تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۱۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعهد 135 میلیارد ریالی خیرین دزفول برای مدرسه سازی
طبق قانون پنج درصد درآمد صدور پروانه های ساختمانی شهرداری ها به آموزش وپرورش اختصاص دارد که تاکنون گزارشی از شهرداری ها در این خصوص به آموزش وپرورش ارایه نشده است
مدیر آموزش وپرورش دزفول از تعهد 135 میلیارد ریالی خیرین این شهرستان برای ساخت مدرسه خبر داد و گفت: تاکنون افزون بر 90 میلیارد ریال از این تعهد مالی از سوی خیرین تامین و هزینه شده است.

غلامرضا نصراله پور روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود: در این راستا تخریب و بازسازی سه آموزشگاه در دزفول با کمک خیرین در دستور کار قرار گرفته که در روزهای آینده عملیاتی می شود.

وی افزود:این سه پروژه شامل تخریب وبازسازی دبستان مسلم بن عقیل با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال،دبستان ضیایی(امام) با اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال و دبیرستان طالقانی با اعتباری افزون بر 13 میلیارد ریال می باشد.

نصرالله پور گفت:طبق قانون پنج درصد درآمد صدور پروانه های ساختمانی شهرداری ها به آموزش وپرورش اختصاص دارد که تاکنون گزارشی از شهرداری ها در این خصوص به آموزش وپرورش ارایه نشده است لذا شهرداران باید تعامل بیشتری با آموزش وپرورش داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه در 31 شهریورماه جشن شکوفا برگزار و شش هزارو 400 دانش آموز در مقطع اول ابتدایی راهی مدارس می شوند گفت:از دستگاه های اجرایی انتظار می رود با یاری رسانی به آموزش و پرورش زمینه حضور با نشاط دانش آموزان در مدارس را فراهم کنند.

نصرالله پور ساماندهی نیروهای مازاد را از فعالیت های انجام شده آموزش وپرورش دزفول دانست و اظهار کرد: 105 مربی پیش دبستانی با آغاز سال تحصیلی مشغول بکار می شوند.

وی گفت:31 شهریورماه سه طرح مدرسه سازی بنیاد برکت در شهرستان دزفول افتتاح می شود.

حبیب اله آصفی فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست گفت:طبق آخرین نشست های استانداری خوزستان،استاندار اختیار برداشت مطالبات از شهرداری را به آموزش وپرورش داده است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

با شروع سال جدید تحصیلی 73 هزار دانش آموز دزفولی برای فراگیری علم و دانش راهی 378 آموزشگاه می شوند.

شهرستان دزفول در آستانه سال جدید تحصیلی با کمبود پنج واحد آموزشی مواجه است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار