تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان مطرح کرد:
بی‌نیازی کشور از واردات بیلت آلومینیوم با راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان
مدیرعامل کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان از قطع وابستگی کشور به واردات بیلت استاندارد پس از راه‌اندازی و افتتاح کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان خبر داد
مدیرعامل کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان از قطع وابستگی کشور به واردات بیلت استاندارد پس از راه‌اندازی و افتتاح کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان خبر داد.

سید عباس حسینی در حاشیه امضای تفاهمنامه کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان به‌منظور فراهم کردن آب مصرفی مورد نیاز این کارخانه و همچنین تأمین آب شرب روستاهای واقع در مسیر کارخانه در منطقه عنبر مسجدسلیمان اظهار کرد: هم‌‌اکنون مقدار زیادی بیلت به کشور وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌دلیل نبود شرایط لازم آلومینیوم تولیدی کشور به‌صورت شمش صادر و نیازهای مصرفی کشور به‌صورت بیلت که دارای ارزش افزوده بالایی هم است وارد کشور می‌شود.

مدیرعامل کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان با ابراز امیدواری در تسریع در روند اجرایی این کارخانه پیش از زمان پیش بینی شده است گفت: در برنامه زمان بندی شده پایان عملیات اجرایی و افتتاح کارخانه آردی بهشت 1396 پیش بینی شده که امیدواریم با پیشی گرفتن از برنامه زمان بندی شده و تولید محصول موجبات قطع نیاز کشور به بیلت استاندارد را فراهم آوریم.


*ارزیابی ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور

حسینی در ارزیابی ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور و نقش کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان در افزایش تولید کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید کشور سالیانه 437 هزار تن آلومینیوم تولید بوده که از این مقدار 180 هزار تن سهم کارخانه آلومینیوم ایرالکو اراک، 110 هزار تن آلومینیوم المهدی(عج) و 147 هزار تن سهم آلومینیوم هرمزگان است.

وی ادامه داد: در سند چشم انداز 1404 مقرر شده تا این مقدار به یک میلیون و 500 هزار تن افزایش پیدا کند، برنامه‌ای که به‌دلیل نیاز به سرمایه گذاری حجیم و بالا تاکنون محقق نشده است.

مدیرعامل کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان خاطرنشان کرد: مصرف سرانه آلومینیوم در دنیا 15 کیلوگرم است که متأسفانه در ایران به سختی به پنج کیلوگرم می‌رسد بنابراین راه اندازی کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان می‌تواند ضمن متحول کردن منطقه و صنعت مزبور، متضمن عرضه بیلت استاندارد به بازار کشور باشد.

حسینی همچنین به اهمیت این فلز ارزشمند در زندگی امروزه و سرانه مصرف آن در جهان و ایران پرداخت و تصریح کرد: آلومینیوم در زمره فلزات پرمصرف و با اهمیت فراوان در زندگانی امروز است به گونه‌ای که مقدار تولید آن در قرن گذشته از 8 هزار و 900 تن در سال به سال 49 میلیون و 300 هزار تن رسیده است.

وی افزود: در کشور ما هم با توجه به پیشرفت تکنولوژی، نیاز به این صنعت بیش از پیش احساس می‌شود به گونه‌ای که در سند چشم انداز 1404 پیش بینی شده مقدار تولید این محصول از 437 هزار تن به یک‌هزار و 500 هزار تن برسد که در این میان سهم کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان 40 هزار تن بیلت، 20 هزار تن اینگات و شمش آلیاژی و 10 هزار تن پروفیل است.

مدیرعامل کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان در خصوص میزان اشتغالزایی این پروژه و تأثیر آن بر اقتصاد و رونق منطقه بیان کرد: آلومینیوم یک صنعت اشتغالزاست و طبق تعریفی که در دنیا برای این صنعت وجود دارد به ازای هر یک تن تولید دو شغل وجود دارد و البته اشتغال خوبی هم در صنایع پایین دستی شکل می‌گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار