تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۱۰۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان خبر داد:
تشکیل ستادهای 5 مهر و 9 مهر ویژه هفته دفاع مقدس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از تشکیل ستادهای 5 مهر و 9 مهر ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از تشکیل ستادهای 5 مهر و 9 مهر ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد.

سردار محمد علی‌پور با اشاره به تشکیل ستادهای 5 مهر به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان و 9 مهر به مناسبت سالروز حماسه حمیدیه و اولین شکست دشمن در جنگ، اظهار کرد: این دو ستاد امسال به طور ویژه در آبادان و حمیدیه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در ستاد 5 مهر ویژه سالروز شکست حصر آبادان برنامه‌های متعدد فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است. همچنین با توجه به این‌که 9 مهرماه اولین شکست رژیم بعث عراق در شهرستان حمیدیه به وقوع پیوست، قصد داریم این رویداد را برای اولین بار وارد تقویم ملی کنیم تا حماسه 9 مهر حمیدیه همیشه در تاریخ دفاع مقدس ایران روشن باقی بماند. به همین منظور ستاد ویژه 9 مهر نیز با مسئولیت فرماندار حمیدیه تشکیل شده و به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و این حماسه بزرگ، در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: امسال بیش از 2000 برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و نظامی در سطح استان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود؛ این برنامه‌ها در 6 کمیته مختلف ستاد استانی هفته دفاع مقدس طراحی شده اند.

علی پور افزود: برگزاری رژه نیروهای مسلح در تاریخ 30 شهریورماه از محوری‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس خوزستان و کمیته نیروهای مسلح ستاد استانی است.

برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای دفاع مقدس در سراسر استان در طول هفته دفاع مقدس، تهیه و پخش فیلم‌های دفاع مقدس و مستندهای جنگی، برگزاری همایش‌های تجلیل زنان در هشت سال دفاع مقدس، برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت و جشنواره پایتخت پنجره‌ها بخشی از ویژه برنامه‌ گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خوزستان است.

وی گفت: اول مهرماه نیز همزمان با بازگشایی مدارس، زنگ ایثار و مقاومت در مدارس خوزستان نواخته می‌شود. سخنرانی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مدارس برنامه دیگری است که در این هفته انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد: با توجه به این‌که هفته دفاع مقدس با ایام دهه امامت، روز عرفه و عید قربان همزمان شده است، امسال برنامه‌های متناسب با این مناسبت مذهبی در خوزستان نیز خواهیم داشت.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: هفته دفاع مقدس
:
:
:
آخرین اخبار