تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۱۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقلال 1 – صبا 1؛ توقف خانگی در دقیقه 96
تیم فوتبال استقلال خوزستان در هفته ششم لیگ برتر کشور برابر صبا به تساوی رسید
هفته ششم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
دوشنبه 23 شهریور 94 – ساعت 18:45
استقلال خوزستان 1 – صبای قم 1
گل ها: فرشاد جانفزا (34) - محمد قاضی (6+90)
داور: محمدرضا فغانی
کمک داوران: اسد حاج محمد و علی دودانگه
اخطار: رحیم زهیوی و جلال عبدی (استقلال)
تماشاگر: هزار نفر

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، جلال عبدی، محمد طیبی، موسی کولی بالی، عقیل کعبی، میثم دورقی، حمدالله ابدام (69- فرشاد سالاروند)، حکیم نصاری، فرشاد جانفزا (60- عبدالهادی خنیفر)، حسن بیت سعید و رحیم زهیوی (46- روح الله سیف اللهی).
سرمربی: عبدالله ویسی

صبای قم: حامد لک، محمدامین آرام طبع، امیرحسین صادقی، خوزه ماچادو، هاشم بیک زاده، قاسم دهنوی (76- سامان آقازمانی)، رضا حقیقی (56- فرشید باقری)، ابوالفضل ابراهیمی، جلال الدین علی محمدی، عبدالکریم اسلامی (66- محمد اوسانی کرد) و محمد قاضی.
سرمربی: علی دایی

خلاصه بازی:

دیدار تیم های استقلال خوزستان و صبای قم با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد.

نیمه اول با برتری استقلال خوزستان همراه بود. استقلالی ها در اکثر دقایق این نیمه توپ را در نیمه زمین صبای قم به گردش درمی آوردند و با حرکات پابه توپ حسن بیت سعید و رحیم زهیوی سعی در عبور از مدافعان کناری تیم صبا و تغذیه فرشاد جانفزا در نوک حمله داشتند. دو ضربه متوالی از زهیوی و بیت سعید در مقابل ضربه محمد قاضی مهاجم صبا از فرصت های گلزنی خلق شده تا قبل از دقیقه 30 نیمه اول بودند.

پس از اینکه بازیکنان دوتیم وقفه سه دقیقه ای را سپری کردند، استقلال خوزستان در اولین ضربه شروع مجدد به گل رسید تا مزد بازی برتر در این نیمه را بگیرند. صبای قم پس از گل استقلال دوبار روی دروازه میزبان خلق موقعیت کرد که یک بار شوت راه دور علی محمدی به خارج رفت و یک بار ضربه قاضی توسط خسوس مهار شد. قبل از سوت پایان نیمه اول هم فرشاد جانفزا فرصت زدن گل دوم را داشت که ضربه پای چپ این بازیکن راهی به دروازه تیم مهمان پیدا نکرد و نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال تمام شد.

در ابتدای نیمه دوم، روح الله سیف اللهی برای استقلال به میدان آمد تا سرعت بیشتری به خط حمله تیم میزبان بدهد. تیم صبا برای جبران گل خورده از لاک دفاعی بیرون آمد و همین امر به بازیکنان استقلال فرصت داد تا فضای بیشتری در منطقه دفاعی تیم مهمان پیدا کنند. در ابتدای این نیمه ضربه سر بیت سعید توسط حامد لک مهار شد و سپس ضربه زمینی فرشاد جانفزا با شیرجه حامد لک راهی به دروازه صبا پیدا نکرد. پس از اینکه توپ ربایی عبدالهادی خنیفر از مدافع صبای قم تبدیل به گل نشد، از فشار حملات استقلال برای دقیقی کاسته شد تا تیم صبا فرصت خلق موقعیت روی دروازه استقلال را پیدا کند.

در دقیقه 72 خروج فرناندو خسوس و ایستادگی این گلر برزیلی مقابل ضربه محمد قاضی مانع از به ثمر رسیدن یک گل حتمی برای صبای قم شد و در دقیقه 87 هم ارسال علی محمدی در آغوش خسوس آرام گرفت. دروازه بان برزیلی استقلال در لحظات پایانی وقت تلف شده هم ضربه هاشم بیک زاده را با واکنش تماشایی به کرنر فرستاد. فشار تیم صبای قم سرانجام در دقیقه ششم وقت تلف شده روی ضربه آزاد محمد قاضی نتیجه داد تا استقلال خوزستان علیرغم برتری به نتیجه مساوی رضایت دهد.

شرح گل ها:
1-0 (استقلال): حمدالله ابدام ضربه شروع مجدد را به درون محوطه جریمه صبا فرستاد، عقیل کعبی ضربه سر اول را زد و موسی کولی بالی با پاس رو به جلو به دهانه دروازه صبای قم به فرشاد جانفزا مهاجم خوزستانی استقلال فرصت داد تا با ضربه سر دروازه حامد لک را باز کند.

1-1 (صبا): یک ضربه آزاد نصیب صبای قم شد. محمد قاضی این ضربه را زد که توپ پس از برخورد به دیوار دفاعی استقلال تغییر مسیر داد و در کنج دروازه این تیم آرام گرفت.

در حاشیه:
* اندک تماشاگران حاضر در استادیوم الغدیر به دو گروه تقسیم شده بودند. گروهی در قسمت زیر جایگاه و گروهی در روبروی جایگاه استقرار یافتند و به تشویق استقلال پرداختند.

* تماشاگران حاضر در روبروی جایگاه بنری بزرگ حاوی عبارت «قلب تمام استان استقلال خوزستان» نصب کرده بودند.

* پس از اینکه وقفه سه دقیقه نیمه اول تمام شد، استقلال خوزستان در اولین ضربه به گل رسید.

* محمدامین آرام طبع یکی از دو بازیکن خوزستانی تیم صبا در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت ولی محمد اوسانی کرد بازیکن اندیمشکی این تیم روی نیمکت قرار گرفته بود.

* با اینکه تیم صبا مدت هاست از تهران به استان قم منتقل شده، هواداران خوزستانی حاضر در ورزشگاه پس از گل فرشاد جانفزا با سر دادن شعارهایی برای فوتبال تهران کری خواندند.

* روح الله سیف اللهی برای دومین بار در شش هفته سپری شده از لیگ برتر در ترکیب اصلی استقلال خوزستان قرار نداشت و فرشاد جانفزا از ابتدا در ترکیب این تیم به میدان رفت. سیف اللهی از ابتدای نیمه دوم جانشین رحیم زهیوی شد.

* پس از اینکه داور میدان خطای روح الله سیف اللهی در دقیقه 56 را با کارت زرد جریمه نکرد، علی دایی اعتراض شدیدی به داور داشت. سیف اللهی سرانجام در دقیقه 89 کارت زرد گرفت.

* تماشاگران حاضر در ورزشگاه با وجود گرمای هوا در طول 90 دقیقه بصورت ایستاده به تشویق استقلال خوزستان پرداختند.

* علی دایی پس از به ثمر رسیدن گل تساوی تیمش به همراه سایر نیمکت نشینان تیم صبای قم به شادی پرداخت.

مرجع / خوزستان اسپورت
:
:
:
آخرین اخبار