تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۲۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پلیس راه خوزستان:
بیشتر تصادفات سالانه در شهریور ماه است
شهریور ماه به استناد آمار پزشکی قانونی بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را دارد و پلیس راه تمرکز بیشتری بر اجرای طرح تابستانی دارد
رییس پلیس راه خوزستان گفت: با توجه به اینکه شهریور ماه بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را دارد مسافرت ها به روزهای پایانی تابستان موکول نشود.

سرهنگ قاسم قدرتی روز دوشنبه اظهار کرد: شهریور ماه به استناد آمار پزشکی قانونی بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را دارد و پلیس راه تمرکز بیشتری بر اجرای طرح تابستانی دارد.

وی با بیان اینکه مردم نباید مسافرت های خود را به روزهای پایانی تابستان موکول کنند افزود: سال گذشته در حوزه تصادفات فوتی در استان 52 فقره تصادف با 59 کشته داشتیم که نسبت به سال پیش از آن 15 درصد افزایش داشته است و در تصادفات جرحی نیز در شهریور ماه سال گذشته 36 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن داشته است.

قدرتی با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی اهواز- هفتکل، باغملک- ایذه- دهدز، اهواز- اندیمشک و بهبهان- رامهرمز بیشترین آمار تصادفات را دارند گفت: برنامه ریزی منسجمی برای کاهش آمار تصادفات در شهریور ماه امسال داریم.

رییس پلیس راه خوزستان بیشتر تصادفات را در مبادی ورودی و خروجی استان اعلام کرد و یادآور شد: شهریورماه مردم از فرصت باقی مانده تعطیلات استفاده می کنند که اتمام ترم تابستانی دانشگاه ها و افزایش مسافرت ها منجر به افزایش تصادفات نیز می شود.

وی با بیان اینکه 50 تا 55 درصد تصادفات در محدوده 45 کیلومتری شهرها رخ می دهد بیان کرد: برخی رانندگان با نزدیکی به شهرها احساس امنیت و راحتی می کنند و همین امر موجب سهل انگاری در رانندگی و ایجاد تصادفات می شود.

قدرتی در خصوص بیشترین خودروهایی که منجر به تصادف می شوند، گفت: خودروهای سواری در شهریور ماه گذشته با تصادف 319 دستگاه 59 درصد تصادفات و کامیون ها با 106 دستگاه 20 درصد تصادفات را منجر شدند.

رییس پلیس راه خوزستان ادامه داد: همچنین وانت ها و کامیونت ها با 64 دستگاه 12 درصد، موتورسیکلت ها با 39 دستگاه هفت درصد و اتوبوس ها با شش دستگاه یک درصد تصادفات را ناشی شدند.

وی علت اصلی تصادفات را توجه نداشتن به جلو، انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی رانندگان و تخطی از سرعت مجاز دانست.

سرهنگ قدرتی یادآور شد: استفاده از تجهیزات الکترونیکی در سطح استان نیز کمک کننده در این طرح است که 50 دستگاه دوربین ثابت و 96 دستگاه دوربین سیار در محورهای مواصلاتی به کار گرفته می شود.

وی افزود: همچنین تیم های گشت نامحسوس در وسایل نقلیه عمومی تخلفات رانندگان را رصد می کنند.
استان خوزستان دارای پنج محور ورود و خروج به استان های همجوار است که بیشتر آمار تصادفات بر اساس آمار پزشکی قانونی در شهریور ماه رخ می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار