تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۹۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه ماهشهر:
مستندسازان اربعین نباید تنها به مرز‌ها اکتفا کنند
مستندسازان نباید تنها به مرز‌ها اکتفا کنند و این روحیه خودجوش و ایجاد مواکب در مسیر مشابه مسیر کربلا تا نجف نیز فضای مبارکی است که نباید از انعکاس آن غافل شد و به موکب‌های بین راه نیز توجه بیشتری شود
امام جمعه ماهشهر با بیان اینکه مستندسازان اربعین حسینی نباید تنها به مرز‌ها اکتفا کنند، خواستار به تصویر کشیده شدن اوج شوق و دلدادگی مردم سایر شهر‌ها در‌ ایام اربعین حسینی شد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی عصر روز شنبه در نشست ستاد اربعین با شهرستان‌های معین در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: خداوند را شاکریم که خدمت‌رسان حرکت عظیم اربعین هستیم و جای خرسندی‌ست که به تدریج گاهی و درکی ایجاد شده که از این ظرفیت عظیم بهره برد.

وی با بیان اینکه حضور قشرهای مختلف با فرهنگ‌های متفاوت و به ظاهر متضاد با مبانی دینی در بحث اربعین و گرایش این افراد به موارد دینی و آموزهای معنوی را برکات اربعین دانست و گفت: اگر بگوییم امام حسین(ع) در عصر حاضر نیز معجزه می‌کند مبالغه نکرده‌ایم.

امام جمعه ماهشهر در ادامه به موکب‌های خود جوش اشاره کرد و متذکر شد: مستندسازان نباید تنها به مرز‌ها اکتفا کنند و این روحیه خودجوش و ایجاد مواکب در مسیر مشابه مسیر کربلا تا نجف نیز فضای مبارکی است که نباید از انعکاس آن غافل شد و به موکب‌های بین راه نیز توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه ماهشهر از چندین سال پیش مراسم‌های باشکوهی را در ایام عزاداری و اربعین اباعبدالله(ع) داشته است، خواستار به تصویر کشیده شدن اوج شوق و دلدادگی مردم سایر شهر‌ها در‌ ایام اربعین حسینی شد.

غبیشاوی در پایان از آمادگی این شهرستان برای خدمات‌رسانی با حداکثر توان ممکن در ستاد اربعین شلمچه خبر داد و گفت: ما با تمام وجود در خدمت هستیم و اگر امکان باشد کار انجام می‌دهیم و اگر امکان انجام کار با تمام توان فراهم نباشد نیز در حد مقدور کار انجام خواهیم داد.

نباید هزینه‌ای بیش از سال‌های گذشته به زوار اربعین تحمیل شود

امام جمعه موقت خرمشهر به مخابره خبری از رسانه ملی مبنی بر دریافت وجه نقدی از زوار اربعین اشاره کرد و گفت: نباید هزینه‌ای بیش از سال‌های گذشته به زوار اربعین تحمیل شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور در نشست ستاد اربعین با شهرستان‌های معین در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر، اربعین را حرکتی عظیم و نیازمند عزم ملی دانست و اظهار کرد: راهپیمایی اربعین و میزبانی از زوار در ایام اربعین کار عظیمی است که نه تنها عزم استانی بلکه عزمی ملی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: حجم بالای زائران اباعبدالله(ع) که از سراسر کشور در ایام اربعین  به زیارت مرقد مطهر این امام همام می‌شتابند، نیازمند حجم عظیم امکانات بوده که از توان شهرستان و استان خارج است.

امام جمعه موقت خرمشهر اضافه کرد: همه باید نیروها و امکانات خود بسیج کنیم و می‌توان از بسیاری مردم که به دنبال خدمت رسانی به زوار اباعبدالله(ع) هستند، استفاده حداکثری کرد.

عادل‌پور در ادامه، به مخابره خبری از رسانه ملی مبنی بر دریافت وجه نقدی از زوار اربعین اشاره کرد و گفت: این خبر از سوی اوحدی، مسئول سازمان حج و زیارت کشور تکذیب شد اما باید به این نکته واقع بود که با وجود اینکه همه موافق نظام‌مند کردن اعزام زائران هستند اما نباید هزینه‌ای بیش از سال‌های گذشته به مردم تحمیل شود.

امام جمعه موقت خرمشهر با بیان اینکه باید مسیر و اسباب زیارت اربعین تسهیل شود، افزود: هم دولت جمهوری اسلامی و هم کشور عراق باید رویه تسهیل اعزام زائران را در پیش گیرند تا سال به سال بر شکوه این کنگره باشکوه افزوده شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: اربعین حسینی
:
:
:
آخرین اخبار