلف طبیعی و زیست محیط این دریاچه در قالب اجرای یکطرح هدفمند زمینه حفظ و نگهداری مطلوب این بستر آبی به عنوان یک ثروت مهم اجتماعی را فراهم کنند.

وی گفت: در صورت پیش بینی و دفع مناسب آلاینده‌های انسانی و غیر طبیعی زمینه حفظ و نگهداری از زیست بوم منطقه به شکلی مطلوب  فراهم و زمینه رونق و گسترش شهری متناسب با نیاز طبیعی شهرستان فراهم می‌شود.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: رودخانه دز ، دز
:
:
:
آخرین اخبار