تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با تمرکز بر توسعه تحصیلات‌تکمیلی و آمایش سرزمین؛
افق پنج‌ساله دانشگاه صنعتی دزفول تدوین می‌شود
رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول از تدوین افق پنج ساله دانشگاه تا پایان سال جاری و اصلاح رشته‌ها و ظرفیت‌ها با تمرکز بر توسعه تحصیلات تکمیلی و آمایش سرزمین خبر داد
رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول از تدوین افق پنج ساله دانشگاه تا پایان سال جاری و اصلاح رشته‌ها و ظرفیت‌ها با تمرکز بر توسعه تحصیلات تکمیلی و آمایش سرزمین خبر داد.

دکترمحمدرضا عصاری اظهار کرد: امسال نزدیک به 700 دانشجوی جدیدالورود خواهیم داشت که از این تعداد حدود 130 نفر در مقطع کارشناسی ارشد هستند؛ همچنین نسبت دانشجویان دختر و پسر در ورودی جدید حدود 50 ـ 50 است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع بیش از 2 هزار و 200 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند اما در افق پنج ساله دانشگاه که قرار است تا پایان امسال تدوین و نهایی شود با اصلاح تعداد و ظرفیت رشته‌ها، تعداد دانشجویان به پنج هزار نفر افزایش می‌یابد و از این تعداد 25 درصد در دوره‌های تحصیلات‌تکمیلی خواهند بود.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از برنامه‌های توسعه آموزشی دانشگاه در رشته‌های IT و کامپیوتر با نگاه به آمایش سرزمین و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای خبر داد و افزود: معتقدیم توسعه باید هدفمند و در راستای مزیت‌های نسبی منطقه انجام شود؛ به عنوان مثال رشته‌هایی مانند متالوژی و هوافضا نسبت به رشته‌های صنایع تبدیلی و تجهیزات نفت و گاز در اولویت دوم دانشگاه هستند.

عصاری با بیان این‌که تنها به توسعه کمی ظرفیت پذیرش دانشجو معطوف نیستیم، تصریح کرد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی فناوری و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین نیز در برنامه دانشگاه است و توسعه آموزشی بخشی از فعالیت‌های دانشگاه را شامل می‌شود.

وی افزود: در راستای تولید ثروت از علم و تجاری‌سازی فناوری تعامل خوبی با نیروگاه‌های برقآبی منطقه و واحدهای کشت و صنعت برقرار شده است تا اثربخشی دانشگاه نه تنها در حوزه آموزشی بلکه در تجاری‌سازی و حل مشکلات بخش‌های صنعت نیز مشهود باشد.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به توسعه دوره‌های کارشناسی دانشگاه در سال‌های گذشته، ادامه داد: در برنامه‌های پیش رو تمرکز بر گسترش دوره‌های تحصیلات‌تکمیلی به‌خصوص در رشته‌های مهندسی شیمی و برخی گرایش‌های عمران و مکانیک خواهد بود؛ همچنین مقدمات راه‌اندازی دوره‌های دکتری با اولویت رشته‌های مهندسی برق، مکانیک و معماری در حال انجام است و امیدواریم در سال 95 نخستین دوره دکتری در دانشگاه راه‌اندازی شود.

عصاری در خصوص نسبت دوره‌های تحصیلات‌تکمیلی به پایه در دانشگاه صنعتی دزفول نیز گفت: در سال 92 حدود سه درصد ظرفیت دانشگاه به رشته‌های کارشناسی‌ارشد اختصاص داشت که این سهم اکنون به 15 درصد افزایش یافته است و در افق پنج ساله دانشگاه باید به 25 درصد ارتقا یابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار