تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر داد:
فعالیت 95 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان
در راستای تامین بهداشت عمومی، 95 اکیپ‌ ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی در سطح استان خوزستان در روز عید سعید قربان خدمات لازم را به شهروندان ارائه خواهند داد
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در راستای تامین بهداشت عمومی، 95 اکیپ‌ ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی در سطح استان خوزستان در روز عید سعید قربان خدمات لازم را به شهروندان ارائه خواهند داد.

دکتر مصطفی کنارکوهی از حضور 14 ناظر شرعی در روز عید قربان خبر داد و با اشاره به ذبح دام در برخی از مناطق به دور از نظارت دامپزشکی اظهار کرد: اکیپ‌های دامپزشکی از ساعت 7 صبح تا 13 آماده ارائه خدمات از جمله معاینه دام‌های زنده عرضه شده و معاینه رایگان لاشه دام‌ها در مکان‌های در نظر گرفته شده به شهروندان هستند.

شهروندان به منظور استفاده از امکانات بهداشتی و سهولت در نظارت بر کشتار، دام‌های خود را برای ذبح به کشتارگاه‌ و دیگر مکان‌های در نظر گرفته شده،  انتقال دهند.

وی افزود: همچنین با توجه به این‌که رعايت نكردن مسائل بهداشتي و كشتار دام  بدون نظارت دامپزشکی، احتمال بروز و انتقال بيماري‌هاي مشترك را افزايش مي‌دهد، ضروری است که شهروندان، كشتار دام‌هاي قرباني خود را با نظارت بازرسان و کارشناسان دامپزشكي انجام دهند.

کنارکوهی گفت: توصیه می‌شود شهروندان از خرید دام‌های لاغر و بیمار خود‌داری کرده و در راستای اطمینان یافتن از سلامت دام، از اکیپ‌های ویژه دامپزشکی مستقر در جایگاه‌های مورد نظر که با نصب پلاکارد، برای عرضه دام در روز عید سعید قربان مشخص شده‌اند، راهنمایی‌های لازم را بخواهند و دام‌های قربانی مورد نیاز خود را تهیه کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار