تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی شورای شهر دزفول:
دستفروشان در دزفول ساماندهی می‌شوند
به زودی وانت بارهای سیار میوه فروش، دستفروشان و تابلوهای تبلیغاتی در دزفول ساماندهی می‌شوند
سخنگوی شورای شهر دزفول گفت: به زودی وانت بارهای سیار میوه فروش، دستفروشان و تابلوهای تبلیغاتی در دزفول ساماندهی می‌شوند.

 عظیم سرافراز روز سه شنبه در حاشیه جلسه کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش که به صورت سیار در شهر پراکنده هستند در این کمیسیون تصویب شده است، اظهار کرد: پیمانکار این طرح از سوی شهرداری تعیین شده و در روزهای آینده با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی انتظامی و راهور طرح ساماندهی اجرایی خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور طی روزهای گذشته به صورت آزمایشی اجرا شده است، افزود: متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی برخی دستگاه‌ها این طرح به صورت کامل اجرایی نشد، اما اکنون با جدیت در حال اجرای آن هستیم.  

سخنگوی شورای شهر دزفول به اختصاص نقاط ویژه‌ای برای استقرار وانت بارهای میوه فروش در سطح شهر اشاره کرد و گفت: جنب گلزار شهید آباد، بلوار طباطبایی، جنب میدان حضرت رقیه ورودی بلوار پیام آوران و جاده ساحلی از جمله نقاط در نظر گرفته شده است.  

ناچاری دستفروشان

سرافراز از تصویب طرح ساماندهی دستفروشان در جلسه کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول خبر داد و عنوان کرد: مقرر شده تا با جدیت این طرح توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی از جمله دادستانی در مکان‌هایی که در نظر گرفته‌ایم؛ اجرایی شود چرا که اعتقاد داریم ابتدا باید مکان تعبیه شده و سپس طرح را عملی کرد. به هر حال افراد دستفروش قطعا از روی ناچاری به این کار روی آورده‌اند.  

وی با بیان اینکه نقاط در نظر گرفته شده برای استقرار دستفروشان همانند بازارهای شب از فضای خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: همانگونه که مکان‌های بازار شبی که تعیین کرده‌ایم از تمام امکانات لازم از جمله پارکینگ، سرویس بهداشتی و روشنایی مناسب برخوردار هستند، نقاط در نظر گرفته جدید نیز از تمام این امکانات برخوردار است.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول، اجرای این طرح را گامی در جهت رفع مشکلات ترافیکی و ناهنجاری برشمرد و افزود: این طرح در واقع حاصل دغدغه شورای شهر، شهرداری، سایر دستگاه‌های اداری و به ویژه مراجعات مکرر شهروندان و کسبه به شورای شهر بود.  

سرافراز، همچنین به تصویب طرح سامان دهی تابلوهای تبلیغاتی در راستای زیباسازی منظر شهری نیز اشاره کرد و گفت: تمامی سازمان‌ها، نهاد‌ها، شرکت‌ها، کسبه و حتی پزشکان موظف هستند طرح مذکور را اجرایی کنند، به این صورت که تابلوهای تبلیغاتی این سازمان‌ها و افراد باید از نظر ابعاد، رنگ و تعداد سامان دهی شوند.  

تهدید امنیت رودخانه دز از سوی قایق‌ها

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از افراد با قایق‌های موتوری خود سلامت و امنیت رودخانه دز را به خطر انداخته‌اند، اظهار کرد: طرح ساماندهی این قایق‌ها مصوب شده، پیمانکار نیز تعیین شده است. بنابراین تمام افرادی که دارای قایق‌های موتوری هستند از این پس باید دارای جلیقه نجات، کارت بیمه و حتی مجوز تردد باشند در غیر این صورت اجازه حضور و تردد در رودخانه دز را نخواهند داشت.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول به موضوع حقوق کارگران شهرداری نیز اشاره و عنوان کرد: مصوب شده که از این پس تمام پیمانکاران، حقوق کارگران را بر اساس قانون کار بپردازند و چنانچه حق و حقوق کارگری پرداخت نشود آن‌ها می‌توانند با مراجعه به شورای شهر دزفول این تخلف را گزارش دهند.  

سرافراز تصریح کرد: شهرداری دزفول از نظر پرداخت حقوق کارگران نسبت به شهرداری‌های تمام کشور جایگاه بسیار خوبی دارد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار