تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
اجرای طرح «مراقبت از سلامت دانش‌آموزان» آبادانی و خرمشهری
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از اجرای طرح «مراقبت از سلامت دانش آموزان» آبادانی و خرمشهری برای نخستین‌بار در سطح منطقه خبر داد
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از اجرای طرح «مراقبت از سلامت دانش آموزان» آبادانی و خرمشهری برای نخستین‌بار در سطح منطقه خبر داد.

شهرام ترحمی با اشاره به انعقاد قراردادی با سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: براساس این تفاهمنامه، طرح «مراقبت از سلامت دانش آموزان» آبادانی و خرمشهری (منطقه آزاد اروند) برای نخستین‌بار در سطح منطقه به اجرا در می‌آید.

وی افزود: حدود 20 هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول در شهرهای آبادان و خرمشهر تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: براساس تفاهمنامه یاد شده تمام هزینه‌های اجرای این طرح به مبلغ 900 میلیون تومان را سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت می‌کند و از این بابت ریالی از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود.

ترحمی تصریح کرد: در طرح مذکور، دانش آموزان از نظر بیماری‌های مختلف تحت بررسی و معاینه قرار گرفته و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

وی یادآور شد: در صورت نیاز دانش آموزی به سمعک یا عینک این امکان به صورت رایگان در اختیار وی قرار داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس و اینکه اجرای این طرح کمک شایانی به موضوع سلامت دانش آموزان و بهبود آموزش آنان می‌کند، خواستار همکاری سازمان منطقه آزاد اروند در پرداخت به موقع هزینه‌های اجرای این طرح شد.

*اجرای طرح سراسری «وارنیش فلوراید» در منطقه

ترحمی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح سراسری «وارنیش فلوراید» در سطح مدارس ابتدایی شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: ماده وارنیش فلوراید دارای یون‌های فلور است که با نفوذ بر روی قسمت مینای دندان، علاوه بر بازسازی و استحکام بافت مینا مانع پوسیدگی آن توسط اسید‌های ترشح شده باکتری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این عمل هر شش ماه یکبار انجام می‌شود، افزود: از آنجاییکه کودکان در سنین پایین به خوبی مسواک زدن را نمی‌دانند لذا بهتر آن است که این روش از دوران کودکی انجام شود، در این روش ماده فلوراید توسط یک برس بر روی دندان کودک کشیده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار