تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۲۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای ویژه داوری نمایش‌های اهوازی راه‌یافته به جشنواره تئاتر خوزستان
شب گذشته سه نمایش اهوازی راه یافته به بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان اجرای ویژه داوری خود را به صحنه بردند
شب گذشته سه نمایش اهوازی راه یافته به بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان اجرای ویژه داوری خود را به صحنه بردند.

شب گذشته و در ادامه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر خوزستان هیات داوران با حضور در تالار آفتاب به تماشای سه نمایش از ۱۴ نمایش حاضر در بخش مسابقه این دوره از شهرستان اهواز نشستند.

این دوره از جشنواره در هشت شهر استان و به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود. هر نمایش در شهرستان خود ملزم به اجرا به مدت پنج شب است و هیات داوران به ترتیب به شهرستان‌ها می‌روند و آثار را مورد داوری قرار می‌دهند.

هیات داوران متشکل از فرهاد مهندس‌پور، جمشید خانیان و عبدالرضا حیاتی شب گذشته به تماشای نمایش‌های "شهرک روسیه" به کارگردانی حمیدرضا شریفات، "حدیه طولد مادر؛ جشن تولدی که خراب شد" به کارگردانی حسین کیانی و "روی خط سیاه" به کارگردانی رضا نورانی نشستند.

ابتدا نمایش "شهرک روسیه" کار حمیدرضا شریفات که آن را فرجاد ساکی نوشته است ساعت 19 و 30 دقیقه در پلاتوی تالار آفتاب با مدت زمان ۴۰ دقیقه به صحنه رفت. داستان این نمایش در زمان و مکان نامشخصی شکل می‌گیرد. در یک مکان دور افتاده خانواده‌ای در شهرکی قرار می‌گیرند که مسوولان این شهرک قوانین و قواعد خاصی را دنبال می‌کنند.

ایوب آزاداندیش، اشرف احمدی، شهین آرش، علی فرزام‌پور، نیایش مرثیه‌زاده، ساغر محمدی و احمد پسندیده در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. همچنین ولید دریس و میلاد دریس بازی‌سازان این نمایش هستند.

سپس ساعت 20 و 30 دقیقه نمایش "حدیه طولد مادر؛ جشن تولدی که خراب شد" به نویسندگی و  کارگردانی حسین کیانی با مدت زمان ۵۵ دقیقه در سالن تالار آفتاب اجرا شد. در این نمایش سید امیر موسوی، رقیه کلاه‌کج، صدیقه شهبازی، حبیب حسن‌زاده، رضا چهرازی و شبنم شریفات ایفای نقش می‌کنند.

نمایش پایانی هم نمایش "روی خط سیاه" نوشته خسرو امیری و کار رضا نورانی بود که ساعت ۲۱ در پلاتوی تالار آفتاب با مدت زمان ۴۵ دقیقه به صحنه رفت. میلاد هارونی و پگاه صالحی از بازیگران اصلی این نمایش هستند.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از ۲۱ تا ۲۶ شهریور 94 به دبیری محمد مالی در هشت شهرستان اهواز، بهبهان، ماهشهر، شوشتر، اندیمشک، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر در حال برگزاری است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار