تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۰۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد فرماندار خرمشهر از هزینه کرد نادرست کمک شرکت نفت اروندان به مدارس
کشت و صنعت نیشکر و شرکت نفت و گاز اروندان به دلیل قرار گرفتن در حوزه غرب کارون، کمک ویژه ای به ساماندهی مدارس غرب کارون اختصاص دادند، ولی اعتبار شرکت نفت و گاز اروندان به میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال در محل خود هزینه نشد
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:کشت و صنعت نیشکر و شرکت نفت و گاز اروندان به دلیل قرار گرفتن در حوزه غرب کارون، کمک ویژه ای به ساماندهی مدارس غرب کارون اختصاص دادند، ولی اعتبار شرکت نفت و گاز اروندان به میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال در محل خود هزینه نشد.

ولی الله حیاتی پنجشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بر به کار گیری همه امکانات دستگاه ها در راستای ساماندهی مدارس و برنامه های ویژه سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

وی با بیان کمک شرکت های صنعتی به آموزش و پرورش شهرستان واقع رد حوزه سرزمینی خرمشهر گفت:اگر این اعتبارات در مدارس غرب کارون هزینه می شد، مشکلات این مدارس نیز برطرف می شد.
حیاتی تشکیل گروه ویژه برای ساماندهی و رفع مشکلات آب و فاضلاب مدارس را یادآور شد و گفت:به منظور تحقق توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش، باید برنامه کارشناسی و راهبردری داشت.

معاون استاندار خوزستان از اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز خواست، در صورت تخصیص اعتبار سرانه مدارس از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، تجهیز، تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی مدارس غرب کارون در اولویت قرار گیرند.

حیاتی پیگیری رفع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خرمشهر را خواستار شد و گفت:لازم است، برای رفع کمبود نیروی انسانی مکاتباتی با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان انجام شود تا در شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار، مطرح خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر نیز در این نشست از کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از معضلات آموزش و پرورش شهرستان یاد کرد و گفت:به دلیل کمبود نیروی انسانی 180 کلاس خالی در مقطع ابتدایی و متوسطه اول، 450 ساعت نظری در مقطع متوسطه دوم و یکهزار و 400 ساعت در مقطع متوسط نظری عمومی و فنی و حرفه ای در هفته وجود دارد.

عبدالحافظ عنبری افزود:به منظور اجرای پروژه مهر و جذب اعتبار سرانه دانش آموزی به میزان 10 میلیارد ریال اعتبار از سازمان منطقه آزاد پیگیری شد.

وی گفت: واریز دو میلیارد و 500 میلیون ریال سرانه تعمیر و تجهیز مدارس، جمع آوری اموال اسقاطی و تهیه میز و نیمکت دانش آموزان، نصب بنر آگاهی و ثبت نام 98 درصد دانش آموزان، برپایی نمایشگاه لوازم تحریر و پوشاک و توزیع 90 درصد کتب درسی دوره ابتدایی از دیگر موارد، پروژه مهر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار