تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار گتوند خبر داد:
اختصاص 3 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مقبره قیصر
فرماندار گتوند از اختصاص 3 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مقبره قیصر امین‌پور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس از گتوند، قدرت‌الله امانی‌پور در چهارمین سالگرد درگذشت شاعر توانا قیصر امین‌پور که در محل آرامگاه وی تشکیل شد، اظهار داشت: در سال‌جاری از اعتبارات استانی برای تکمیل مقبره قیصر امین‌پور 3 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی از قیصر امین‌پور به عنوان یکی از شعرای بزرگ کشور یاد کرد و گفت: قیصر امین‌پور از شعرای بزرگ و نامی کشور است و باید در گرامیداشت این شاعر بزرگ تلاش کرد در همین راستا برای ساخت و تکمیل مقبره این شاعر بزرگ اعتباری ویژه در نظر گرفته شده است.
فرماندار گتوند بیان کرد: ساخت مقبره و فرهنگ‌سرای قیصر امین‌پور نیازمند اعتبار زیادی است و به این دلیل باید در این باره تلاش زیادی کرد و مردم و مسئولان از سطوح ملی، استانی و شهرستانی در این باره همت کنند تا این امر به زودی محقق شود.
همچنین در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: قیصر امین‌پور از شعرایی است که در ایران نامش جاوید خواهد بود.
حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر افزود: خوزستان به داشتن فرزندی مانند قیصر امین‌پور افتخار می‌کند و آن را مایه مباهات خود می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: همه ساله مراسمی در آرامگاه قیصر برگزار می‌شود تا یاد و خاطره قیصر امین‌پور زنده بماند و به حق یاد و خاطره وی همیشه ماندگار و جاوید خواهد بود.
قیصر امین‌پور در ۲ اردیبهشت ۱۳۳۸ در شهرستان گتوند در استان خوزستان به دنیا آمد. او در سال ۱۳۵۸، از جمله شاعرانی بود که در شکل‌گیری و استمرار فعالیت‌های واحد شعر حوزه هنری تا سال ۶۶ تأثیر گزار بود.
وی طی این دوران مسئولیت صفحه شعرِ هفته‌نامه سروش را بر عهده داشت و نخستین مجموعه شعر خود را در سال ۶۳ منتشر کرد. نخستین مجموعه او «در کوچه آفتاب» دفتری از رباعی و دوبیتی بود و به دنبال آن «تنفس صبح» تعدادی از غزل‌ها و شعرهای سپید او را در بر می‌گرفت.
امین‌پور هیچگاه اشعار فاقد وزن نسرود و در عین حال این نوع شعر را نیز هرگز رد نکرد، وی بامداد سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت، پیکر این شاعر در زادگاهش گتوند و در کنار مزار شهدای گمنام این شهرستان به خاک سپرده شد.
:
:
:
آخرین اخبار