تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات 108 گردشگر از رودخانه دز طی امسال
این گردشگران از شهرهای مختلف و روستاهای منطقه برای تفریح به دزفول سفر کرده بودند که حین شنا در رودخانه دز دچار حادثه شدند
معاون امور شهری شهرداری دزفول از نجات 108 گردشگر از رودخانه دز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت:این گردشگران از شهرهای مختلف و روستاهای منطقه برای تفریح به دزفول سفر کرده بودند که حین شنا در رودخانه دز دچار حادثه شدند.

محمد ابوالحلاج روز یکشنبه با اشاره به فعالیت دو گروه نجات غریق در بوستان ساحلی دز (علی کله ) و پایین دست رودخانه دز افزود:بیشتر نجات یافتگان از رودخانه دز از شهر اهواز و روستاهای اطراف دزفول می باشند.

معاون امور شهری شهرداری دزفول اظهار کرد:در بین نجات یافتگان از رودخانه دز مسافرانی از استانهای لرستان ، کردستان و سیستان و بلوچستان و نیز شهرهای شهرهای آبادان و اندیمشک نیز وجود دارد که همگی مرد با سن بین 20 تا 40 سال می باشند.

وی افزود:اکیپ نجات غریق شهرداری دزفول تا پایان مهرماه در ساحل رودخانه دز مستقر می باشد.
سال گذشته نیز 138 گردشگر توسط اکیپ نجات غریق شهرداری دزفول قبل از غرق شدن در رودخانه دز نجات یافتند.

ابوالحلاج گفت:بیشتر افرادی که در رودخانه دز غرق شده و یا دچار حادثه می شوند به رغم وجود تابلوهای هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز این رودخانه اقدام به شنا می کنند.

طبق اعلام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول پارسال 22 نفر در این رودخانه غرق شدند.

از ابتدای امسال تاکنون 9 نفر در رودخانه دز غرق شدند.

در آخرین حادثه که روز شنبه در منطقه کوپیته رودخانه دز رخ داد جوانی 20 ساله اهل الیگودرز استان لرستان در رودخانه دز غرق شد.

رودخانه دز با آبی سرد و زلال و نیز وجود بوستان های ساحلی از جمله بوستان علی کله از ابتدای فصل بهار و با گرم شدن هوا تا پایان فصل تابستان محل تفریح خانواده ها به ویژه مسافرانی است که از شهرهای مختلف کشور به دزفول سفر می کنند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: رودخانه دز ، دز ، علی کله
:
:
:
آخرین اخبار