تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر خبر داد:
تعیین 15 موقعیت خدمات‌رسانی به زوار اربعین در مرز شلمچه
فرماندار ویژه خرمشهر از تعیین 15 موقعیت خدمات‌رسانی به زوار اربعین از میدان مقاومت تا مرز شلمچه خبر داد
فرماندار ویژه خرمشهر از تعیین 15 موقعیت خدمات‌رسانی به زوار اربعین از میدان مقاومت تا مرز شلمچه خبر داد.

ولی‌اله حیاتی شب گذشته در نشست ستاد اربعین با شهرستان‌های معین در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال در ایام اربعین بیش از یک میلیون نفر زائر از مرز بین المللی شلمچه گذر کنند که برای ساماندهی این تعداد، جلسات متعدد برگزار و به آسیب‌شناسی مسیر‌ها و مشکلات سال گذشته پرداخته و با بررسی جوانب تصمیمات جدیدی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه براساس تصمیمات گرفته شده در سطح استان در سال جاری چهار شهرستان آبادان، امیدیه، شادگان و ماهشهر معین خرمشهر در ستاد اربعین هستند، افزود: در این راستا از هر شهرستان خواسته می‌شود بر اساس نقشه ستاد اربعین شهرستان خرمشهر، موقعیت تحت اختیار خود را آماده کرده و تجهیزات و خدمات موقعیت بر عهده هر شهرستان خواهد بود.

فرماندار ویژه خرمشهر از تعیین 15 موقعیت خدمات رسانی به زوار اربعین در مرز شلمچه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال از میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه 15 موقعیت شناسایی کرده‌ایم که سند معنوی هر موقعیت در اختیار یک شهرستان قرار گرفته و ساماندهی امور این موقعیت‌ها در سال‌های آتی نیز بر عهده شهرستان مربوطه خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر موقعیت 300 متر طول و 50 متر عمق دارد و در هر موقعیت 13 ایستگاه و چهار چادر با ظرفیت کلی یکهزار نفره در نظر گرفته شده است.

حیاتی در ادامه، به برشماری وظایف محوله به شهرستان‌ها در قبال موقعیت‌های تحویل داده شده پرداخت و عنوان کرد: شهرستان‌ها باید نسبت به معرفی فردی به عنوان مدیر موقعیت به ستاد اربعین خرمشهر اقدام کرده و به اقداماتی همچون استقرار روحانیون مقیم برای انجام مناسک دینی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات بپردازند.

معاون استاندار خوزستان همچنین به یادآوری دو نکته پرداخت و متذکر شد: هدف از واگذاری مسئولیت‌هایی همچون احداث زیرساخت‌ها، ایجاد تکلف برای هیچ شهرستانی نبوده و در ابتدا نیز بنا به آماده سازی موقعیت‌ها و تحویل موقعیت‌های آماده به شهرستان‌ها بوده که در پی برگزاری جلسات متعدد و بررسی تمام جوانب این امر امکان پذیر نشد.

وی ادامه داد: تصمیم‌های مطرح شده بر گرفته از تصمیمات در سطح استان است که بر اساس این تصمیمات و با توجه به محدودیت زمان و امکانات برای مرز چزابه شش شهرستان معین و برای خرمشهر چهار شهرستان معین تعیین و این تنها راه ممکن برای ساماندهی زوار بوده است.

حیاتی با اشاره به زمان 60 روزه باقی مانده به اربعین بر لزوم تسریع شهرستان‌ها در آغاز کارهای اجرایی و بهره گیری از زمان مفید تاکید کرد و افزود: با بهره گیری از امکانات خیرین و متمولان هر شهرستان، انجام این کار توسط شهرستان امری امکانپذیر و شدنی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار