تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۰۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با آغاز بازگشایی مدارس؛
جلسه ستاد استقبال از مهر شهرداری اهواز تشکیل شد
ارائه خدمات به مدارس در سطح هر منطقه، پاکیزگی محوطه بیرون مدارس، ترمیم جداول و لکه گیری آسفالت، خط کشی های ترافیکی، رنگ آمیزی و نصب سرعتگیر، تکمیل تابلوهای ترافیکی و تهیه و نصب مخازن پسماند، رفت و روب و تنظیف معابر و..... از جمله وظایف ستادهای مناطق هفتگانه شهرداری اهواز است
روز شنبه جلسه ستاد استقبال از مهر شهرداری اهواز تشکیل شد.

در این جلسه که  با حضور سید خلف موسوی شهردار اهواز و معاونین و شهرداران مناطق شهرداری تشکیل شد، دستورالعمل کمیته های استقبال از مهر به معاونین و شهرداران مناطق ابلاغ شد.

شهردار اهواز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ماه مهر و ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در خصوص ستاد استقبال از مهر گفت: این ستاد متشکل از 15 کمیته از جمله کمیته فنی و عمرانی، کمیته حمل و نقل و ترافیک، کمیته معماری و شهرسازی، کمیته برنامه ریزی و توسعه، کمیته مالی و اداری، کمیته خدمات شهری، کمیته اتوبوسرانی، کمیته آتش نشانی و ایمنی، کمیته پایانه ها، کمیته تاکسیرانی، کمیته زیباسازی، کمیته پارک‌ها و فضای سبز، کمیته پسماند، کمیته روابط عمومی و کمیته فرهنگی و 7 ستاد منطقه ای است.

وی ضمن بیان این مطلب که به هر کمیته و ستاد، دستورالعمل و وظایف ویژه ای محول گردیده، عنوان کرد: کمیته خدمات شهری بازدید و نظارت بر پاکسازی محیط های آلوده به پسماند در سطح شهر بویژه در اطراف مدارس و شناسایی و گزارش نقاط ناامن اجتماعی و  نظارت و پیگیری بر جمع آوری فروش مواد غذایی غیر بهداشتی توسط دکه ها و اغذیه فروشی های غیر مجاز با اولویت اطراف مدارس را برعهده دارد. همچنین کمیته حمل و نقل و ترافیک نیز وظیفه نصب تابلو و تجهيزات مورد نياز مدارس، اجراي سرعتگير پلاستيكي اطراف مدارس و بازبینی چراغ های راهنمایی عابر پیاده و کنترل ترافیک و ... را بعهده دارد.

سیدخلف موسوی همچنین وظایف عمده کمیته های دیگر را برشمرد و افزود: کمیته فنی و عمرانی ستاد استقبال از مهر موظف است که جهت تسریع در پروژه های مرتبط با تردد پیاده و سواره هماهنگی لازم را بعمل آورده و نظارت نماید و در صورت نیاز به انجام سریع اصلاحات هندسی در نقاط بحرانی ترافیکی اقدام نماید. کمیته معماری و شهرسازی نیز کار پیگیری زیبا سازی و بهسازی فضای شهری اطراف مدارس را برعهده دارد.

وی افزود: اقدامات فرهنگی ستاد استقبال از مهر بعهده کمیته فرهنگی این ستاد است که از جمله اقدامات آنها آشناسازی دانشجویان جدیدالورود با شهر اهواز از طریق برگزاری تورهای اهوازگردی- آغاز به کار طرح‌های شهردار مدرسه، شهردار خانواده و غنچه های شهر در سطح مدارس پیش دبستانی و ابتدایی و متوسطه - اجرای طرح پلیس مدرسه با همکاری پلیس راهور و بخش‌های مرتبط در شهرداری و ... خواهد بود.

وی در ادامه فعالیت‌های کمیته روابط عمومی را فضاسازی شهری با 5 موضوع محوری پیام تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس، حفظ پاکیزگی در سطح شهر،  توجه به فضای سبز، موضوعات ترافیکی و حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: امسال  بنرهای تبریک سال تحصیلی جدید جهت نصب بر جلوی اتوبوس‌های توسط کمیته روابط عمومی چاپ و تحویل سازمان اتوبوسرانی خواهد شد.

شهردار اهواز در خصوص وظایف ستادهای استقبال از مهر مناطق اظهار داشت: ارائه خدمات به مدارس در سطح هر منطقه، پاکیزگی محوطه بیرون مدارس، ترمیم جداول و لکه گیری آسفالت، خط کشی های ترافیکی، رنگ آمیزی و نصب سرعتگیر، تکمیل تابلوهای ترافیکی و تهیه و نصب مخازن پسماند،  رفت و روب و تنظیف معابر و..... از جمله وظایف ستادهای مناطق هفتگانه شهرداری اهواز است.

سید خلف موسوی با بیان این مطلب که شهرداری بعنوان مهمترین دستگاه خدمات رسانی شهری وظیفه سنگینی در ارتباط با شروع فصل مدارس دارد گفت: در واقع مسئله تعلیم و تربیت فقط مختص آموزش و پرورش نیست و یک فرایند عمومی است که همه جامعه با آن درگیر است و مسائل زیادی وجود دارد که شهرداری قادر به کنترل آنهاست.

وی در پایان ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن بهار علم و معرفت به جامعه فرهنگی و دانش آموزان گرامی اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های شهرداری اهواز در قالب ستاد استقبال از مهر  بتواند نشاط و تعالی را در بخش آموزشی به حداکثر برساند و همگی سال تحصیلی جدید را با موفقیت آغاز و به پایان برسانند.
:
:
:
آخرین اخبار