تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۱۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از سدهای لاستیکی بر رودخانه زهره از هدر رفت آب جلوگیری می کند
این طرح می تواند در حل مشکلات آب هندیجان و تنظیم و ساماندهی آبرسانی از رودخانه زهره به این شهرستان موثر باشد ضمن آنکه هزینه استفاده از سدهای لاستیکی بسیار پایین تر از سدهای بتونی است
رییس شورای اسلامی شهرستان هندیجان گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب رودخانه زهره ، طراحی و ساخت سدهای لاستیکی بر روی رودخانه ضروری است.

علیرضا بحرکانی سه شنبه اظهار کرد: از عمده کارهای مورد نیاز برای جلوگیری از هدررفت آب ، احداث سدهای لاستیکی در مسیر رودخانه زهره است.

وی گفت: نصب و ساخت سدهای لاستیکی بر روی رودخانه زهره با توجه به عرض رودخانه امکان پذیر است.

بحرکانی با اشاره به اینکه سال های سال هست که مشکل آب آشامیدنی هندیجان و روستاهای این منطقه حل نشده است بیان کرد: این طرح می تواند در حل مشکلات آب هندیجان و تنظیم و ساماندهی آبرسانی از رودخانه زهره به این شهرستان موثر باشد ضمن آنکه هزینه استفاده از سدهای لاستیکی بسیار پایین تر از سدهای بتونی است.

رییس شورای اسلامی شهرستان هندیجان افزود: این طرح به فرمانداری شهرستان هندیجان داده شده ولی تاکنون پاسخی به این طرح داده نشده است.

بحرکانی گفت: سرچشمه رودخانه زهره که در هندیجان جاری است از استان کهگیلویه و بویراحمد است که بعد از عبور از شهرستان بهبهان به هندیجان می رسد و در نهایت به خلیج فارس می ریزد.

وی عنوان کرد:با توجه به اینکه کشت زمستانه در روزهای آینده شروع می شود و در حدود 24هزار و200 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم می رود لازم است آب کشاورزی این شهرستان به صورت اصولی تامین شود تا کشاورزان همچون سال گذشته بر اثر بی آبی خسارت نبینند.

رییس شورای اسلامی شهرستان هندیجان با اشاره به تجربه بی آبی درسال های گذشته برای زمین های کشاورزی منطقه بیان کردپیشنهاد می شود سهمیه رهاسازی آب سد کوثر افزایش قابل توجهی یابد و با برنامه ریزی مناسب آب رها شده در مسیر رودخانه مورد سوء استفاده قرار نگیرد و به سمت کانال های آب دربالادست رودخانه جذب نشود و بطور مستقیم به زمین های کشاورزان هندیجان هدایت شود.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45هزارنفر و با 95کیلومتر مرزآبی در حاشیه خلیج فارس در جنوب استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
چرا سد لاستیکی که با گرمای شدید و آفتاب پوسیده و خراب شود هندیجان یکی از قطب های کشاورزی است و بایستی بهترین سدها در نزدیکی پل ساخته شود تا هم باعث بالا آمدن آب تا نزدیکی سطح زمین و ذخیره و شیرین شدن آب و هم جهت پرورش ماهی استفاده شود.
:
:
:
آخرین اخبار