تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۱۳۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:
2800 کیلومتر مربع از دزفول از امکانات مخابراتی محروم است
از چهار هزارو 762 کیلومتر مربع مساحت دزفول ، بخش شهیون با دوهزارو 800 کیلومتر مربع وسعت از زیر ساخت های مخابراتی بی بهره است
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با انتقاد از ضعف زیر ساخت های مخابراتی در مناطقی از این شهرستان گفت: از چهار هزارو 762 کیلومتر مربع مساحت دزفول ، بخش شهیون با دوهزارو 800 کیلومتر مربع وسعت از زیر ساخت های مخابراتی بی بهره است.

حبیب اله آصفی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود: با وجود پیگیری فراوان مناطق محروم دزفول که بخش قابل توجهی از مساحت شهرستان دزفول را شامل می شوند همچنان از کمترین امکانات مخابراتی بی بهره اند.

وی با بیان اینکه خدمات مخابراتی تنها به حریم 10 کیلومتری شهرها محدود شده است افزود: در سالهای اخیر مخابرات قول احداث 100 میلیارد ریال دکل مخابراتی در مناطق محروم شهرستان دزفول را داد که هنوز محقق نشده و ساکنان این مناطق محروم به ویژه مناطق کوهستانی از ارتباطات مخابراتی محروم می باشند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت: چندین دکل مخابراتی در مدارس دزفول وجود دارد که دو میلیارد ریال هزینه اجاره این دکل ها تاکنون از سوی مخابرات پرداخت نشده است.

غلامرضا نصراله پور افزود: در نشستی که اسفندماه پارسال با مدیر کل مخابرات استان خوزستان برگزار شد مقرر گردید مهلت دوماهه ای برای پرداخت این بدهی داده شود ولی با گذشت بیش از هفت ماه هنوز اداره مخابرات دزفول دهی خود را پرداخت نکرده است و این در حالی است که آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

رضا محمدی خباز یکی از اعضای شورای آموزش وپرورش دزفول نیز گفت:اداره مخابرات در مدت 10 سال گذشته هزینه اجاره دکل مخابراتی مستقر در دبیرستان نمونه دولتی علامه حلی را پرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش وپرورش حداقل اجاره بها را برای دکل های مخابراتی در نظر گرفته است گفت:مکان های خصوصی مبالغ بیشتری را از مخابرات دریافت می کنند اما مخابرات از پرداخت حداقل اجاره بها به امور فرهنگی و عام المنفعه نیز خودداری می کند.

نماینده اداره مخابرات دزفول نیز در این نشست گفت:مخابرات دزفول در ماه های اخیر با مشکلات مالی عدیده ای روبرو شده که در صورت حل مشکل مالی مطالبات آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.

محمدی خباز همچنین با انتقاد از عدم حضور فرماندار به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول در نشست های این شورا گفت:حضور شخص فرماندار در نشست شورای آموزش و پرورش موجب سرعت در روند اجرای مصوبات این شورا می شود.

وی همچنین با انتقاد از شهردار دزفول به خاطر حضور نیافتن در نشست های این شورا افزود:به احترام والدین 70 هزار دانش آموز این شهرستان از شهردار دزفول انتظار می رود با حضور در نشست شورای آموزش و پرورش نسبت به امور فرهنگی و آموزشی بیشتر توجه کند.

این عضو شورای آموزش وپرورش دزفول بر ضرورت همدلی بین مسوولان تاکید کرد و اظهار داشت:
تردد یکهزار و 300 سرویس مدرسه با آغاز سال تحصیلی از میدان یعقوب لیث دزفول به دلیل اجرای طرح تقاطع غیر همسطح و مسدود شدن مسیرهای ورودی به این میدان با مشکل مواجه خواهند شد اما شهردار دزفول در نشست شورای آموزش و پرورش حضور نیافت.

آصفی فرماندار دزفول نیز علت حاضر نشدن در جلسات شورای آموزش و پرورش را همزمانی جلسات استانداری خوزستان با نشست های شورای آموزش و پرورش موجب نشده نتوان در این شورا حضور یافت.

وی گفت:برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در محل این اداره به منظور تقویت این اداره بوده و مشکلی برای برگزاری این جلسات در فرمانداری دزفول وجود ندارد.

در این نشست مصوب گردید از این پس کلیه نشست های شورای آموزش و پرورش دزفول با حضور شخص فرماندار برگزار و در صورت عدم حضور ایشان نشست لغو شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار