تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۰۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشی از موزه نفت آبادان تا پایان سال جاری گشایش می‌یابد
موزه صنعت نفت آبادان در پنج نقطه این شهر شامل اسکله تاریخی آبادان جرثقیل اکوان، آموزشگاه حرفه ای تکنیکال اسکول، پمپ بنزین آبادان، خانه های تشریفاتی و نیروگاه شماره 1 پالایشگاه این شهر راه اندازی می شود
رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: آموزشگاه حرفه ای 'تکنیکال اسکول'، نیروگاه شماره یک پالایشگاه و نخستین جایگاه بنزین آبادان طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سالجاری به عنوان بخشی هایی از موزه صنعت نفت گشایش می یابد.

فرشید خائیز یکشنبه افزود:موزه صنعت نفت آبادان در پنج نقطه این شهر شامل اسکله تاریخی آبادان جرثقیل اکوان، آموزشگاه حرفه ای تکنیکال اسکول، پمپ بنزین آبادان، خانه های تشریفاتی و نیروگاه شماره 1 پالایشگاه این شهر راه اندازی می شود.

وی اظهار داشت:اسکله آبادان، اصلی ترین بخش موزه آبادان است و ساختمان مرکزی موزه های نفت آبادان در سالنی به مساحت شش هزار متر مربع در این اسکله قرار می گیرد.

خائیز گفت:اسکله صادراتی نیز با دو جرثقیل اکوان و گوگرد و محلی برای بارگیری فرآورده های نفتی در گذشته، از پتانسیل بالایی برای احداث موزه اصلی برخوردار است.

وی افزود:آموزشگاه فنی یا تکنیکال اسکول آبادان به عنوان نخستین مدرسه فنی برای تربیت تکنسین در ایران و خاورمیانه محسوب می شود و از قدمتی یکصد ساله برخوردار است و وسایل و ادوات به کار گرفته شده در آن منحصر به فرد است.

وی افزود:برخی از وسایل و تجهیزات آموزشگاه فنی از مناطق مختلف کشور جمع آوری و در محل این آموزشگاه نصب شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت بیان داشت:نیروگاه شماره 1 پالایشگاه آبادان نیز که در حال حاضر از هشت واحد آن تنها یک واحد در مواقع ضروری کار می کند، از قدمتی یکصد ساله برخوردار است.

وی افزود:پمپ بنزین آبادان به عنوان نخستین جایگاه سوخت رسانی در کشور به حساب می آید که درصدد بازسازی و مرمت آن به عنوان بخشی از موزه نفت آبادان هستیم .
مرجع / ایرنا
برچسب ها: موزه نفت آبادان
:
:
:
آخرین اخبار