تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گذرگاه‌های عابر پیاده پیش از مهرماه ایمن‌سازی شوند
در بحث ایمن‌سازی گذرگاه عابران پیاده علاوه بر ضرورت نصب پل عابر پیاده، لازم است در جهت نصب تابلوها و علائم هشداردهنده نیز اقدام جدی صورت گیرد
رییس پلیس راهور خوزستان بر ضرورت ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده پیش از مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

سرهنگ عادل مجدمی اظهار کرد: اقدامات و پیگیری پلیس راهنمایی و رانندگی برای تمهیدات مربوط به آغاز سال تحصیلی جدید از ابتدای شهریورماه آغاز شده است. با توجه به این‌که در این ایام، خرید سال تحصیلی در حال انجام است، در هسته مرکزی شهرها و بازارها شاهد ترافیک سنگین هستیم و ضروری است که پلیس تدابیر لازم را جهت کنترل و روان‌سازی ترافیک انجام دهد.

وی ادامه داد: سایر دستگاه‌ها نیز باید اقداماتی را پیش از شروع سال تحصیلی از جمله خط‌کشی معابر، رفع مشکلات و معضلات ترافیکی و ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده انجام دهند. ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید در جهت جابه‌جایی مناسب مسافران و تقویت ناوگان خود اقدام کند.

رییس پلیس راهور خوزستان در ادامه بر لزوم نصب پل عابر پیاده در برخی نقاط شهر اهواز تاکید کرد و افزود: در محل‌هایی مانند اتوبان پدافند (کیان‌شهر) و همچنین در هسته مرکزی شهر از جمله سه‌راه آزادگان و تقاطع سلمان فارسی که تقریبا اوج تردد مردم در این ناحیه است، باید نسبت به نصب پل گذرگاه عابر پیاده اقدام شود. همچنین با توجه به اینکه به تازگی خیابان سلمان فارسی بازگشایی شده، ضرورت دارد هر چه زودتر برای ایمن‌سازی گذرگاه عابران پیاده از سوی شهرداری و دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم اجرا شود.

مجدمی اظهار کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود که برای هماهنگی و رزرو سرویس مدارس فرزندان خود زودتر اقدام کنند. سال‌های گذشته برخی خانواده‌ها به دلیل تعیین نکردن سرویس مدرسه برای فرزند خود ناچار می‌شدند در یکی دو هفته اول مهرماه و حتی زمانی بیشتر، فرزندان خود را با خودروی شخصی به مدرسه برسانند که این اقدام موجب افزایش ترافیک و ایجاد گره ترافیکی در ابتدای سال تحصیلی می‌شود.

وی گفت: در بحث ایمن‌سازی گذرگاه عابران پیاده علاوه بر ضرورت نصب پل عابر پیاده، لازم است در جهت نصب تابلوها و علائم هشداردهنده نیز اقدام جدی صورت گیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار