تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان خبر داد:
کاهش 8 درصدی ازدواج در شادگان
وضعیت ازدواج و طلاق در شهرستان شادگان نسبت به استان و کشور بسیار مناسب‌تر بوده اما با این وجود تلاش در جهت کاهش طلاق و افزایش ازدواج از ضروریات انکارناپذیر است
معاون فرماندار شادگان از افزایش 9.5 درصدی طلاق و کاهش 8.4 درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد.

نعمت‌الله آلبوغبیش در حاشیه جلسه کمیسیون بانوان ضمن گرامیداشت روز جهانی باسوادی بر اهمیت سوادآموزی و ضرورت تلاش و همکاری مضاعف اعضای کمیسیون بانوان در جهت سوادآموزی بانوان شهرستان تأکید کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تحکیم بنیاد خانواده، موضوع افزایش طلاق و کاهش ازدواج در شهرستان را بسیار مهم خواند و افزود: در سال 92 تعداد یک‌هزار و 970 واقعه ازدواج و 95 واقعه طلاق و در سال 93 تعداد یک‌هزار و 841 واقعه ازدواج و 104 واقعه طلاق به ثبت رسیده که این بیانگر افزایش 9.5 درصدی طلاق و کاهش 8.4 درصدی ازدواج است.

معاون فرماندار شادگان تصریح کرد: وضعیت ازدواج و طلاق در شهرستان شادگان نسبت به استان و کشور بسیار مناسب‌تر بوده اما با این وجود تلاش در جهت کاهش طلاق و افزایش ازدواج از ضروریات انکارناپذیر است.

آلبوغبیش، عملکرد کمیسیون بانوان شادگان را خوب توصیف کرد و از آنان خواست در زمینه ارائه طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به‌ویژه برای مشارکت در هفته دفاع مقدس و تشکیل شرکت تعاونی مرزنشینان بانوان شادگان با توجه به فعالیت درخشان بندر شادگان، پیگیری و اقدام کنند.

وی با بیان اهداف تشکیل کمیسیون بانوان که همانا در جهت تمرکززدایی و برقراری ارتباط مستقیم بانوان با مسئولان عالی‌رتبه شهرستان، استان و کشور در راستای رسیدگی و رفع مشکلات بانوان تشکیل شده، بر لزوم فعالیت هرچه بیشتر اعضای کمیسیون بانوان شهرستان و بررسی شیوه‌های افزایش سطح آگاهی و دانش عمومی زنان و برقراری ارتباط مستمر با مسئولان ادارات و نهادهای مرتبط با امور بانوان به‌منظور تبادل نظر برای رفع تنگناهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زنان و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شادگان
:
:
:
آخرین اخبار