تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۱۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«جهادگران رامهرمز» پیشتاز در راه‌اندازی اردوهای جهادی
گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامهرمز به عنوان نخستین گروه جهادی ثبت شده در استان خوزستان در سال 88 تاسیس شد و تا به امروز در قالب ساخت خانه و مسجد، محرومیت‌زدایی کرده است
گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامهرمز به عنوان نخستین گروه جهادی ثبت شده در استان خوزستان در سال 88 تاسیس شد و تا به امروز در قالب ساخت خانه و مسجد، محرومیت‌زدایی کرده است.

مهمترین هدف از برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است، در واقع آغاز این سازندگی، ساختن خود بوده و نخستین هدف اردوی جهادی نیز خودسازی است و می‌سازند تا ساخته شوند.

گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامهرمز به عنوان نخستین گروه جهادی ثبت شده در استان خوزستان در سال 88 تاسیس شد.

این گروه جهادی از آغاز تاسیس تا به حال در روستاهای محروم شهرهای خرمشهر، ایذه، دهدز، باغملک، مسجدسلیمان، رامهرمز و... در قالب ساخت خانه محروم و مسجد، محرومیت‌زدایی کرده است.


جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامهرمز از زمان تاسیس تاکنون بیش از 15 بار در مناطق محروم حضور پیدا کرده و ایفای نقش در محرومیت‌زدایی کرده‌اند.

در این میان اعزام دانشجویان در قالب اردوهای جهادی مطمئنا برای تقویت روحیه جهادی دانشجویان و آینده مدیریتی نظام مفید خواهد بود و گفتمان نظام را در دور افتاده ترین روستاها نهادیه خواهد کرد.

*این حجم از محرومیت در استان زیبنده نظام نیست

دانشجویانی که به این مناطق اعزام شده‌اند اظهار می‌کنند: این حجم از محرومیت در استان زیبنده نظام نیست و مسئولان باید این مناطق را ببینند و در حد توان برای محرومیت‌زدایی تلاش کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور از شهریورماه 93 تا شهریورماه جاری تاکنون پنج بار حرکت جهادی برگزار کرده که شامل ساخت و تکمیل خانه محروم در روستای پوتو  از توابع بخش میداوود طی چهار مرحله است.



اما... ساخت و تکمیل مسجد روستای محروم پوتو به دست جهادگران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رامهرمز هنوز ادامه دارد و این مسجد تا پایان شهریور افتتاح خواهد شد.


*برگزاری کلاس قرآن و احکام

دانش آموزان این روستا در کلاس‌های فرهنگی همچون آموزش احکام، نماز، روخوانی قرآن، نماز جماعت و ورزش که توسط واحد فرهنگی گروه جهادی برگزار شد نیز شرکت کردند که استقبال خوبی از این کلاس‌ها به عمل آمد.


*روستای «پوتو» در انتظار همت مسئولان

روستای «پوتو» فاقد گاز خانگی، عدم جاده مناسب برای دسترسی و بافت فرسوده و کاه‌گلی است که توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

در اردوهای جهادی دانشجویان با وضعیت زندگی در یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و... آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن ابعاد می‌کوشند تا خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار