تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۱۲۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آبفای روستایی خوزستان انتقاد کرد:
برداشت آب شرب روستاها برای آبیاری نخیلات و احشام!
اخیرا برداشت آب شرب برای حوضچه‌های پرورش ماهی توسط پرورش دهندگان ماهی در شادگان، موجب افت فشار آب شد و ما مجبور به آبرسانی آب با تانکر به 4 روستای اطراف این شهرستان شدیم
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به موضوع برداشت آب غیرمجاز صورت گرفته در شادگان توسط پرورش دهندگان ماهی و بی آبی روستاهای این شهرستان به تبع این اقدام گفت: موارد مشابه این کار در استان مشاهده شده است که آب شرب روستاها را در جهت آبیاری نخیلات و احشام نیز استفاده می‌کنند.

عبدالحمید گرامی‌پور اظهار کرد: به طور کلی انشعابات غیر مجاز موجب کاهش کمی و کیفی آب می‌شود که هر کدام به نحوی در آبرسانی به روستاها اختلال ایجاد می‌کند و این انشعابات عمدتا برای حوضچه‌های پرورش ماهی و مصارف دامی ایجاد می‌شوند.

وی افزود: اخیرا برداشت آب شرب برای حوضچه‌های پرورش ماهی توسط پرورش دهندگان ماهی در شادگان، موجب افت فشار آب شد و ما مجبور به آبرسانی آب با تانکر به 4 روستای اطراف این شهرستان شدیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان بیان کرد: خط انشعابی که متخلف از آن برداشت کرد، 19 روستای شادگان را آبرسانی می‌کند که جمعیت 40 هزار نفری را پوشش می‌دهد.

گرامی پور تصریح کرد: میزان برداشت آب توسط متخلف 500 متر مکعب در شبانه روز بوده است که این حجم می‌تواند 2500 نفر را تامین آب کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار